שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יהדות התורה הגישה הצעת חוק לפיזור הכנסת
"ישחטו את הצביון"
"לנוכח הפרת הבטחת הבחירות הלבתית של בנט" – סיעת יהדות התורה הניחה הצעת חוק לפיזור הכנסת
יעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן

"לנוכח הפרת הבטחת הבחירות הלבתית של בנט": סיעת יהדות התורה הגישה הצעת חוק לפיזור הכנסת ה-24. על הצעת החוק חתמו כלל חברי הכנסת של הסיעה ויו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "על אף תוצאות הבחירות לכנסת העשרים וארבע שהסתיימו בהכרעה ברורה לימין, הוקמה ממשלת הדרה בראשות ח"כ נפתלי בנט, תוך הפרת הבטחת הבחירות הליבתית המפורשת למאות אלפי בוחריו, לפיה לא יקים ממשלה ברוטציה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ולא ישב באותה ממשלה עם ח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"מ".

"על מנת למנוע את הולכת השולל של אזרחי ישראל, מוצע בזה לפזר את הכנסת ולהחזיר את המושכות לאזרחי המדינה, במטרה לקבוע הנהגה חדשה שתבטיח את עתיד המדינה היהודית והדמוקרטית בישראל".

ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה אמר הערב בראיון לקול חי כי "אחרי הקורונה המדינה צריכה שיקום רציני אבל הליצנים שמים נושאים אחרים לגמרי בראש סדר העדיפויות. הפחד הגדול הוא ההסכמים, הם ישחטו כבש ויעשו סולחה ביניהם אבל על הדרך ישחטו את הצביון היהודי של המדינה".

עוד הוסיף בראיון לאבי מימרן כי "יש הסכם שאם הממשלה נופלת – בנט מסיים את חייו הפוליטיים. הם מחזיקים אותו בצוואר, הוא בידיהם. הבנקאי של המדינה זה "אביר טוהר המידות" מר ליברמן. בנט בובה, אני לא מאמין לו שישמור על מה שחשוב לנו".

"הציעו לנו להיכנס לממשלה החדשה אבל לא ניתן גט כריתות ללמעלה ממיליון מצביעי הליכוד המסורתיים. אם היינו מצטרפים לחגיגת הדחת הליכוד, זה היה נרשם על שמנו. אסור לנו לבעוט בציבור שמעריך את הדת. אנחנו שומרי הסף בשבילם על הצביון היהודי במדינה".

"מתוך ה- 61 שיש להם נשארו בקושי 15 שיוכלו לתפקד בוועדות, אבל אנחנו כן נהיה שם ונעשה את העבודה. התקשורת החרדית צריכה לגבות אותנו, שנהיה חזית אחת לוחמת. נפרק את הממשלה הזאת יותר מהר מברית לפיד-בנט הקודמת".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס אמר כי "לא יכולנו להצטרף לעגלה שרצו לזרוק אותנו למזבלה, ולא לבנט שבלי ערכים ומצפון. לא מכרנו את ערכינו תמורת כיסאות. הפרצוף הסחטני של בנט נחשף".

"האנטי ביבי יחזיק את הממשלה הזאת. אם יוגש חוק קצת בעיתי – תוך כמה דקות יתחיל שם בלגן. יש לנו בקנה חוקים שיביכו שבוע אחרי שבוע את הקואליציה. נלחם בהם מלחמת חורמה. בנט יהיה עם שיירת ראש הממשלה בכביש 1 – אבל עם אפש השפעה ציבורית. הוא יודע שהוא קטן, והוא ניסה להביך אותנו בוועדת חקירה ממלכתית על אסון מירון. המילה "סחטנות" נעלמה פתאום".

ח״כ חיים ביטון לגלסנר ב׳קול ברמה׳: "ביום ראשון הולכת לקום ממשלה שתפגע בכל הקדוש לעם ישראל. ביום שישי כשיפורסמו ההסכמים כולם ייראו כמה המציאות קשה מאוד. המפלגות חתומות שלא יכניסו אף אחד לקואליציה בלי אישור של ליברמן. הוא רוצה מדינה חילונית ככל העולם".

ח״כ עמיחי שיקלי לב׳קול ברמה׳: "אצביע נגד הקמת הממשלה, אבל לגבי ההמשך עדיין לא החלטתי אם להיות כפוף למשמעת הקואליציונית של סיעת ימינה לאחר הקמת הממשלה. יש לממשלה המסתמנת פוטנציאל להחזיק מעמד. הדבק החזק של הממשלה היא בגלל שלשחקנים יש יותר מדאי מה להפסיד".

סגן השר לביטחון פנים ח"כ גדי יברקן ב'קול חי': "בנט כרגע עושה מהלך בניגוד לכל היגיון פוליטי. הוא אמר שעם 10/15 מנדטים, להקים ממשלה זה לא מוסרי. אבל עם 6 מנדטים זה כן מוסרי?. המהלך הזה יבוא לשמאל כבומרנג. אין בממשלה הזאת שום תחום שקשור לאזרחי המדינה. הם מעבירים חוקים דרקוניים שיאסרו על נתניהו להתמודד, אפילו בסוריה זה לא ככה. עוד לפני שהם הקימו ממשלה, הם כבר מסתמכים על המשותפת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים