שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יאיר לפיד לא נכח בישיבות קבינט הקורונה
מאז מינויו
בכירים בממשלה מותחים ביקורת: "לפיד לא מעורב, במקום לקחת אחריות לאומית הוא עסוק במינויים אישיים של מקורבים ובשעון החול עד שיהפוך להיות ראש ממשלה"
יאיר לפיד ונפתלי בנט | צילום: עמוס בן גרשום לע"מ

כלי התקשורת בישראל חשפו הערב כי שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד לא השתתף בישיבות קבינט הקורונה היום ובשבועות האחרונים. גורמים בממשלה צוטטו בחדשות 12: "הוא מותיר את בנט להתמודד לבד עם גל התחלואה".

לפיד הגיב על הפרסומים וכתב בחשבון הפייסבוק שלו: "שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה מפני שזה לא חלק מתחומי עיסוקו או התמחותו".

לפיד כותב "ראיתי שנוצרה "מהומה" על כך שאני לא משתתף בדיוני קבינט הקורונה. זה נכון. שר החוץ לא צריך להיות חלק מדיוני קבינט הקורונה ועדיף שיהיה שם במקומי שר התיירות, מפני שלהחלטות הקבינט יש השפעה ישירה על שוק התיירות".

"גם כראש הממשלה החליפי אין לי צורך להיות שם מפני שראש הממשלה המכהן, נפתלי בנט, מנהל מצויין את משבר הקורונה. בקור רוח, עם גישה מאוזנת, תוך שהוא מקשיב לגורמי המקצוע. בזמן שבכל העולם יש עליה חדה בהידבקות ובתמותה, ראש הממשלה בנט הוא האדם הנכון במקום הנכון" מפרגן לפיד לבנט.

"קבינט זה גוף שמקבל החלטות. רצוי שהוא יהיה מצומצם ככל הניתן ורלוונטי ככל שזה אפשרי".

"לכל אלה שמנסים בכוח להפוך אותנו לממשלה הקודמת וצועקים "אתה ראש ממשלה חליפי", לכם אני אומר: יש במדינת ישראל ראש ממשלה אחד וקוראים לו נפתלי בנט. אני מגבה אותו לחלוטין, שותף להחלטות כשאני נדרש ומקבל עליי את האחריות הקולקטיבית כחלק מהיותי שר בממשלה".

רה"מ החליפי תוקף את הממשלה הקודמת "מי שרוצה שנחזור לקבינט קורונה מסוכסך ולא מתפקד כמו בממשלה הקודמת (שבתקופתה מתו 6,400 ישראלים מהקורונה) יש לי חדשות בשבילו: לא יקרה".

"הממשלה הזאת תתנהל ותקבל החלטות על בסיס שיקולים מקצועיים ולפי העניין" חתם יאיר לפיד.

בכירים בממשלה מותחים ביקורת: "לפיד לא מעורב, במקום לקחת אחריות לאומית הוא עסוק במינויים אישיים של מקורבים ובשעון החול עד שיהפוך להיות ראש ממשלה".

ח"כ דרעי: "‏נדהמתי לשמוע שלפיד וליברמן נעדרים באופן קבוע מדיוני קבינט הקורונה. הדיונים בקבינט הקורונה הם קריטיים ומשליכים על החיים של כולנו. מעולם לא נתקלתי בזלזול כה בוטה בציבור מצד שרים בממשלה ובריחה מאחריות. זו הפקרות לשמה. בושה וחרפה".

ח״כ אופיר סופר בתגובה על אי נוכחות השרים לפיד וליברמן בקבינט הקורונה: "העדרותם של ליברמן ולפיד מישיבות קבינט הקורונה מעידה עד כמה הממשלה היא ממשלת הפקרות. ראשי הממשלה הזאת הם אנשים שלא באו לעבוד למען הציבור. ליברמן, לפיד ובנט לא פעלו בכנסת ולא נכחו בוועדות. עכשיו מסתבר שגם מהממשלה הם בגדר נעדרים – חבורה של מופקרים.
‏ואיפה בנט שלא דורש מהם להגיע".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים