שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » יברקן: "הממשלה פעלה בחוסר סמכות"
עתירה לבג"ץ
"לאחר מספר חודשים במהלכם התרעתי כנגד השלכותיה של האפלייה החמורה בכפיית בדיקות ובידודים, היום נשלח לגורמי הממשלה מכתב אזהרה טרם עתירה לבג"ץ" ציין יברקן
ח"כ גדי יברקן | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ גדי יברקן מהליכוד שלח לגורמים בממשלה מכתב התראה טרם עתירה לבג"ץ בעקבות "ההפליה הקשה וחסרת כל טעם אפידמיולוגי או משפטי בין שתי אוכלוסיות, המחוסנים והבלתי מחוסנים". יברקן מציין כי המכתב נשלח "לאחר מספר חודשים במהלכם התרעתי כנגד השלכותיה החמורות של האפלייה החמורה והבוטה בכפיית בדיקות ובידודים על אוכלוסיית ישראל".

"בין היתר", אומר יברקן, "מוצגת במכתב הבעייתיות בהתנהלות הממשלה אשר קבעה זאת ללא נתונים עדכניים להצדקת המהלך, בחוסר סמכות, ולמעשה, לא רק שאין המתווה מסייע למצב האפידמיולוגי, אלא למעשה מהווה מדגרת הדבקה. זאת בנוסף לפגמים החמורים בהליכי קבלת ההחלטות בממשלה ובהליכי אישורה בוועדת הבריאות של הכנסת".

"העדפת אוכלוסיית המחוסנים לטובה על דרך שחרורם מחובת בידוד באמצעות בדיקה ביתית בלתי אמינה שתוצאותיה אינן נכללות בנתוני משרד הבריאות – היא שמסכנת את בריאות הציבור".

"בעידן האומיקרון, בו גם מחוסנים נדבקים ומדביקים, אין כל הצדקה אפידמיולוגית לאפשר רק למחוסנים חופש תנועה במרחב הציבורי, בעוד שאוכלוסיית הבלתי מחוסנים נשלחים לבידוד ביתי למשך שבעה ימים לפחות, ללא קשר לתוצאות הבדיקות המוסדיות שהם נדרשים לבצע".

"המכתב מביע ביקורת על מאות אלפי הבדיקות המיותרות הכרוכות בבזבוז כספי ציבור בהיקפים עצומים, המסכנות חיי אדם על ידי אי הפניית האמצעים הכלכליים לתרופות מצילות חיים, או שיפור מצב בתי החולים".

"חמור מכל הוא החלת האפלייה הקשה על הילדים במערכות החינוך. משכך, נדרש להחריג את כל אוכלוסיית הילדים מחובת בידוד, ללא קשר לסטאטוס החיסוני שלהם, בפרט כאשר מחלת הקורונה אינה מסוכנת עבורם. לא ברור כלל מדוע ילד בריא לא מחוסן מבודד ולא זכאי לחינוך, וילד בריא מחוסן פטור מבידוד ומגיע לכיתה כרגיל".

"ילדים משתייכים לאוכלוסייה רגישה במיוחד, ואסור שיסבלו מאפלייה על רקע סטטוס חיסוני שגם אין לה הצדקה, וגם פוגעת בצורה בוטה ומבזה בזכותם לחירות, לפרטיות, מונעת מהם את הזכות לחינוך וגורמת להם לנזקים בלתי הפיכים".

"לטענת באי כוחי עורכי הדין: ירון דוד, שירלי הגדיש, ריטה פרייס ונתנאל אלמוג, מדובר באפליה קשה, בוטה ופסולה כאשר כל הנתונים מוכיחים שאין הבדל בין מחוסנים ללא מחוסנים לעניין הידבקות והדבקה באומיקרון".

"נראה שכל תכליתו של המתווה הקיים לכלוא בבידודים מיותרים מאות אלפי לא מחוסנים, להטיל עליהם סגר דה פקטו ולגרום למעשה לחובת חיסון, מבלי לקרוא לילד בשמו. הממשלה פעלה בחוסר סמכות, תוך הדרת כחצי מהאוכלוסיה מהמרחב הציבורי על בסיס לא רלוונטי של סטטוס התחסנות, מבלי שהובאו בפניה נתונים עדכניים המצדיקים את הפגיעה הרחבה וחסרת התקדים בזכויות יסוד חוקתיות".

"על כן המתווה בלתי חוקתי, לא נועד לתכלית ראוייה, אינו מידתי, לוקה בחוסר סבירות קיצוני, מסכן חיי אדם פוגע בחופש ובחירות האדם פוגע בכלכלה פוגע נפשית – ועל כן דינו בטלות".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

    1. איבריקן דיי אתה ממש לא צודק אין לך מידע על רפואה ועל החיסון שהוא הטוב ביותר ואינך מוסמך בלתת הוראות ולהיות נגד משרד הבריאות וכמובן גם לא לאדון בנט המטומטם שמכר את נשמתו לשטן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים