שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » יברקן: "ההורים יבחרו האם לחסן את ילדיהם"
מתנגד חיסונים?
ח"כ יברקן טען כי "בטרם קבלת החלטה גורלית שתשפיע על דור שלם של מדינה, יש לנו חובה מוסרית כמנהיגים לבחון כל אופציה ולהקשיב לכל דעה"
ח"כ גדי יברקן | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ גדי יברקן מהליכוד פנה הבוקר לשר הבריאות ניצן הורביץ בבקשה לשקול מחדש חיסוני ילדים בגילאי 5-11, לדבריו: "ה-FDA החליט להמליץ על מתן היתר לשימוש חירום לחיסון לילדים בגילאי 5-11 אדגיש כי מדובר בהיתר לשימוש חירום".

"על רקע חוסר הוודאות בכל הנוגע לשיקולי עלות תועלת מחיסון ילדים, משרד הבריאות חייב לפעול בשקיפות מלאה על הסיכון האפשרי והזכות לבחור שלא לקבל את החיסון. אנו נמצאים במדינה דמוקרטית וניתנת לכל אזרח זכות הבחירה".

"אין שום עדות לכך שהחיסון מונע השלכות ארוכות טווח של מחלות כגון דלקת רב מערכתית או תסמונת 'לונג קוביד' שעלולות להופיע גם אחרי הידבקות אי- סימפטומית. ככל הידוע לי, הניסוי גם לא בדק את יעילות החיסון במניעת מחלה קשה בילדים".

"אבקש לשקול מחדש ולקיים דיון רחב עם מומחים מתוך מערכת הבריאות שיש להם דעה נוספת להשמיע ומשרד הבריאות מסרב להקשיב באופן גורף. בטרם קבלת החלטה גורלית שתשפיע על דור שלם של מדינה, יש לנו חובה מוסרית כמנהיגים לבחון כל אופציה ולהקשיב לכל דעה ואז לקבל החלטות. חובה עלינו להקפיד על שמירת חוק זכויות החולה ועקרון ההסכמה מדעת".

כזכור, לפני כחודש, במהלך שאילתות לשר הבריאות במליאת הכנסת, התפתח עימות קולני בין השר ניצן הורוביץ לבין ח"כ גדי יברקן אודות מדיניות החיסונים. ח"כ גדי יברקן פנה לשר ניצן הורוביץ ואמר: "אני בעד חיסונים. אני הייתי חולה, מחלים, וגם קיבלתי חיסון ראשון. אבל מה שמשרד הבריאות עושה כנגד הלא מתחסנים – וזכותם הטבעית, כחופש בחירה – וההסתה הנוראית, עוד אנשים יירצחו. אני רואה הודעות של הורים שמבקשים להחרים את הילדים של כאלה שלא התחסנו".

"מדינת ישראל צריכה לאפשר גם לאלה שלא התחסנו לחיות כמו בני אדם. לא יכול להיות שאותם אנשים שלא התחסנו יהפכו למצורעים יותר מסוכנים מהקורונה. אני קרוב בעצמי למרוד בהוראות שלכם ולא להתחסן בחיסון שני ושלישי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים