שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טראמפ עזב את הבית הלבן: "עוד נחזור"
בפעם האחרונה
הנשיא היוצא ערך טקס פרידה בבסיס סמוך לוושינגטון בדרכו לביתו בפלורידה: "אלה היו 4 שנים נפלאות. אף אחד לא יודע כמה המשפחה הזאת עבדה קשה בשבילכם"
תגיות:
דונלד טראמפ | צילום: Official White House Photos by. Shealah Craighead

נשיא ארצות הברית היוצא דונלד טראמפ עזב היום (רביעי) את הבית הלבן, שעות לפני השבעת מחליפו ג'ו ביידן, כשהוא מלווה ברעייתו מלאניה. טראמפ טס במסוק לבסיס חיל האוויר אנדרוז במרילנד, ומשם, בתום טקס פרידה, המריא לאחוזתו מאר א-לאגו בפלורידה. "אני רוצה להגיד שלום, מקווה שלא להרבה זמן", אמר טראמפ לכתבים שהתקבצו בצאתו בפעם האחרונה מהבית הלבן.

בבסיס חיל האוויר התקיימו מטחי כבוד לנשיא היוצא, והוא נשא דברים. "היו לנו הישגים יוצאי דופן. העברנו רפורמה במיסים, אני מקווה שהם לא יעלו לכם את המיסים. אבל אם כן, אמרתי לכם שזה יקרה. ביצענו נס רפואי עם החיסונים נגד הקורונה – היה אמור לקחת שנים לפתח אותו. יש עדיין משימות לבצע", אמר טראמפ.

"מה שעשינו היה מדהים בכל סטנדרט – בנינו מחדש את צבא ארה"ב, בנינו חיל חדש, זה בפני עצמו היה הישג גדול לממשל רגיל ואנחנו לא כאלה", המשיך לפרט את הישגיו. "יש לנו את המדינה הכי טובה בעולם. אלה היו ארבע שנים נפלאות. השגנו הרבה", הוסיף הנשיא, "תמיד אלחם בשבילכם. אצפה, אקשיב, ואגיד לכם שהעתיד של המדינה הזו מעולם לא היה טוב יותר".

טראמפ איחל הצלחה לממשל החדש ואמר כי הוא מאמין שאכן הוא יצליח. "יש להם בסיס טוב להצליח ולעשות דברים שלא נעשו בעבר". "עכשיו צריך לתת כבוד למשפחות שסבלו מהוירוס הסיני. כולנו יודעים מאיפה הוא הגיע אבל הוא דבר נורא", אמר הנשיא, כשהוא מטיל אחריות על סין להתפרצות נגיף הקורונה.

"עשינו את מה שהתכוונו לעשות ואפילו יותר", הדגיש הנשיא הניוצא. "לקחתי על עצמי את הקרבות הקשים, את המלחמות הקשות ביותר, את הבחירות הקשות ביותר – כי זה מה שבחרתם שאעשה". על המהומות בגבעת הקפיטול אמר: "כל האמריקנים נחרדו מההתקפה על הקפיטול שלנו. אלימות פוליטית היא התקפה על כל מה שאנו מוקירים כאמריקנים. לעולם אי אפשר לסבול את זה".

טראמפ התייחס גם להפסד שלו בבחירות ורמז על התוכניות שלו לעתיד: "התגברנו על המכשולים, קיבלנו 75 מיליון קולות – המספר הגבוה ביותר לנשיא מכהן". כשחתם את נאומו אמר: "להתראות, אנחנו אוהבים אתכם. נחזור בצורה כלשהי. שיהיו לכם חיים טובים, נתראה בקרוב".

"אני רוצה להודות לסגן שלי מייק פנס, אני רוצה להודות לקונגרס שעבד איתי נפלא, עשינו את הבלתי אפשרי. אני רוצה להודות לכל אנשי וושינגטון וכל מי שעבד איתנו כדי שהנס הזה יקרה. שיהיו לכם חיים טובים, נתראה בקרוב. תודה רבה", סיים.

לפי הדיווחים, לפני היציאה מהבית הלבן, טראמפ אמר לאנשיו כי הוא "לא אוהב את הרעיון לעזוב את וושינגטון כנשיא לשעבר, ושונא את המחשבה כי יצטרך לבקש מהנשיא החדש להשתמש במטוס". עוד דווח כי טראמפ אמר למקורביו שהוא שמח כי טקס ההשבעה של ביידן יהיה בעל קהל מצומצם בלבד בשל הגבלות הקורונה, ולא יזכה לתשואות רמות בשל כך.

לפי דיווחים, אנשיו של טראמפ עשו בימים האחרונים מאמצים כבירים לגייס משתתפים ולהעמיד קהל גדול בטקס הפרידה מטראמפ בבסיס חיל האוויר, אך התקשו לעשות זאת בצל ההתנערות של גורמים רבים בממשל מהתנהלותו סביב מהומות הקפיטול. גם סגנו מייק פנס וגם בכירים בממשל לא השתתפו בטקס

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים