שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » טראמפ יינזק כלכלית מהמתקפה על הקפיטול
משלם את המחיר
לאחר המתקפה החמורה על הקפיטול בשבוע שעבר, שורה של חברות ועסקים מנתקים מגע עמו לאחר שפייסבוק וטוויטר חסמו אותו "יש השלכות למעשיו"
דונלד טראמפ | צילום: Evan El-Amin, שאטרסטוק

לאחר המתקפה על הקפיטול בשבוע שעבר, נראה כי מי שסופג את רוב הנזק הוא נשיא ארה"ב דונלד ג'יי טראמפ שמספר הולך וגדל של חברות גדולות מנתקות מגע איתו ועם עסקיו הפרטיים. כזכור, פייסבוק וטוויטר סגרו את חשבונותיו, בנקים גדולים כמו דויטשה בנק לא ממהרים להלוות לו כספים, ואף טורניר הגולף החשוב בעולם, ה-PGA, ביטל אירוע שתוכנן להתקיים באחד ממסלוליו של טראמפ.

נכסיו של טראמפ הם אלו שצפוים להינזק בצורה הכי משמעותית, ביניהם רשת מלונות טראמפ, שכידוע בשנים האחרונות שיכנו אנשי עסקים רבים שהתארחו במקום במטרה להתחבב על הנשיא, פרשן ה- CNN מייקל ד'אנטוניו סבור שמי שיחליט לעשות זאת היום "הוא פשוט משוגע", אלא אם כל עסקיו הם עם המפלגה הרפובליקנית.

לטענתו של ד'אנטוניו "הוא יצר רעילות עבור חלק נכבד מהשוק שלו, אני לא בטוח שחלקם יחזרו. רוב המותגים מנסים להתחמק משערוריות ולתחושתי טראמפ פשוט דחף אותם להתרחק ממנו".

מלבד המלונות, עסקים רבים הנושאים את שמו של טראמפ עלולים להיפגע מהתדמית השלילית של הנשיא היוצא. ד'אנטוניו טוען שאם ההסכמים הללו ייפסקו, טראמפ עלול לאבד מיליוני דולרים מחסויות. "זה משמעותי", הוסיף.

אחד המנהלים של ארגון אזרחי מוושינגטון נואה בוקביינדר, שנוקט בעמדה קשוחה כלפי מדיניותו של הנשיא טראמפ, בירך על הנזקים שיגרמו בעקבות המתקפה ואמר "יש השלכות למעשים שלו, ובחוזים רבים נהוג להכניס סעיף יציאה שקשור להתנהגות לא הולמת או לא מוסרית. לדעתי הרבה חברות ינסו לנצל את זה".

בוקביינדר הוסיף כי הוא סבור שהפעם טראמפ חצה את הגבול: "בעבר נראה היה שהנשיא הגזים, אך הדברים חזרו למסלולם במהרה. אני לא חושב שהפעם זה יקרה".

כידוע, אישיותו וגישתו השנוים במחלוקת של טראמפ עלו לדיון לא פעם, אך דומה כי לאחר המתקפה הבוטה על הקפיטול שרבים בארה"ב מייחסים לו את האחריות לתקיפה, הוא איבד רבים אפילו מקרב תומכיו לאורך הדרך, כמו חברת "טימונס", שתמכה בטראמפ בתחילת כהונתו, והשבוע סיפקה הצהרה פוליטית חריפה ביותר כשקראה לסגן הנשיא מייק פנס ולקבינט לשקול את הדחתו: "זהו כאוס".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים