שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » יום אבטיח שמח!
שתהיי בריאה
יש הרבה דברים מוזרים שיש להם ימים בינלאומיים אך לאבטיח מגיע, הוא פרי הדגל של הקיץ • על סגולותיו הרפואיות ומדוע לא כדאי לאכול אותו לפני השינה?
אבטיח פרוס | צילום: e3klv6hg, שאטרסטוק

כמו הרבה מאוד דברים, חלקם מוזרים, גם לאבטיח יש יום בינלאומי. אלא שבשונה מ"יום העצלנים" למשל, אני בעד יום בינלאומי לאבטיח, בפרט בחודש הכי חם בשנה. מגיע לו. מלא מים, מתיקות, קרירות, פרי מנצח בקיץ. מקורו של האבטיח הוא בעצם בצמח חד שנתי ממשפחת הדלועיים. מקורו באפריקה הטרופית והדרומית ויש ארבעה סוגים שונים של הצמח. אבטיח עשיר מאוד במים, כ- 93% ולכן נחשב בריא מאוד.

הציפה הלבנה הפנימית מומלצת מאוד לאכילה. היא מרווה לפחות כמו הפרי עצמו ויש לה סגולות רפואיות לא מועטות. אבטיח פרי איכותי גם בשל העובדה שהוא מכיל רק כמות קטנה של סוכר, על אף המתיקות שלו.

אבטיח טוב מאוד עבור ניקוי חול ואבנים המצטברים בכליות. הוא נחשב כמחטא עדין של הדם, לכן מומלץ לאנשים שרוצים לרדת במשקל. בנוסף, הוא מנקה כליות מצוין ובכלל מנקה את הגוף מרעלים. אכילת אבטיח מסייעת לחלבון הסגולי שבדם שנקרא "נוגדן", לעכב את התהליכים הכימיים המפעילים תאים מיוחדים הנקראים תאי פיטום, שאחראיים לשחרור מגוון רחב של חומרים כימיים וביניהם חומר המכונה היסטמין, שהוא הגורם לתופעות האלרגיה.

ב-100 גרם אבטיח יש 0% שומן, 0% כולסטרול, 0% נתרן. הוא עשיר באשלגן, פקטין, ליקופן, סיבים תזונתיים, ויטמינים A, B ו-C ומינרלים שונים. ב-100 גרם אבטיח יש רק 30-35 קלוריות. ב-150 גרם אבטיח יש את התצרוכת היומית המומלצת של מגנזיום. גרעיני האבטיח בריאים אף הם למאכל. הם מכילים 25% שמן שעשיר בויטמין D. אכילת גרעיני אבטיח משפיעה טוב על הגוף כמעט כמו שמן שקדים.

חשוב לציין כי את האבטיח צריכים לאכול בנפרד, מבלי לצרף אותו למאכלים אחרים. אבטיח אוכלים על בטן ריקה, או אחרי עיכול הגון של כל המאכלים שאכלנו קודם. אם רוצים לאכול אותו לפני אוכל, כדאי לחכות כ- 10 דקות בין אכילתו לבין אוכל נוסף. אכילת אבטיח סמוך לשינה, עלולה לגרום להיווצרות נוזלים ולהשמנת יתר, במיוחד למי שיש לו עודף משקל.

לסיום, איך בוחרים אבטיח טוב?

אז יש שיטות של מומחים. יש פשוט אנשים שיודעים לבחור אבטיח. או שזה סוג של מזל טוב? חקלאים מומחים מסבירים כי יש לחפש אבטיח עם קליפה חלקה ככל היותר וללא סדקים. כאשר ניגשים לאבטיח, יש לתת על הקליפה מכה קלה ולהאזין לצליל. אם הצליל חלול – סימן שהאבטיח בשל. עוד סימנים שאפשר ללמוד: אם הגבעול בקודקוד האבטיח יבש ונתלש בקלות, זהו סימן לאבטיח טרי. נסו להריח את הקליפה. אם יש בה ריח שמזכיר מעט ריח של מלון, האבטיח אמור להיות ממש טוב. אבטיח שקליפתו בצבע ירוק בהיר, אינו בשל דיו.

מה אנחנו ממליצים? פשוט לבקש מהמוכר לחתוך את האבטיח לשניים, לטעום חתיכה, לוודא שהוא מתוק ושווה – ולקנות אותו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים