שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » יום חמישי הקרוב יוכרז כיום תפילה עולמי
בברכת שר התורה
ביוזמת הגר״ד לאו ולאחר שנועץ הבוקרעם מרן הגר״ח קניבסקי, יוכרז יום חמישי הקרוב כיום תפילה עולמי בכל תפוצות ישראל לרגל המצב הקשה שאנו שרויים
מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי | צילום: באדיבות המצלם

יום חמישי הקרוב יוכרז כיום תפילה עולמי, בכל קהילות ישראל, וזאת לאחר שהרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו נועץ עם מרן שר התורה ושוחח עם רבנים ומנהיגי קהילות יהודיות בכל רחבי העולם.

מעמד תפילה מרכזי בראשות הגר״ד לאו וללא קהל יתקיים בקבר רחל ביום ה׳ ח׳ טבת בשעה 16:00 בדיוק, וישודר בכלי התקשורת. בשעה זו יתקיימו מעמדי תפילה במדינות שונות ובכל קהילות ישראל בכל רחבי הארץ.

במכתבו אשר יוצא לקראת יום התפילה העולמי, כותב הרב לאו: ״בימים האחרונים התגברה המגיפה ביתר שאת ואנו חשים ש'מחוץ תשכל חרב ומחדרים אימה'. מידי יום פוקדים אותנו אסונות נוראים. הנגיף אינו מבחין ופוגע בקשישים, צעירים, אבות ואימהות לילדים רכים ולצערנו רבים הם הנפטרים, ואלפים רבים שרויים במצב של צרה וצורך בתפילה וזעקה לסייעתא דשמיא". כמו כן הרב קורא למי שיש באפשרותו לקבל על עצמו לצום ביום זה עד חצות.

מועצת גדולי התורה של דגל התורה פירסמה הבוקר מכתב נחרץ הקורא להתחסן. "להזדרז וליטול החיסון בכל גיל, הוכח בבירור כי אין סיכון בקבלת החיסון כלל", נכתב. בנוסף מתפרסם מכתב בשם מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א כי "בוודאי שנכון לקבל את החיסון כדברי הרופאים".

ב'קול קורא' של המועצת נכתב כי "לדאבון ליבנו זה כבר כמעט שנה תמימה אשר לא פסק המשכית מהכות בנו, ובמקומותינו ופרץ וצווחה בזמן התפשטות המגיפה הנוראה וריבוי חולים ונפטרים ה"י, ופשוט שעל כל אחד ואחד להתחזק ביתר שאת וביתר עוז, לשוב אל אבינו שבשמים בתשובה שלימה לפניו, ולב יודע מרת נפשו באשר הוא שם".

"ועתה, ברחמיו המרובים ובחסדו כי גבר עלינו, כיוון שנתן הבורא רשות לרופא לרפאות (ברכות ס.), הצליחו לייצר חיסון נגד נגיף הקורונה, אשר לדעת כל המומחים לאחר שנעשו בדיקות וניסויים רבים, הוכח שיש על ידו התועלת להמשך את החולי הקשה שע"י הנגיף, והוכה בבירור כי אין סיכון כלל בקבלת החיסון הנ"ל".

"והנה מבואר בשו"ע יו"ד סי' של"ו שאמנם נתנה התורה רשות לרופא לרפאות, אך אין זו רק רשות לאדם להתרפאות אלא "מצוה היא ובכלל פיקוח נפש הוא, ואם מונע עצמו הרי זה שופך דמים". ומכל שכן כאשר במגיפה נוראה עסקינן, ומלבד החיוב דאית לכל חד וחד כלפי גופיה, יש חיוב לכל חד לעשות חבריה שלא להזיקו חלילה, וכדברי התוס '(ב"ק כ"ג) "דיותר יש לו לאדם להיזהר שלא יזיק שלא כך יוזק"".

"ואשר על כן קוראים אנו בזה לכל אשר יראת ה בלבבו, להזדרז ולליטול את החיסון נגד נגיף הקורונה בעצת הרופאים ללא כל חשש, בכל גיל ששייך לקבל החיסון הנ"ל, ובזה מקיים ההשתדלות שלא יחלה חלילה כשנצטווינו "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"".

"ובזכות זריזותנו בקיום מצוות 'ונשמרתם נ זכה שרופא כל בשר יסיר ממנו כל נגה ומחלה במהרה ויאמר למשחת הרף ולצרתנו די, ולשוב לעסוק בתורה הקדושה כבראשונה בלא מפריעים כלל, עדי ביאת ינון בב"א", לשון הקריאה שפרסמו גדולי ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים