שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » יהודי שחיסל מחבל בלוד נעצר לחקירה
סְדֹם ועֲמֹרָה
התפרעויות ברחבי הארץ: הוחלט לגייס 8 פלוגות מג"ב במילואים • 31 נעצרו בחשד ליידוי אבנים בנגב • כ-40 שריפות פרצו ביו"ש מבקבוקי תבערה ושריפת צמיגים
| צילום: רפי ורד

מחבל ערבי בן 25 תושב לוד נורה הלילה (שלישי) למוות ברחוב ציפורן בעיר. שני צעירים נוספים נפצעו, אחד מהם באורח בינוני. הבוקר, בתום חקירה, עצרה המשטרה יהודי בן 34, תושב העיר. המחבל שנורה למוות, מוסא חסון, פונה לבית החולים שמיר אסף הרופא בבאר יעקב, שם נקבע מותו.

לטענת תושבי השכונה שבה התרחש הירי בלוד הם חשו סכנה ממשית מהפרעות, והזעיקו את המשטרה מספר פעמים, אך כוחות אכיפת החוק התעכבו והגיעו רק לאחר 45 דקות. היורים טענו כי ירו באוויר מספר פעמים, ורק לאחר שהושלכו לעברם אבנים והם חשו בסכנת חיים ממשית, ירו אל עבר הפורעים.

מהמשטרה נמסר כי "בהמשך לדיווח על אירוע ירי שהיה הלילה בלוד במהלכו נהרג תושב לוד בן 25 ושניים נוספים נפצעו, הבוקר, לאחר חקירה של היחידה ללחימה בפשיעה של מרחב שפלה, נעצר גבר בן 34 תושב לוד, בחשד למעורבות בירי".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב למעצר השערורייתי: ‏"כמעט כסדום היינו לעמורה דמינו". פרעות ליל בדולח מבצעים תושבי לוד הערבים בתושבי העיר היהודים הלילה. המשטרה בקושי נותנת מענה (בשל ריבוי האירועים בכל הארץ). אזרחים נדרשים להגן על עצמם. המשטרה עוצרת לפנות בוקר לעיני ילדיו את אחד התושבים בחשד, לא פחות, לרצח".

"‏זה אבדן עשתונות ערכי של המשטרה והפרקליטות. אטפל בזה בלנ"ד בכל הכח ולא אתן שהמדינה היהודית תהפוך את הקרבן לאשם. זכות ההגנה העצמית היא המינימום שמדינה מתוקנת חייבת לאפשר לאזרחיה (האמת היא שהמדינה צריכה לעשות את זה בעצמה…) וכל אחד מהמתפרעים חייב לדעת שדמו בראשו".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "הכתובת הייתה על הקיר וכולנו ראינו את ההתפרעויות השבוע בלוד. לצערי המשטרה ששוב גילתה אוזלת יד לא עשתה דבר כדי לעצור את הפורעים, ונזכרה להגיע רק כשיהודי נאלץ להגן על חייו ולירות". ח"כ בן גביר הוסיף וקרא לממשלה: "ממשלת ישראל: אנחנו במלחמה, והגיע הזמן להילחם ולהדביר את הטרור. יש לשחרר לאלתר את היורה שהגן על חייו ולהעניק לו צל"ש".

יו"ר סיעת הציונות הדתית חה"כ אורית סטרוק: "‏פרעות לוד תשפ"א – כל המכוניות היהודיות הוצתו. גם תחנת המשטרה. ובתי כנסת. פורעים הסתערו על בתי היהודים. משפחות וילדים נצורות בבתים. כך גם עשרות סטודנטים בבנין המתנ"ס. המשטרה הפגינה חוסר אונים מוחלט. עכשיו הגיעה, ועצרה 2 יהודים שהעזו להגן על עצמם. השתגענו?"

ח"כ סמי אבו שחאדה מהרשימה המשותפת התייחס בטוויטר להתרחשויות בלוד: "מוסא חסונה, צעיר ערבי מלוד, נרצח בדם קר מירי אחד המתנחלים שפגע בארבעה צעירים אמש ורצח את מוסא ופצע את האחרים. ‏יש את אלה שהסיתו נגד תושבי לוד בגלל ההפגנה שבה מחו על מה שקורה בירושלים ואל-אקצא, ונתנו יד לרצח המזעזע הזה. ‏שאלתם איפה המשטרה? היא מתנכלת למשפחות בכניסה למיון עם רימוני הלם".

מלשכת שר הבט"פ נמסר כי בתום התייעצות ביטחונית שקיים השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה עם מפכ״ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי ובכירים נוספים במערכת הביטחון בעקבות אירועי האלימות ברחבי הארץ לאורך הלילה, הוחלט על גיוס מיידי של 8 פלוגות מג״ב במילואים לצורך תגבור כוחות משטרת ישראל ומשמר הגבול ברחבי הארץ.

בעקבות אירועי הטרור הלילה ברמלה ולוד , הדר מילר, אם ל-4 תושבת לוד ובעלת חנות "אופטיקנט" בקניון קריית הממשלה ברמלה שמחוץ לו נפגע אוטובוס שיתפה בתחושותיה: "עברנו כאן בלוד וברמלה לילה קשה מנשוא. מדובר בטרור חבלני שמרים ראש וכל הממשלה שותקת. בתי כנסת ותלמודי תורה הוצתו ומזכירים את מאורעות ליל הבדולח. אסור שמדינת ישראל תשלים עם המצב הזה".

יואל פרנקנבורג, תושב העיר לוד, סיפר הבוקר ל'חדשות 13': "לראשונה בחיים שלי חוויתי פחד מוות. יצאתי מהבית עם סכין יפנית קצת אחרי חצות כי ראיתי שהכביש מתמלא ברעולי פנים ופחים החלו לבעור. התקשרתי למשטרה אך הם אמרו לי שהם עסוקים בדברים אחרים, והם הגיעו לאחר 45 דקות. ראינו המון זועם שרץ לעברנו עם בקבוקי תבערה וסלעים, חברי נאלצו לירות באוויר".

מהמשטרה בצפון נמסר כי "בהמשך להודעה מאתמול על עשרות הפרות סדר ברחבי מחוז צפון במהלכן נורו זיקוקים הוצתו צמיגים , ידו אבנים לעבר שוטרים ואף הוצתו רכבים פרטים של שוטרים- כוחות משטרה רבים פעלו בכל הזירות פתחו כבישים ושמרו על חיי אדם. 67 חשודים בהצתות וידוי אבנים נעצרו והבוקר יובאו לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרם. כמו כן וצפויים מעצרים נוספים".

"משטרת ישראל ערוכה ותגיב בנחישות לכל ניסיון להפרת הסדר הציבורי ותדאג למצות את הדין עם פורעי החוק. משטרת ישראל שבה וקוראת למנהיגים, ראשי רשויות, מנהיגי דת והורים לרסן את הצעירים, למחות ברוח הדמוקרטיה ולפעול למניעת התנהגות בריונית ואלימה. ארועים אלימים אלו עלולים להביא לפגיעות בנפש ועשויים לפגוע במרקם היחסים הקיים בין האזרחים למשך זמן רב"ץ

מהמשטרה בנגב נמסר כי "משטרת ישראל תבקש הבוקר להאריך את מעצרם של 31 חשודים שנעצרו במהלך הלילה ולפנות בוקר בחשד להפרות סדר, יידוי אבנים והתפרעויות בכביש 6 סמוך לצומת שוקת, רהט ושגב שלום. שוטרי ולוחמי משטרת ישראל ומג״ב פעלו אמש להשבת הסדר ומעצר החשודים בהתפרעויות ובהפרות הסדר שהיו בדרום. במהלך הפעילות עצרו השוטרים 31 חשודים, מהם 4 קטינים ואלה יובאו הבוקר להארכת מעצר. חקירת האירועים נמשכת וצפויים מעצרים נוספים".

יאיר רביבו ראש העיר לוד: "בוקר עצוב לכולנו בלוד, 70 שנות דו-קיום וחיים משותפים נרמסו במחי יד ע"י צעירים פורעים ערבים ברצף אירועי פוגרום, השחתה, ונדליזם, פגיעה בסמלי שלטון, ניפוץ שמשות והשלכת בקבוקי תבערה לעבר בית העירייה החדש שרק בשבוע שעבר נכנסנו אליו, נזקים אדירים במוזיאון הפסיפס שבו הושקעו עשרות מיליוני שקלים, שריפת בתי כנסת, תלמוד תורה, עשרות רכבים, שריפת מכולות אשפה, השחתת דגלי ישראל וחמור מכך הורדת דגל ישראל והנפת דגל פלסטין, בליל פרעות שהביא לפציעתם של שוטרים ותושבים שמצאו עצמם נצורים. אין ספק שנחצה קו אדום בעוד שכלל לא מובן מאיפה זה בא בכלל, לא היה דבר שהצדיק מעשי שנאה כה חמורים אלה".

"לצערנו, בלהט האירועים נורה צעיר תושב העיר למוות והמשטרה בודקת את נסיבות המקרה. אנו שולחים את תנחומינו למשפחה. העיר לוד נמצאת בשעות אלו באחד הרגעים המאתגרים שלה. לפנות בוקר הנחתי לסדר ולשקם את כל הנזקים שנגרמו, כדי להעביר מסר ברור לפורעים הקיצוניים, שלא נאפשר להם לשבש את חיינו. נמשיך בעשייה בנחישות, לא נוותר ולא נתייאש. הדרך שלנו במלחמה הזאת בפשיעה ובאלימות, היא בהמשך הבנייה והפיתוח בלוד, בהמשך דבקות בעקרונות וערכים, בהמשך בניית קהילה משגשגת, ובהמשך גינוי ומאבק עיקש בפשע והאלימות. אנחנו חזקים והעיר לוד חשובה לנו, נשנס מותניים ונצעיד את העיר לעתיד טוב יותר".

.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. כוחות הבטחון מתודרכים להגיע מאוחר בכוונה תחילה….אנחנו תחת שלטון זר האלומנטי.הבונים החופשיים מזמן אנחנו לא תחת שלטון יהודי תקלטו. האסון במירון.החיסונים.ההכפשות של חרדים ועכשיו מה שקורה בארץ עם התפרעויות הכל מתוכנן. ה' רוצים משיח רק מלכות ה'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים