שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יום הכשרה מיוחד לחברי הכנסת החדשים
ישלימו קדנציה?
ביום הכשרה מיוחד יכירו חברי הכנסת החדשים את הכנסת ומחלקותיה, יגלו היכן ישבו במליאת הכנסת ויממשו לראשונה את המנדט שנתן להם העם
תגיות:
מליאת הכנסת | צילום: Dmitry Pistrov, שאטרסטוק

ביום הכשרה מיוחד שייערך היום בכנסת יכירו חברי הכנסת החדשים את הכנסת ומחלקותיה, יגלו היכן ישבו במליאת הכנסת ויממשו לראשונה את המנדט שנתן להם העם.

18 חברי כנסת חדשים יכהנו בכנסת ה-24. ב-5 באפריל, יום לפני טקס ההשבעה החגיגי, תקיים הכנסת יום הכשרה מיוחד במהלכו יכירו חברי הכנסת החדשים את המשכן, את הליכי החקיקה, ואת צוות העובדים ומערך השירותים אשר יעמדו לרשותם בשנים הקרובות.

יום ההכשרה יחל במפגש חגיגי באודיטוריום הכנסת בשעה 9:30 בהשתתפות יו"ר הכנסת ח"כ יריב לוין, מנכ"ל הכנסת סמי בקלש ומזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ המובילה את יום ההכשרה ותכניו. לאחר הפתיחה החגיגית יציגו בכירים בכנסת בפני הח"כים החדשים את הכלים והשירותים השונים שמעניקות מחלקות הכנסת.

מלר הורוביץ תציג את מגוון הכלים הפרלמנטריים המאפשרים לחברי הכנסת להשפיע על סדר היום הפרלמנטרי והציבורי בהם הצעות חוק, שאילתות, הצעות לסדר, נאומים בני דקה ועוד. היועצת המשפטית של הכנסת שגית אפיק תסביר את תפקידי המחלקה לייעוץ המשפטי, הליכי החקיקה ועוד. קצין הכנסת ניצב יוסף גריף ידבר על סידורי ביטחון ואבטחת משכן הכנסת וחברי הכנסת. מנהל חטיבת המידע שמוליק חזקיה יתאר את עבודת חטיבת המידע ואת הממשקים עם עבודת חברי הכנסת, מנהל חטיבת התפעול דן עמר יציג את פעילות חטיבתו, חשב הכנסת חיים אבידור יסביר לח"כים את החדשים את זכויותיהם (שכר, תנאים, התקציבים העומדים לרשותם ודרך השימוש בהם) ודובר הכנסת שמוליק דהן ידבר על מערך הדוברות של הכנסת ועל הקשר עם התקשורת.

בתום ההדרכות, בשעה 14:00, יצאו חברי הכנסת לסיור במשכן, בהדרכת מזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ. תחנות הסיור יכללו את ועדות הכנסת, חדרי הסיעות, מזנונים ועוד. בהגיעם לאולם המליאה, יגלו חברי הכנסת לראשונה מהו מקום מושבם לשנים הבאות, יתוודעו לשכניהם החדשים במליאת הכנסת ואף יזכו להתנסות לראשונה בהצבעה במערכת הממוחשבת.

מנכ"ל הכנסת סמי בקלש מסר: "מדובר ביום משמעותי עבור חברי הכנסת החדשים, שתכליתו לשלב בין ההתרגשות המובנית לכלים הפרלמנטריים שמעניקה הכנסת לנבחריה- החל ממחר".

מזכירת הכנסת ירדנה מלר הורוביץ: "זו הכנסת ה-15 שאהיה נוכחת בפתיחתה ואין בכך להפחית כהוא זה מההתרגשות שאינה נחלתם של חברי הכנסת החדשים בלבד. ביום העיון נחשוף את חברי הכנסת לתהליכים הפרלמנטריים שיסייעו להם למלא את שליחותם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים