שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » יהודים יקיימו מנייני שחרית על אוטובוס עירוני
מחאה באנטוורפן
בלגיה סוערת: שוטרים פרצו לבית הכנסת של פשעווארסק והתעכבו ליד בית המדרש של בעלזא • קהילת 'מחזיקי הדת' הצטרפה לסאטמאר ובעלזא בתמיכה בעו"ד שמייצג את היהודים
תחנת המשטרה באזור היהודי באנטוורפן | צילום: שאטרסטוק

משטרת בלגיה פרצה אמש (מוצאי שבת) לבית הכנסת פשעווארסק באנטוורפן ונתנה דו"חות בסך 250 אירו ל-12 מתפללים ששהו במבנה, בטענה על הפרת תקנות בריאות העם לאור התפרצות נגיף הקורונה.

באותו עת כוח משטרתי הגיע גם ליד בית המדרש המרכזי של חסידי בעלזא בעיר ושהה במקום במשך שעתיים כשבפנים נערכת סעודת מלווה מלכה. מתפללים שאלו לשוטרים מדוע הם מתעכבים שם ונענו כי הם ראו במצלמות האבטחה של העירייה כי אנשים נכנסים יוצאים מהמבנה ולכן הם באו לשמור שלא תהיה כמות גדולה מדי של מתפללים במקום.

יצוין כי על פי החוק הבלגי, בתקופת הקורונה מותרת תפילה בחלל סגור עם 15 אנשים. מה גם, שלפי משפטנים מתאפשרת שהותם של מעל 15 מתפללים במבנה במידה והשוהים מתחלקים לקבוצות של לא יותר מ-15 בחדרי הבניין.

אי לכך, העו"ד דיוויד בראון, מייצג הקהילה היהודית בעיר, יגיש השבוע עתירה לבית המשפט העליון במדינה נגד התנהלות השוטרים ועל בירור העניין לגבי 15 מתפללים.

ל'בחזית' נודע כי קבוצת יהודים באנטוורפן מתכוונים לקיים מניין לתפילת שחרית על אוטובוס עירוני כאות מחאה על התנכלות הרשויות נגד היהודים. לדברי אחד מתושבי אנטוורפן, "אנחנו מרגישים כי יש אפליה חמורה נגד היהודים. לדוגמה, בתחבורה הציבורית החוק מאפשר התאספות של 30 אנשים לעומת בתי התפילה שלנו, שם החוק מגביל תפילה בהשתתפות של עד 15 אנשים בלבד. בנוסף לכך, גם על הכמות המצומצמת הזו, הרשויות מתנכלות אלינו ומתנהגות כלפינו כאל מחתרת פרטיזנית חשאית".

בתוך כך, הנהלת קהילת 'מחזיקי הדת', בראשות רב העיר, הודיעה כי היא מצטרף לקהילות סאטמאר ובעלזא בעיר שכבר תמכו עד כה בעו"ד דיוויד בראון, וכי החל מהשבוע היא גם תיקח חלק בעול ההוצאות הכרוכות בניהול המאבק של העו"ד מול הרשויות במדינה.

כזכור, לפני כשבוע דיווחנו ב'בחזית' כי כוח של משטרת בלגיה פרץ באמצע סעודה שלישית לבית המדרש המרכזי של חסידי בעלזא באנטוורפן, בו שהו עשרות מתפללים, מחולקים לקבוצות של 15 בין בתי התפילה במבנה, כפי הנדרש בחוק.

השוטרים הסתובבו בין השולחנות, רשמו את שמות המתפללים ואת כתובות מגוריהם לצורך הגשת דו"חות בסך 250 אירו ופיזרו אותם מהשטח, ללא דרישה של הצגת תעודת זהות בשל כבוד הדת.

המתפללים יצאו לרחובות הסמוכים והתפללו תפילת ערבית, אך גם משם הם גורשו על ידי השוטרים בטענה להתקהלות לא חוקית והפרת ההגבלות שהוטלו בעקבות נגיף הקורונה.

ביום רביעי לפני כן כינס העו"ד היהודי דיוויד בראון, מי שמייצג את הקהילה היהודית באנטוורפן בנושא ההתכנסויות בבתי הכנסיות, את גבאי בתי הכנסת והודיע להם כי לפי חוות דעת שהגיש בפני בית המשפט העליון במדינה, המגבלה של 15 אנשים בלבד בבתי תפילה מאפשרת התאספות גדולה יותר במידה ובתי הכנסיות מכילים חדרים נוספים והציבור יכול להתחלק בהם לקבוצות קטנות של 15.

חוות הדעת המשפטית ניתנה לאחר שלקראת החגים הנוצריים הורשו ראשי כנסיות נוצריות להכניס מעל 15 בני אדם בתנאי שלא ישתתפו ביחד בטקסי התפילה אלא יעמדו בנפרד.

חוות הדעת הייתה שנויה במחלוקת ולכן גורמים במשטרה המקומית מסרו לגבאי בתי הכנסיות בטרם כניסת שבת כי המשטרה לא תאכוף את הנוהגים לפיה, אלא יפעלו רק אם הם יוזעקו למקום על ידי אזרחים.

חיילי צבא בלגיה המוצבים דרך קבע ליד בתי הכנסיות בעיר, מאז סדרת פיגועי דאע"ש על אדמת אירופה בשנת 2015, הבחינו במספר מתפללים גדול שנכנס לבית כנסת והזמינו את המשטרה המקומית לאכוף את התקנות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים