שיתוף
תגובות
דעות » יאיר לפיד, בבקשה תפסיק לדפוק אותנו
תתחבר למציאות
תוצאות הבחירות אמנם טרם ידועות, אך בשבוע הבא כשתשמעו את לפיד מגן בחירוף נפש על הדמוקרטיה ונלחם בדיירי בלפור – רק שתדעו שהוא דופק אתכם יותר מאשר את גוש הימין
יאיר לפיד | צילום: אלעד גוטמן

את הטור הזה הייתי צריך לפרסם במוצאי הבחירות מועד ג', אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם. לא, זה לא עוד טור פרובוקטיבי המנסה לצדד בצד כזה או אחר במפה הפוליטית. זו גם לא קריאת געוואלד לצאת ולתמוך באחת ממפלגות גוש הימין. זו פשוט מסקנה פשוטה שכל אחד שמחובר למציאות יבין – חוץ מלפיד כמובן.

אין ספק שאידיאולוגיה הוא המניע המרכזי להצבעה בבחירות, אך מעבר לאידיאולוגיה יש צורך לא פעם להישיר מבט אל עבר המציאות ולעשות את מה שבאמת חשוב עבורנו, עבור המשפחה שלנו ועבור הילדים שלנו. ולא, אני ממש לא מדבר על עוד שעה של לימוד תורה – אני מדבר על הכיס שלנו.

בואו נדבר קצת ביזנעס

גנץ ולפיד אכן צדקו במשבר התקציב כי אי-אישורו עשויה להוביל למשבר כלכלי, אך אם יש נתון שמשפיע עוד יותר על חוסנה הכלכלי של מדינת ישראל זהו ללא ספק היציבות הפוליטית. ככל שהממשלה (ככל והיא קיימת) מעורערת יותר, כך גם הכלכלה.

אי-יציבות פוליטית מוביל במישרין לבעיות תקציב, עצירת רפורמות ואינספור משברים שמובילים לדירוג אשראי שלילי. הורדת הדירוג משפיעה אוטומטית על החלטתן של מדינות העולם וחברות רב-לאומיות בנוגע למדיניות השקעותיהן בישראל ובחברות ישראליות. במקרה כזה עשוי מספר מקומות העבודה לרדת משמעותית, כמו גם ממוצע השכר במשק. במקביל, קופת המדינה 'תתפרנס' פחות ממיסים ואת התוצאה נרגיש כולנו בכיס.

כמה שזה נחמד להביא נתונים לפיהם ראש הממשלה נתניהו  ושר האוצר כ"ץ אחראים להתנהלות כלכלית קטסטרופלית בשנת הקורונה, בהנחה שהנתונים אכן נכונים, אלה יהיו הדאגות האחרונות שלנו. הצרות הכלכליות של ישראל תהיינה חמורות בהרבה.

אז איך זה קשור לבחירות ולגושים?

כל בר דעת, כולל בכירי 'יש עתיד' והעומד בראשה, יודעים היטב כי הסיכוי להקמת ממשלת שמאל בראשותו של לפיד (גם אם ינסה לגייס את תמיכת הערבים מבחוץ) פשוט לא קיים. העובדה שחלק מרכזי במגזר החרדי לא יכרות לעולם ברית עם לפיד, לצד העובדה שליברמן סימן יותר מדי מפלגות באיקס, מונעת כל סיטואציה של 61 הצבעות לטובת לפיד.

הדבר היחיד שלפיד יכול לעשות במשחקי הגושים, זה להשיג 61 אצבעות של "רק לא ביבי". בהצבעה שכזאת יילך איתו ליברמן, ואפילו גם סער. מה הוא ישיג בכך? הוכחה לכולם שהוא הממליך ראשי ממשלות, ובלעדיו לא תקום ממשלה.

אז נכון שהוא בכל מקרה יישב באופוזיציה, אבל מה זה משנה, העיקר הוא הרי "רק לא ביבי".

אז אולי הגיע הזמן להפנים שערעור היציבות הפוליטית עליו חתום לפיד במשך כשנתיים פוגע בכולנו, כל אזרחי ישראל, כולל מצביעי לפיד. הגיע הזמן שגם ציבור הבוחרים שלו יפנים שה'מושיע' שלהם לא פחות מאשר דופק אותם.

יום הבחירות אמנם מסתיים בשעות אלו והתוצאות לא ידועות, אך בשבוע הבא כשתשמעו את לפיד מגן בחירוף נפש על הדמוקרטיה ונלחם בדיירי בלפור – רק שתדעו שהוא דופק אתכם יותר מאשר את גוש הימין והעומד בראשו.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. לא הבנתי
    אם הבנאדם קרי יאיר לפיד יכול להשיג 61 אצבעות להרכבת ממשלה למה שישב באופוזיציה???

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים