שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » יבנה: בן 60 נחנק מסופגניה ופונה לביה"ח
הבוקר
ד"ר דברה ווסט מנהלת מלר"ד בית החולים הציבורי אסותא אשדוד: "הזיהוי והטיפול המהיר של מד"א והמשך הטיפול בבית החולים הצילו את חייו"
אמבולנס | צילום: Jose HERNANDEZ Camera 51, שאטרסטוק

תושב יבנה בן 60 פונה כשהוא מורדם ומונשם לבית החולים אסותא באשדוד, לאחר שנחנק היום (ב') מסופגניה שנתקעה בגרונו. עם הגעתו לבית החולים, הוא קיבל טיפול רפואי שכלל, בין היתר, שאיבה של שאריות הסופגניה מנתיב האוויר ופיזיוטרפיה נשימתית עד לחזרתו לנשימה עצמאית.

לאחר מכן, הועבר המטופל תהליך אקסטובציה והורד ממכונת הנשמה. כעת הוא מתאושש ומצבו מוגדר קל.

פראמדיק מד"א יהונתן פרץ סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הגבר יושב כשהוא בהכרה מעורפלת וסובל ממצוקה נשימתית. סיפרו לנו שבמהלך אכילת סופגניה הוא נחנק והצליחו להוציא רק חלק קטן ממנה. מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל מתן תרופות, חמצן והנשמה מתקדמת ופינינו אותו להמשך טיפול בבית החולים אסותא שם הרופאים בעזרת ציוד מיוחד חילצו מקנה הנשימה חלקי סופגניה נוספים ויצבו את מצבו."

ד"ר דברה ווסט מנהלת מלר"ד בית החולים הציבורי אסותא אשדוד: "הזיהוי והטיפול המהיר של מד"א והמשך הטיפול בבית החולים הצילו את חייו. חשוב שכלל הציבור יידע לזהות מקרי חנק – אדם המחזיק את גרונו לאחר אכילה, אינו מסוגל לדבר או להשתעל או משנה את צבע פניו, בכל המקרים האלו יש חשד לחנק ויש להזעיק את צוותי מד"א בהקדם האפשרי ולפעול לפינוי מהיר לבית החולים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים