שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יוזמה בוועדת הבחירות – מתחמי 'הצבע וסע'
בחירות בצל קורונה
חברי ועדת הבחירות הופיעו בוועדה לביקורת המדינה ושיתפו את נציגי הציבור בהיערכות לקראת בחירות בצל הקורונה • בדיון עלתה שאלת הקיצוץ במימון המפלגות כהוראת שעה
שינוע קלפיות ביום הבחירות | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

הוועדה לביקורת המדינה התכנסה הבוקר לדיון היערכות לקראת מה שמסתמן פיזורה של הכנסת והליכה לבחירות בעידן הקורונה.

מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, הגב' אורלי עדס, אמרה בדיון כי בוועדת הבחירות בוחנים אפשרות להקמת מתחמי 'הצבע וסע', בדומה למתחמי בדיקות הקורונה שנפתחו בשיטת דרייב אין. זאת, כחלק מהמאמצים להקטין את הצפיפות ביום הבחירות, במידה ויתקיים בחודשים הקרובים, בצל נגיף הקורונה.

עדס ציינה בנוסף כי הוועדה פנתה לרשויות המקומיות בבקשה להכשיר מבנים נוספים שלא היו בשימוש בבחירות האחרונות, במטרה לפתוח בהם קלפיות נוספות.

בדיון עלתה סוגיית מימון המפלגות בבחירות, כאשר חבר הכנסת רם שפע מ'כחול לבן' הציע להפחית את מימון המפלגות בהוראת שעה לבחירות הקרובות ל-0.8 מיחידת מימון העומדת היום על סך – 1.388 מיליון ₪.

עוד הציע שפע, להגביל את תקרת ההוצאה ולקבוע כי מימון היחידה הנוספת המשולמת לכל רשימה, תהיה מדורגת לפי מספר המנדטים שכל רשימה תזכה בבחירות הקרובות.

בחלק הזה של הדיון התנהל ויכוח סוער בין נציגי המפלגות השונות בטענה לפגיעה במימון מפלגות.

יו"ר הוועדה הציבורית למימון מפלגות, שופטת בית המשפט העליון בדימוס איילה פרוקצ'יה אמרה בדיון: "אנחנו מביאים הצעה שהיא הפחתה ברורה במימון המפלגות ביחס למימון המקורי שהיה נהוג עד כה".

לדבריה, "בעקבות ניתוח הקשיים והצרכים, הגענו למסקנה שאין מקום לנגוע בתעריף יחידת המימון המקורית. מחד, צריך להבטיח חופש פוליטי, ולמנוע קריסת פעילות פוליטית כתוצאה מארבע מערכות בחירות ואנחנו בפני מערכת חמישית. ומאידך, המשבר הכלכלי הכולל, מצריך הידוק החגורה. באיזון הכללי, הגענו לכלל מסקנה שלא לגעת בתעריף ולהותיר את הסכום הנהוג היום".

היא הוסיפה, כי "המצב הכלכלי הקשה, היה הקו המוביל בדיונים. הגירעונות של המפלגות אדירים, והותרת יחידת המימון על הסכום הקבוע היום, מהווה הידוק חגורה".

נציג הליכוד בוועדה ח"כ עמית הלוי הגיב להצעות שעלו מקרב מפלגות האופוזיציה ו'כחול לבן' ואמר, כי "העולה מרוח הדברים הוא שמפלגה שתזכה ב-30 מנדטים ומעלה, ויש רק אחת כזו, תקבל פחות מימון מפלגות. ומפלגות שיזכו עד 10 מנדטים, יקבלו יותר. הצעה מתאימה ותפורה למידות של כחול לבן, זה לא הגינות פוליטית".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים