שיתוף
תגובות
חדשות » טרור אזרחי בצפון: נשרפו 18 אוטובוסים
מדאיג
בליל שבת נשרפו 18 אוטובוסים בתחנה המרכזית בצפת, ככל הנראה בשל הצתה על רקע גביית דמי חסות
שריפת אוטובוסים | צילום: שריפת אוטובוסים - דוברות כבאות והצלה לישראל

בליל שבת האחרון נשרפו כליל 18 אוטובוסים בתחנה המרכזי בצפת. וזאת, לאחר הצתה של 8 אוטובוסים השייכים לחברת "מטיילי קריית שמונה" בשבוע שעבר. על פי החשד מדובר בהצתה מכוונת של כנופיית עבריינים הגובה דמי חסות (פרוטקשן) מעסקים בצפון. נכון להיום טרם נעצרו חשודים.

שריפת אוטובוסים – דוברות כבאות והצלה לישראל
שריפת אוטובוסים – דוברות כבאות והצלה לישראל

מכבאות והצלה נמסר כי הדיווח על ההצתה התקבל בליל שבת לפנות בוקר "עם הגעת הצוותים הראשונים למקום זיהו לוחמי האש 18 אוטובוסים בוערים כליל במטען אש רב-עוצמה. לוחמי האש פעלו לכיבוי האוטובוסים והגנו על אוטובוסים נוספים שחנו במתחם, שלא יתלקחו כתוצאה מהבעירה החזקה במקום. הושגה שליטה באירוע. אין נפגעים בנפש. נסיבות פרוץ השריפה ייחקרו ע"י חוקר דלקות".

האוטובוסים שנשרפו שייכים לחברת "סופר בוס" ושניים נוספים שייכים לחברת "עפיפי" מנצרת. גביית דמי החסות היא מכה קשה שאיתה מתמודדים בעלי עסקים רבים בגליל העליון ועד עתה המשטרה למרות מאמציה טרם איתרה את החשודים.

מלשכת שרת התחבורה מרב מיכאלי נמסר, "הצתת האוטובוסים בצפת היא אירוע מזעזע של עזות מצח וחוסר כבוד כלפיי החיים שלנו כאן. לצערי, בשנים האחרונות בעקבות הזנחה פושעת של הממשלה הקודמת, הצתות כאלו בנגב ובגליל, לא טופלו כנדרש והפכו לסכנה קשה. את הנגע הזה ייקח זמן למגר. בשנה האחרונה, בהובלת השר לבט"פ, עמר בר לב, משקיעה הממשלה מאמצים רבים בנושא. אנחנו פועלים מסביב לשעון כדי לצמצם את הפגיעה בשירותי התחבורה הציבורית בעיר ובאזור בעקבות ההצתה, וכי התחנה המרכזית בעיר תשופץ ותחזור לפעילות מלאה במהירות האפשרית"

במשטרה ציינו כי השוטרים שהגיעו לזירת האירוע אספו ממצאים שמהם עולה חדש להצתה. לדברי המשטרה, "בשלב זה החקירה בראשיתה והרקע למעשה בבדיקה"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים