שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » בנט מזכיר לזלנסקי: "גם המלחמות הקשות ביותר בימינו אינן השואה ולא דומות לשואה"
דְּמֵי אַחֵינוּ צֹעֲקִים
דמי ששת המיליונים עדיין זועקים: יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ב (2022) בסימן: "מסילות אל האבדון – שילוחם של היהודים בתקופת השואה"
רה"מ נפתלי בנט בטקס הדלקת המשואות ביום השואה | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

ישראל מציינת ביממה הקרובה את 'יום השואה' לזכר ששת מיליון היהודים הי"ד שנספו בשנות השואה האיומות על אדמת אירופה.

יום הזיכרון לשואה ולגבורה תשפ"ב (2022) בסימן: "מסילות אל האבדון – שילוחם של היהודים בתקופת השואה"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר הערב (רביעי) כי אין מקום להשוות בין השואה לאירועים אחרים שמתרחשים בעולם, כרמז לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, שהשמיע דברים ברוח זו בעקבות הפלישה הרוסית לארצו. "ככל שהשנים נוקפות, יש יותר שיח שמשווה אירועים קשים לשואה", אמר בנט. "אבל לא, שום אירוע בהיסטוריה, אכזרי ככל שהיה, לא משתווה להשמדת יהודי אירופה על ידי הנאצים ועוזריהם"

בעצרת, שעומדת בסימן "מסילות אל האבדון" – שילוחם של היהודים בתקופת השואה אל מחנות הריכוז וההשמדה, משתתפים נשיא המדינה יצחק הרצוג, ראש הממשלה נפתלי בנט, יו"ר הכנסת מיקי לוי, נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי.

בנט הציג בפתח דבריו דף עד, ובו עדות על מותה של תינוקת בת חצי שעה. לאחר מכן, ביקש להימנע מהשוואת השואה לאירועים אחרים, דבר שעשה נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, בין היתר בנאומו בכנסת. "אחיי ואחיותיי, השואה היא אירוע חסר תקדים בהיסטוריה האנושית. אני טורח לומר זאת כי ככל שהשנים נוקפות, יש יותר שיח בעולם שמשווה אירועים קשים אחרים לשואה. אבל לא, גם המלחמות הקשות ביותר בימינו אינן השואה ולא דומות לשואה. שום אירוע בהיסטוריה, אכזרי ככל שהיה, אינו משתווה להשמדת יהודי אירופה על ידי הנאצים ועוזריהם", אמר ראש הממשלה.
הוא הוסיף: "ההיסטוריה רוויה, לצערנו, במלחמות קשות, במעשי רצח ברוטאליים וגם בג'נוסייד, רצח עם. אך בדרך כלל מדובר באמצעי שנועד להשיג מטרה, תוחלת כלשהי – צבאית, מדינית, כלכלית, דתית".

נשיא המדינה יצחק הרצוג, שהיה ראשון הנואמים בעצרת, פתח את דבריו בהצגת תמונה בשחור לבן שבה נראית משפה יהודית מוצאת להורג בידי הנאצים ומשתפי פעולתם. "כשראיתי אותה בכאב, הרגשתי שכל ישותי מתהפכת בקרבי", אמר הרצוג.

בנאומו, הוסיף הנשיא כי למדינת ישראל אין תוחלת וכי לעם ישראל אין צידוק כעם אם לא יזכור לנצח את שאירע לבני העם היהודי. "אהובינו, שורדות ושורדי השואה, הזיכרון שלכם הוא הזיכרון שלנו, ומשימת הנחלתו מוטלת על כולנו. עלינו מוטלת החובה ללמד את לקחי השואה ולהעבירם מדור לדור", אמר הנשיא.

הנשיא הוסיף: "הטלת ספק בזכותה של ישראל להתקיים היא לא דיפלומטיה לגיטימית, אלא אנטישמיות לשמה, שיש לעקור מהשורש. עלינו להמשיך ולהיאבק בביטוייה המכוערים של האנטישמיות ששבה ומרימה את ראשה במקומות רבים בעולם, בין היתר ברשתות החברתיות, ולהבהיר שגם היום, בחלוף שמונה עשורים מהתהום הקודרת ביותר בקורות האנושות, האנטישמיות שמאיימת על בני עמנו היא פשע נגד האנושות".

בישראל חיים היום 161,400 ניצולי שואה, בגיל ממוצע של 85.5. בשנה האחרונה הלכו לעולמם 15,553 ניצולים וניצולות – יותר מ-42 בממוצע מדי יום. בשנת 1939, ערב פרוץ מלחמת העולם השנייה, מספר היהודים בעולם עמד על כ-16,600,000. ערב הקמת המדינה בשנת 1948, המספר עמד על 11,500,000.

כיום חיים בעולם כ-15,000,000 יהודים, עדיין פחות ממספרם ערב המלחמה. מהם כמעט 7,000,000 חיים בישראל – 45% מיהודי העולם. 6,000,000 נוספים חיים בארצות הברית, כמעט 450,000 בצרפת וכמעט 400,000 בקנדה. בגרמניה חיים כמעט 120,000 יהודים היום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים