שיתוף
תגובות
דעות » טרור ברחובות העיר? כך תסייעו לילדיכם להתמודד עם מצבי לחץ וחרדה
לדבר ללב הילדים
נורית איתן גוטמן, עו"סית ראשית בכללית מעניקה מספר דגשים חשובים להתמודדות של ההורים ותיווך המידע לילדים
ילדים חרדים בחוף הים | צילום: Boris-B, שאטרסטוק

האירועים האחרונים הכניסו ללחץ ומתח ילדים ונערים רבים. חלקם אמנם אינם יודעים בדיוק מה התרחש, אולם מהמבטים המודאגים של המבוגרים הם מבינים שהתרחש מאורע מדאיג. גב' נורית איתן גוטמן עו"ס ראשית בכללית מעניקה מספר טיפים להורים ומורים כיצד להתמודד עם ילדים במצבי לחץ.

ילדים עלולים לחוש מתח ושותפים פעילים לדאגה, בעקבות האירועים שונים שמתרחשים לעיתים קרובות. הלחץ והמתח אצל ילדים, מתבטא בצורות שונות לדוגמה שינויים בהתנהגות, תגובות בכי או כעס, אי שקט, חוסר ריכוז, הרטבה וכדו'.

הילדים נכנסים ללחץ, כשהם רואים את המבטים המפוחדים או המודאגים של המבוגרים ולכן חשוב מאד לתת לילדים תחושה כי אינכם חסרי אונים מול המצב וכי אתם שולטים בו. חשוב מאד להקשיב לילדים ולעודד אותם לשתף אתכם במחשבותיהם ובתחושותיהם מומלץ לשים לב כי הילדים אינם נחשפים יותר מדי לחדשות.

מומלץ להסביר לילדים את המצב באופן אמין אך פשוט ותואם גיל. כדאי לחזק בקרב הילדים שאתם עושים ככל האפשר לשמור עליהם. רצוי לעודד את הילדים לשמור על שגרת החיים ככל שניתן, לדוגמה למלא את המטלות הקבועות בבית, ולצאת אל מסגרות הלימודים בזמן.

השהות במחיצת אנשים בוגרים קרובים ומשמעותיים לילדים, יכולה להעניק להם תחושת ביטחון. פעילות משותפת כגון משחק, קריאת ספר או לימוד משותף יכול להסיח את דעתם לזמן מה ולהרגיעם.

עוד מוסיפה גב' גוטמן עו"ס ראשית בכללית, כי אם יש לילד הפרעות שינה, קשיי הירדמות התעוררות במהלך השינה, חלומות מפחידים וכדו' מומלץ לשהות מספר דקות ליד הילד להרגיע אותו ולהיות נגישים במידת האפשר. אם מופיעות בעיות התנהגות חשוב לזכור כי כעס הינו לגיטימי, אך יש להציב גבול ברור מול אלימות מילולית או פיזית. כדאי לפעול להרגעה עצמית כמו נשימות עמוקות, נשימה דרך קשית לשתייה, שתיית מים, האזנה למוסיקה וביצוע פעילות גופנית מהנה. במידה ויש צורך ניתן לפנות לרופא ילדים/משפחה עובד סוציאלי או פסיכולוג.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים