שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יום זיכרון ממלכתי למנחם בגין אושר במליאה
מתנגד אחד
ח"כ לוין: "זה המעט שראוי לעשות עבור מנחם בגין, מנהיג דגול שעיצב במו ידיו מרכיבים חשובים בזהותה ובעצם קיומה של מדינת ישראל"
מנחם בגין | צילום: יעקב סער, לע"מ מתוך אתר הכנסת

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הצעת חוק להנצחת זכרו של מנחם בגין של חבר הכנסת יריב לוין. 41 תמכו מול מתנגד אחד וההצעה תועבר לוועדת החינוך התרבות והספורט.

מוצע בהצעת החוק להקדיש יום זיכרון ממלכתי לזכרו ולפועלו של מנחן בגין. ביום זה יקוימו אירועי זיכרון להנצחת זכרו של מנחם בגין, יתקיים טקס זיכרון ממלכתי, ובמחנות צה"ל ובבתי ספר יוקדש זמן לאירועי הנצחה וללימוד פועלו. ד' באדר הוא יום פטירתו של מנחם בגין, ולכן מוצע כי יום זה יהיה יום זיכרון ממלכתי.

בדברי ההסבר נכתב: "שמו של מנחם בגין חקוק בתולדות האומה כאחד המנהיגים הדגולים של העם היהודי במאה העשרים. בגין לקח חלק במאבק לעצמאות המדינה, תרם ליסודות הדמוקרטים של מדינת ישראל וחיזק אותן, קבע את העיקרון שלא תהיה מלחמת אחים, ביטל מחיצות חברתיות, העצים את האחדות בעם, כונן את הסכם השלום הראשון ועוד".

"הכנסת קבעה בעבר ימי זיכרון ממלכתי לראשי ממשלה ואין ספק כי השפעתו, פעולתו ותרומתו של מנחם בגין ראויים שייזכרו באופן דומה. מטרת הצעת החוק היא להנחיל את המורשת והערכים שבהם דגל ולקרבה לדורות הבאים".

ח"כ לוין: "זה המעט שראוי לעשות עבור מנחם בגין, מנהיג דגול שעיצב במו ידיו מרכיבים חשובים בזהותה ובעצם קיומה של מדינת ישראל. אני משוכנע שלימוד מורשתו בבתי הספר כפי שקובעת הצעת החוק יתרום רבות לחינוך דור העתיד שלנו".

השר זאב אלקין השיב בשם הממשלה ואמר "אי אפשר שלא לציין את המשפט המפורסם שנאמר ע"י בגין בהקשר של כהונה שהתארכה על כך ש'שילטון ממושך הוא סכנה לחירות האומה ולמוסר בניה והוא מוליד שחיתות'".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים