שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » טרם התקבלו ערכות אנטיגן לחלוקה
הכאוס במעונות נמשך
מעונות היום המפוקחים מופעלים על ידי הארגונים החברתיים אמונה, נעמת, ויצו, נשי ישראל, החברה למתנ״סים, בית יעקב ונאות מרגלית. מגיעים לכ-120 אלף פעוטות כ"י
תגיות:
מעונות יום | צילום: Aleksander Krsmanovic, שאטרסטוק

הכאוס במעונות היום המפוקחים נמשך. למרות התרעות חוזרות ונשנות מצד ראשי המעונות, טרם התקבלו ערכות אנטיגן על מנת לחלקן להורים. מעונות היום המפוקחים מופעלים על ידי הארגונים החברתיים אמונה, נעמת, ויצו, נשי ישראל, החברה למתנ״סים, בית יעקב ונאות מרגלית. מידי יום מגיעים 120 אלף פעוטות לכ-2000 מעונות.

״משרד החינוך טרם קלט שיש לו אחריות גם על מעונות היום. היה לו מספיק זמן להיערך ולהעביר לנו ערכות אנטיגן וזה לא בוצע. שמענו בתקשורת שיש פורטל דיווח להורים, לנו הפורטל הזה כלל לא נגיש. בשל התנהלות משרד החינוך, ביום ראשון ימשיכו להגיע ילדים למעונות מבלי להיבדק, ובכך לסכן ילדים אחרים ואת הצוות״.

בנוסף, מתריעים בארגונים כי מאות כיתות במעונות היום ימשיכו להיות סגורות בשל המחסור החריף בכח אדם. "המשבר החריף בכח האדם העמיק בשבועות האחרונים, נותרנו ללא צוותי חינוך. מאות כיתות יוותרו סגורות בגלל שצוותים רבים נמצאים בבידוד ואין מי שיחליפם. המדיניות שהממשלה כפתה עלינו לא מאפשרת לנו לגייס כח אדם בשל השכר הנמוך שהיא מתקצבת למטפלות. ללא העלאת שכר המחנכות-מטפלות לא נוכל להשלים את הפערים העצומים בכח האדם ואלפי ילדים יישארו ללא מסגרות. זה לא איום -זו המציאות״.

יצוין כי הערב (מוצ"ש) פורסם כי על ידי דובר צה"ל כי "לנוכח מתווה הבדיקות החדש במוסדות החינוך – הרשויות המקומיות בשיתוף פיקוד העורף יחלקו החל ממחר בדיקות מסוג אנטיגן לילדים עד גיל שלוש ולסגל במעונות. פיקוד העורף, בתיאום משרד החינוך והרשויות המקומיות, ימיין, יארוז ויפיץ בדיקות לשימוש במוסדות חינוך לילדים עד גיל שלוש ברחבי הארץ. איסוף הערכות על ידי התושבים יהיה בתיאום מול הרשויות המקומיות. ברשויות בהן יידרש סיוע, יסייע פיקוד העורף בחלוקה. צה״ל ימשיך להירתם למשימה הלאומית לקטיעת שרשראות ההדבקה ולסיוע לכלל אזרחי המדינה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים