שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » יום אבל לאומי בראשון בעקבות האסון
הממשלה אישרה
על רקע האסון הלאומי והכבד שהתרחש במירון, פונה שר החינוך, יואב גלנט, למנהלי בתי הספר לפתוח ביום ראשון את יום הלימודים בשיח על האסון הטרגי, הקשה והכואב
עיריית ירושלים הורידה את דגלי המדינה ודגלי העיר לחצי התורן | צילום: דוברות עיריית ירושלים

הממשלה אישרה לפני זמן קצר (שישי) במשאל טלפוני את הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ, כי בעקבות האסון שהתרחש בהר מירון, יוכרז יום אבל לאומי ביום ראשון, כ׳ באייר התשפ״א, 2.5.21. ביום זה יורדו דגלי המדינה לחצי התורן במבני ציבור, מחנות צה״ל ובנציגויות ישראל בחו״ל.

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן הודיע כי לאור ההודעה על יום אבל לאומי בעקבות האסון בהר מירון, החליטו ראש הממשלה ושר הביטחון לדחות את ישיבת הממשלה שנועדה להתקיים ביום ראשון הקרוב. ״לבנו עם המשפחות שאיבדו את יקיריהן ואנו שולחים ברכת רפואה שלמה לפצועים״, מסר ברוורמן

בעקבות החלטת הממשלה על יום אבל לאומי, יורדו דגלי המדינה לחצי התורן ב-107 נציגויות ישראל ובמגורי ראשי הנציגויות ברחבי העולם החל מהיום ועד יום ב׳ ה-3 למאי. ספר תנחומים יפתח במשרד החוץ ביום ב׳ 3/5 וספר תנחומים וירטואלי ייפתח לטובת הודעות תנחומים מהעולם.

הקונסוליה הישראלית בניו יורק עומדת בקשר עם נציגי משפחותיהם של 4 מהרוגי האסון, והשגרירות בארגנטינה בקשר עם משפחה אחת. הנציגויות מסייעות לבני המשפחה המעוניינים להגיע לארץ ללוויות יקיריהם.

בתוך כך, יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, החליט בתום התייעצות עם סגניו, כי מליאת הכנסת תקיים ביום שני הקרוב, כ"א באייר, 3 במאי, דיון אבל מיוחד באסון הכבד שאירע הלילה במירון. הדיון יתקיים במתכונת של דיון אישי.

כמו כן הנחה יו"ר הכנסת לוין כי ביום ראשון, אשר הוכרז על ידי הממשלה כיום אבל לאומי, יורדו דגלי הלאום ברחבת הכנסת ועל גג המשכן לחצי התורן. כן יתאפשר לחברי הכנסת להדליק נרות זיכרון בכניסה למשכן הכנסת.

על רקע האסון הלאומי והכבד שהתרחש במירון, פונה שר החינוך, יואב גלנט, למנהלי בתי הספר לפתוח ביום ראשון את יום הלימודים בשיח על האסון הטרגי, הקשה והכואב. השירות הפסיכולוגי ייעוצי גיבש עקרונות מנחים לקיומו של השיח, תוך התאמתו למידת הקרבה של התלמידים לאירוע, לשלב ההתפתחותי שלהם ובהתאם לאוכלוסייה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים