שיתוף
תגובות
דעות » יהי רצון שתביא לנו את שחרור הלב
רגע לנפש
מה עניין לשון הרע והצלחה בחיים? כיצד מגיעים לשחרור הלב ומדוע הוא המנוע שלנו להצלחה? • יש אנשים שגם אם יגיעו אל פסגת העושר הם עדיין לא יהיו רגועים
תקיעת שופר | צילום: John Theodor, שאטרסטוק

ראש השנה עבר עלינו לטובה ולברכה. אני מקווה שגם אתן, כמוני, עברתן חוויה אישית מדהימה בחיבור שונה לה'. פתאום הרגשתי מה הכוונה להיות קרובה לה' מהמקום הכי אישי.

לא ממקום של הליכה ממוקדת לבית כנסת, אווירה של עשרות אנשים מתפללים, ומבטים מסתכלים לצדדים. אלא תפילת חצר, או חניה של בניין, מניין של עשרה אנשים ועזרת נשים קטנטנה, מתוך מקום של יציאה מאזור הנוחות, דווקא שם הייתי צריכה למצוא חיבור לה' וזו היתה חוויה מרתקת.

ועכשיו התחילה שנה חדשה. הדבר שהכי חשוב לנו לזכור הוא שהמטרה שלנו היא להגיע לשחרור הלב. מה הכוונה? רוב האנשים מתמקדים במטרה ורוצים להגיע אליה. חושבים שאם יכבשו את היעד – יהיו מאושרים. אם יסיימו את התואר, יהיו מאושרים. אם יסיימו לשפץ את הבית, יהיו מאושרים. אז מדוע יש אנשים שהגיעו לפסגת העושר ועדיין אינם מאושרים? התשובה היא, כי הלב אינו משוחרר.

מי אמר שהמטרה שחשבתם שהיא הנעלית ביותר, היא זו שתביא לשחרור הלב? אם לדוגמה הלכתם ולמדתם מקצוע רק כי חיפשתם משהו פרקטי שיכניס לכם כסף ולא למדתם משהו לפי רצון הלב, אז גם בסוף הדרך כשתגיעו כביכול אל המטרה, לא תהיו שמחים, כי רצון הלב לא התגשם. זו צריכה להיות הקבלה שלנו לשנה החדשה.

במקום של שחרור הלב אין התניות, אין צורך לעשות דברים ענקיים כדי להרגיש קיימים. אפשר ליהנות גם ממינימליזם ועדיין לשמוח. אפשר לעשות דברים שאוהבים מבלי להתנצל עליהם, מבלי להתרגש ממה יגידו, פתאום יש לנו עוצמה פנימית שמסתמכת רק על האני הפנימי שלנו – שמחובר ישירות לבורא עולם.

רוצות טיפ כיצד הופכים את החיים לברכה וחסד? מפסיקים לדבר לשון הרע. וכשאני אומרת לשון הרע אלו אינם דיבורים שאתן מיד מעלות בראשכן עם הלכות שמירת הלשון, אלא לשון הרע היא לשון שלילית.

לפה שלנו יש כוח אדיר. קול הוא דבר שנשמע אם כי בלתי נראה. לכן, איפה שיש לכן בעיות מסוימות, בכל נושא שהוא, עבודה, בית, פרנסה, חסרה שם לשון הטוב. כאשר אנו מונעות מדיבור שלילי, מחוסר אהבה עצמית, האנרגיה סביבנו הופכת לאנרגיה הרסנית ולחוסר שחרור פנימי.

המטרה שלנו היא להיות משוחררות. גם אם זה לא תמיד מצליח או לא תמיד עובד, זו צריכה להיות מטרת העל אליה אנו רוצות להגיע. גם אם משהו לא מצליח בחיים – לא להיכנס לסטרס, פשוט להתבונן ולהבין שלא הכל בידיים שלנו וגם אם לא מצליח – לא נכשלנו, אנחנו פשוט בעוד ניסיון והעיקר לקום ולהמשיך הלאה.

מאחלת לנו שהשנה נשמור על אנרגיה חיובית ונזכור כל הזמן כי היא המניע, היא הכוח, היא החיבור לבורא עולם ורק כך ננצח את כל מה שיעבור בדרכנו.

שנה טובה ומתוקה!

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים