שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » יהודים ביצעו לינץ' בנהג ערבי בבת ים
גינוי מקיר לקיר
במקביל לפרעות הערבים ברחבי הארץ, קיצונים יהודים לקחו את החוק לידיים ופצעו קשה נהג ערבי. סמוטריץ' גינה בחריפות: "איך יהודים מסוגלים להיות אכזריים כאלה?"
תגיות:
הלינץ' בבת ים | צילום: כאן חדשות

הערב (רביעי) בוצע לינץ' על ידי קיצונים יהודים בבת ים, בנהג רכב – בטענה כי הוא ערבי. הנהג, גבר בשנות ה-30 לחייו, פונה לבית החולים איכילוב בתל אביב במצב קשה, בהכרה ועם חבלות בכל חלקי גופו. השוטרים לא היו בזירה. בתיעוד נראים עשרות כשהם מכים את האיש באגרופים, בזמן שהוא שוכב על הרצפה.

בתיעוד קשה שמגיע מטיילת בת ים, נראים עשרות מתפרעים מתנפלים על מכונית שבה נהג צעיר שנחשד כערבי. ההמונים תועדו כשהם שולפים אותו מהרכב, מכים אותו וחובטים בו נמרצות. מוקדם יותר, אותם מתפרעים כילו את זעמם בבתי עסק במקום, שחלקם שייכים לערבים. בסרטונים שמגיעים מהמקום, נראה המון זועם שובר את זגוגיות הגלידרייה "ויקטורי" בעיר, שנמצאת בבעלות ערבים.

מהמשטרה נמסר כי "המשטרה פתחה הערב בחקירת נסיבות אירוע אלים בטיילת בבת ים במהלכו הותקף נהג רכב באופן ברוטאלי. המשטרה פתחה הערב בחקירה עם קבלת דיווח על אירוע סמוך לטיילת בבת ים, במהלכו תקפו אנשים נהג רכב שחלף במקום. עפ"י גורמי רפואה, נהג הרכב- תושב רמלה בשנות השלושים לחייו פונה באורח בינוני אל המרכז הרפואי וולפסון. משטרת ישראל תפעל ביד קשה נגד מפרי החוק והסדר הציבורי ותדאג למצות את הדין עם המעורבים".

דובר המשטרה נצ"מ אלי לוי אמר בראיון ל'כאן חדשות' כי על פי התחקיר הראשוני מדובר באירוע שהחל בתהלוכה של 30 פורעי חוק משולהבים שבשלב מסויים החליטו לפגוע בחפים מפשע. "הם ביצעו תקיפה אכזרית מאוד באדם ואליהם הצטרפו עוד עשרות צעירים משולהבים", אמר דובר המשטרה. הוא הוסיף כי המשטרה הטילה את החקירה על ימ"ר תל אביב וכי כבר התבצעו מעצרים. "נעשה הכול כדי להביא לדין את כל החשודים שהשתתפו באירוע הזה", הוסיף.

מוקדם יותר נמסר כי "המשטרה נערכה מבצעית לבלום תהלוכה לא חוקית מבת ים ליפו, בהתאם למידע שמקורו ברשתות החברתיות, שקרא להצטרף ולפגוע בתושבי יפו. בתוך כך, שוטרי מרחב איילון נערכו באופן מקצועי עם כוחות מיומנים ואמצעים לפיזור ההמון, וכאמור בלמו את הגעת הצועדים ליפו, כאשר ההמון המשולהב המשיך להתפרע בבת ים וגרם נזק לשני בתי עסק. המשטרה עצרה 4 חשודים במעורבות, חלקם עם כלי תקיפה, לרבות סכין, פטיש, שרשרת ברזל וגז פלפל. בכוונת המשטרה לעצור נוספים בהתאם לזיהוי בחומרי התיעוד וכעת האירוע בשליטה ולא נאפשר פגיעה בשלום הציבור".

בתוך כך, נהג ערבי שנקלע להפגנה של תושבים יהודים בעיר טבריה. הותקף על ידי צעירים, שוטרים שהיו במקום גוננו עליו והוא פונה לטיפול רפואי במצב קל, במקום. נוסעת שהיתה עימו הוכנסה לניידת משטרה ולא נפגעה. אחד השוטרים שגונן על הנהג נפגע באורח קל מאבן. ארבעה חשודים במעשה נעצרו. כוחות יס"מ הוזנקו למקום והשיבו את הסדר הציבורי.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' גינה את התקרית: "צפיתי עכשיו בסרטון שאני לא מסוגל להעלות כאן של יהודים שעושים לינצ' בעובר אורח ערבי תמים ואני מזועזע ומתבייש עד עמקי נשמתי. אנחנו בימים קשים, מותקפים, עומדים מתוסכלים מול אזלת יד משטרתית ועיוותי דין משפטיים. אבל לכל הרוחות, איך יהודים מסוגלים להיות אכזריים כאלה?! נורא ואיום".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר על בת ים: "הסרטון מבת ים קשה לצפייה . ברור שאני מתנגד למראות קשים אלה, אך יחד עם זאת לא אתן להפוך היוצרות. יהודים מותקפים, ילד בן 6 נרצח". ח"כ בן גביר הוסיף: "אני כרגע מבקר בבית החולים בנהריה שם מאושפז צעיר יהודי פצוע קשה מלינץ של ערבים, הגעתי לעכו ושמעתי כיצד תקפו את הצעיר וצעירים יהודים נוספים, גם האירוע בבת ים לא ישכיח מי התוקף ומי המתגונן ומה קנה המידה: ישנם מאות פיגועי אבנים ובקבוקי תבערה, ספרי תורה נשרפים בתי כנסת עולים באש, משטרה בהתרסקות וחוסר משילות בכל רחבי הארץ".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין: "אי אפשר לקבל את המראות שאנו רואים במקומות רבים ברחבי הארץ. שריפת בתי כנסת, פרעות של ממש ביהודים, נסיונות פגיעה במסגדים, ואירועי לינץ׳ מזעזעים ביהודים ובערבים, כל אלה מחייבים נקיטת יד ברזל לא רק במעצרים אלא בהעמדה לדין ובענישה של שנים ארוכות מאחורי סורג ובריח".

"בד בבד, אני קורא לרשויות אכיפת החוק ולמערכת המשפט שלא להיכשל ביד קלה כלפי פורעים וביד קשה כלפי מי שבלית ברירה פעלו מתוך הגנה עצמית. את הפורעים יש לעצור ומיד. את מי שפעל מתוך הגנה עצמית ראוי להשיב לביתו ולחיק משפחתו. אנו מצויים בעיצומה של מערכה קשה כנגד הטרור העזתי, ובשעה שחיילי צה"ל פועלים בהתמדה למיטוט תשתיות הטרור. לבי עם חיילינו, ואני מתפלל להצלחתם ולשלומם".

אני קורא לכולם, יהודים וערבים כאחד, ולכל מנהיגי הציבור בישראל, לעצור. לחדול מיד מכל אלימות ולהרגיע את הרוחות. בד בבד, אני מחזק את ידי ממשלת ישראל וכוחות הביטחון, ומגבה אותם בהחלטה להמשיך ולהכות בטרור מכה חסרת תקדים בעוצמתה. אני בטוח בחוסנם של אזרחי ישראל, אשר נכונים להקרבה, על מנת למצות את הפגיעה במבקשי נפשנו. על מנת להשיב את ההרתעה", דברי לוין.

שר הביטחון לשעבר, יו״ר ימינה נפתלי בנט מגנה את הלינץ׳ בבת ים: ״המראות האיומים הערב בבת ים מעוררי חלחלה. זוהי לא דרכנו. פגיעה בחפים מפשע זהו מעשה לא יהודי, לא מוסרי, לא אנושי. אני קורא לכולם – גם בשעות קשות אלו, אין לקחת את החוק לידיים. עצרו.עכשיו״.

ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) בתגובה להתפרעות צעירים יהודים הערב: "בימים ובשעות אלו כוחות הביטחון מתמודדים עם טרור מבית ומחוץ, עלינו לחזקם ולא חלילה ההיפך. המראות של צעירים מתוכינו שמתפרעים ומשחיתים רכוש הם מזעזעים ומעוררים שאט נפש. זו לא דרכנו. אין היתר לשום יהודי לנוהג כך לקחת את החוק לידיים לפעול באלימות ולהוביל לאנרכיה. עלינו לתת לכוחות הביטחון לעשות את מלאכתם ללא הפרעות כדי להשיב את הסדר לרחובות ערי ישראל. אני מצפה מהשר לביטחון פנים ומשטרת ישראל לשים דגש על השבת תחושת הביטחון לתושבי לוד, עכו ושאר הערים המעורבות. כולנו מאחורי כוחות הביטחון, ביחד בעז"ה ננצח".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר: "אחים שלי, הרוח סוערת והדם רותח. אנחנו מותקפים מבחוץ ובפנים – חלק מערביי ישראל ממשיכים להשתולל בפראות, אבל אסור לנו לקחת את החוק לידיים ולהידרדר לאנרכיה. הגנה עצמית – כן. תקיפה ואלימות כנגד אזרחים – בשום אופן לא".

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח"כ מיכאל מלכיאלי: "אין שום היתר לאף אדם לקחת את החוק לידים בשום מקום בארץ. בד בבד, הצביעות של התקשורת ששמעה רק על המקרה המזעזע בבת ים ובקושי מסקרת את אירוע הלינץ בעכו, בלתי מתקבל על הדעת- התפללו לרפואת אלעד בן ג'וליה הפצוע אנוש שנכנס לניתוח כעת".

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו: "האלימות הנוראה ברחובות ערי ישראל חייבת להיפסק. קראתי אתמול למנהיגי הציבור הערבי לפעול על מנת להרגיע את השטח, לעצור את האלימות וההשחתה, למנוע את התמונות האיומות של תקיפת יהודים ופגיעה בבתי כנסת. חבל מאד שאנו לא רואים את ההתגייסות שלהם להרגעת הרוחות".

"מאידך, הערב בבת ים אירע אירוע חריג של אלימות. אנו קוראים לציבור לציית לכוחות הביטחון ולא לקחת את החוק לידיים. בוודאי לא באלימות כלפי חפים מפשע. זו אינה דרכה של תורה. אנו נמצאים בימים קשים מאד לעם ישראל והמשימה המוטלת עלינו בשעות קשות אלו היא לתת לכוחות הביטחון לפעול ולהתפלל לריבון העולמים להצלחת המערכה ולשלום עם ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים