שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » טרנד "החתונות המזויפות" בחצרות הקודש
ויראלי
בצל השמים הסגורים ונבצרותם של אדמו"רים לצאת מהארץ לצורך השתתפות בנישואי נכדיהם, התפתחה לה בארץ תופעה חדשה – 'חתונה פיקטיבית' בה מושך אליו הסבא את מירב הפוקו
ריקוד הכסאות בחתונת קרעטשניף שהפך לויראלי | צילום: שוקי לרר

בשבוע שעבר הרחבנו במדור זה, אודות הקודים הבלתי כתובים והרגלי ההתנהגות החדשים שאולתרו בחצרות האדמו"רים כהוראות שעה לימי הקורונה.

השבוע התוודענו לתופעה חדשה, מעניינת ומרתקת לא פחות. המדובר ב"חתונות מזויפות", שהונהגו במספר חצרות חסידיות בארץ, וזאת בשל אי היכולת של האדמו"ר לצאת לארצות הברית לצורך השתתפות בשמחת נישואי הנכד או הנכדה, לאור סגירת השמים וההגבלות על השבים מחו"ל.

ביום שלישי בערב התקיימה בירושלים "חתונה מזויפת", בבית הכנסת הגדול של חסידות דושינסקיא. זאת, בשל העובדה שבאותו ערב נישאה נכדתו של האדמו"ר בארה"ב ובשל משבר הקורונה והטיסות המושבתות, נבצר מהסבא האדמו"ר להשתתף בשמחה.

בחסידות הוחלט כי מה שלא יהיה, שמחת בית צדיקים ידועה כזמן של עת רצון גדול בשמים, ולנוכחות האדמו"ר בסך הכל ערך מוסף בשמחה, ואם נגזר עליו להשתתף מרחוק… הרי שעליהם לעשות הכל כדי להביא במקסימום לידי ביטוי את השמחה הגדולה כבכל שמחה אחרת שנחוגה בצל האדמו"ר בהשתתפות החסידים.

בדושינסקיא ציינו את המאורע הנדיר על ידי חיקוי של החתונה הגדולה, באמצעות עריכת סעודת מצווה לכלל החסידים ובהשתתפות תזמורת אשר השמיעה ניגוני חופה וחתונה עליזים, כאשר החסידים מאחלים לאדמו"ר, סב הכלה, מזל טוב מקרב לב. יצוין, כי בשל הנחיות משרד הבריאות נקראו החסידים המתגוררים מחוץ לירושלים, שלא להשתתף כלל באירוע.

גם בחסידות קרעטשניף נחוגה שמחת נישואי נכד האדמו"ר שהתחתן בארה"ב באמצעות 'חתונה פיקטיבית'.

בקרעטשניף קיבל המעמד המפתיע מימד מיוחד, שכן האדמו"ר הנמצא בקבוצת סיכון, לא יצא את ביתו מאז חג הפסח. גם כאן נקראו החסידים המתגוררים מחוץ לרחובות, להסתפק בהאזנה לשידור החי מהאירוע, באמצעות מערכת ההודעות הקוליות של החסידות.

בנוסף נקראו החסידים לעטות מסיכות על פניהם, תוך שמירה על המרחקים הנדרשים. במהלך האירוע תועדו החסידים בריקוד כסאות מאולתר שזכה למספר צפיות חסר תקדים ברשת.

בחסידות ציינו, כי זו הפעם הראשונה שהאדמו"ר אינו משתתף בחתונת מי מנכדיו, ובשל כך הוחלט לארגן חתונה רגילה אך ללא חתן וכלה. "בכל חתונה בבית האדמו"ר, מי שממקד אליו את מרב הפוקוס לאורך כל השמחה, הוא הסבא, האדמו"ר בכבודו ובעצמו, וכך היה גם הפעם", הסביר אחד החסידים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים