שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "יהיה קו ישר מתל אביב למכה"
נתניהו מבטיח
תקף את בנט: "הוא מעביר קולות לשמאל, ילך בסוף עם לפיד". על הסקרים האחרונים: "מעריך שנקבל יותר מ-61 מנדטים". על ראש המוסד: "מלכלכלים עליו כדי לפגוע בי"
נתניהו עם השגריר הראשון של איחוד האמירויות בישראל מוחמד אל ח'אג'ה | צילום: קובי גדעון /לע"מ

הישורת האחרונה: יומיים בלבד לבחירות לכנסת ה-24 ועל רקע התחזקות בסקרים הליכוד וגוש הימין, פרשן "ישראל היום" יעקב ברדוגו שוחח היום (ראשון) ב"ברדוגו על הבוקר", הפודקאסט של "ישראל היום", עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

לשאלה מה יש לתקשורת נגדו ומאיפה מגיעה השנאה הכל כך מזוקקת, ענה רה"מ נתניהו: "את זה תשאל אותם. אני ראש הממשלה של כולם, ואני הבאתי חיסונים לכולם. הבאתי הסכמי שלום לכולם. אני לא יודע מאיפה זה מגיע. זו מקהלה רועשת שאני לא יודע מדוע היא נוהגת כך".

"אזרחי ישראל רוצים, אבל אם הם לא ילכו להצביע ויכנסו לשאננות – מה שיקרה זה שנקבל ממשלת רוטציה עם לפיד וסער שלא מבינים כלום בכלכלה, ובנט שכתב ספרון על הקורונה בזמן שאני הבאתי חיסונים והוצאתי את המדינה מהמשבר".

"כל השנאה היוקדת הזו שהרגשתי באולפן אתמול (ערוץ 12) היא מגיעה מאנשים שמתחסנים מהחיסונים שהבאתי. הם לא שואלים את גץ על המימד החמישי. הם לא שואלים את לפיד על שיחות הסתר עם מוזס. הם (התקשורת, חדשות 12) חלק מהמסע הזה נגדי".

על מדוע סירב להתעמת עם לפיד ענה רה"מ נתניהו ואמר כי: "אני אבוא רק כשהוא יסיר את מסכת השקר ויודיע לעם שהוא רץ לראשות הממשלה. הוא מסרב להודות בכך. אתמול קיבלתם הצצה לכמה גדעון ובנט מתואמים, והם בסופו של דבר ילכו עם לפיד ויקימו איתו ממשלת שמאל. זה תלוי במצביעים שימנעו ממשלת רוטציה בין לפיד, סער ובנט".

בעניין תוכנית למחוק את בנט? האם אתה לא חושש משתיית יתר (של מנדטים) ענה: "בנט מעביר קולות מימין לשמאל. אתם תקבלו את בנט כשר בממשלת לפיד אם תצביעו לו. אתמול באולפן הוא חיבק את גדעון סער ואמר שהם יהיו יחד בקואליציה. סער אומר שהוא לא יהיה בקואליציה עם נתניהו, אז זה אומר שבנט יילך בסוף עם לפיד. הוא לא מסוגל לומר שהוא ילך איתנו לממשלת ימין. ממשלה של לפיד, סער וסבנט לא יציבה והיא תתפרק מהר ונלך שוב לבחירות. תצביעו לי ותהיה ממשלה יציבה וחזקה ולא יהיו עוד בחירות בקרוב".

לשאלה מה שלא עשה ב-15 שנים כבר לא תעשה. האם לדעתו נראה שינוי ענה: "ביחס לפקידות אני יכול לומר לך שראיתי שהבמשרד המשפטים בכו כשאיילת שקד עזבה, לא ראיתי שהם בכון שאוחנה עזב, לכן אתה רואה מי באמת מביא שינוי. לא היה ראש ממשלה שנאבק בנשיאים אמריקניים כמוני, אף אחד לא יכול כמוני לעמוד בלחצים הבינלאומיים האלה. מי שהוא לא דמות בינלאומית לא יכול לעשות את זה".

על ביידן אמר: "שוחחנו לפני כמה שבועות. אנחנו ידידים אישיים. אני מדבר איתו בשפה שבה אני מדבר עם כל המנהיגים, זו שפה מיוחדת שנקראת 'דוגרי'. אני לא אתן לאיראן לחהתחמש בנשק גרעיני".

רה"מ נתניהו התייחס לטענה שהסביבה של ביידן חזרה להיות סביבה כמו זו שהייתה של אובמה: "בדיוק. מי יעמוד מול כל הלחץ הזה? אני עמדתי מול אובמה 8 שנים ואני אעמוד מול זה גם הפעם. אני אעשה כל מה שצריך מול כל גורם בעולם (ואמרתי את זה גם לביידן). זו השליחות שלי".

על האם חלק מהמסע של התקשורת הוא גם נגד ראש המוסד התייחס נתניהו ואמר: "יוסי כהן עושה עבודה נפלאה, כולל הוצאת ארכיון הגרעין מלב טהרן והבאנו את זה לישראל ומכאן הפצנו לכל העולם. עכשיו מנסים ללכלך עליו כדי לפגוע בי".

"זה ניסיון בלתי פוסק לפגוע גם ברעייתי ובילדיי כי הם לא מצליחים בדרך הרגילה לפגוע בראש ממשלה חזק מהימין. רוב אזרחי ישראל לא נמצאים שם. לפיד, המתחרה המרכזי שלי לראשות הממשלה שלא מודה בזה, אמר שיגיעו רק 5 חיסונים. הוא גם אמר שצריך לעקור ישובים כדי להגיע לשלום, וזה היה מביא לאסון".

"אני הבאתי שלום תמורת שלום – בלי לשלם מחיר. יהיה קו ישר מתל אביב למכה. אני עובד על זה. זה חלק מהמהפך העולמי שאנחנו עושים. זה שינוי היסטורי, מי מביא לכל זה? המערכות יצאו מאיזון".

"אחד מיסודות הדמוקרטיה הוא איזון בשלושת הרשויות ובישראל זה קצת יצא מאיזון. רציתי תמיד לשנות את זה אבל לא יכולתי כי לא הייתה לי ממשלת ימין 61. ב-2013 רציתי לעשות את זה אבל בנט מנע ממני עם ברית האחים והכריח אותי להכניס את לפיד ולהביא לממשלה את שר האוצר הכושל הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים