שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » יוחמר הענישה בפשיעה חקלאית
אושר בוועדה
בתמיכת ועדת השרים הצעת חוק חילוט לרכוש לעבריינים בפשיעה חקלאית שיזם ח״כ אופיר סופר עברה בוועדת השרים וצפוייה לעבור ברוב גדול במליאת הכנסת ביום רביעי
ח"כ אופיר סופר | צילום: דוברות הכנסת

לפני מספר חודשים התפרסמו נתונים מדאיגים בנוגע לפשיעה חקלאית ע"י מחלקת המחקר והמידע של הכנסת לבקשתו של ח"כ אופיר סופר. בעקבות הממצאים הגיש ח"כ סופר לפני כחודשיים חוק להחמרת ענישה, חוק שעורר סערה בקואליציה שחלק מחבריה דרשו לתמוך בו ובעקבות כך שר המשפטים סיכם עם סופר על חוק מוסכם שקיבל את ברכת הדרך גם של המשרד לביטחון פנים.

החוק קיבל את תמיכת הממשלה בוועדת השרים לעינייני חקיקה ויגיע למליאת הכנסת ביום רביעי הקרוב כאשר יש רוב מובטח וגדול להעברתו וקידומו.

מטרתו של חוק חילוט רכוש מעבריינים בפשיעה חקלאית, להרחיב את הכלים העומדים למערכת אכיפת החוק בהתמודדות עם עברייני הפשיעה החקלאית ולהוסיף לכלים אלה מרכיב כלכלי שיאפשר את חילוט הרכוש של מבצע הפשיעה בשווי הרכוש שהשיג ופוגעת באופן ישיר בכיסם של העבריינים.

כמו כן, מאפשרת הצעת החוק להעביר את הרכוש המחולט מהעבריין לנפגע העבירה בשווי הפגיעה במידה שבית המשפט פסק על אשמת העבריין ועל כך שמגיע לו פיצויים.

בין חברי הכנסת שחתמו על הצעת החוק של ח"כ סופר הם רם בן ברק ומירב בן ארי מהקואליציה וחברי הכנסת יעקב מרגי ועמיחי שיקלי מהאופוזיציה.

יוזם החוק, ח"כ אופיר סופר, הציונות הדתית: "כמי שגדל ומתגורר במושב חקלאי בגליל אני מכיר מקרוב את תופעת הפשיעה החקלאית שהפכה למכת מדינה ומהווה פגיעה מכוונת בחקלאים כאשר המטרה הברורה של העבריינים, היא הטלת פחד והשתלטות על שטחים אסטרטגים בנגב ובגליל".

"על מנת לשמור על החקלאות ולהעניק ביטחון לחקלאים חייבים להגביר את האכיפה והענישה כנגד העבריינים. אני מברך על העברת החוק בוועדת השרים ומצפה שהחוק יעבור ברוב גדול במליאת הכנסת ויקודם במהרה".

עו"ד יהונתן הירשפלד מנכ"ל אמב"ל ופרויקטור הפשיעה החקלאית במועצת החלב: "ברכות לחברי חה"כ אופיר סופר על הצעת החוק: "החמרת הפשיעה החקלאית". מדובר בנושא חשוב וכנסת ישראל חייבת להכביד את ידה ולהעניש עונשים מתריעים את העבריינים. הפשיעה החקלאית היא טרור לכל דבר ועניין ולכן יש להלחם בו ככזה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מוטב מאוחר מאשר בכלל לא. מזמן אבל מזמן הגיע הזמן ליד קשה עם העברינות החקלאית. נזקים במאות מיליוני ש"ח לא מכוסים על ידי הביטוח.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים