שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יונה יהב פועל להקמת מפלגה יהודית-ערבית
מפץ בשמאל?
בשבועות האחרונים עלו יוזמות שונות בקרב חוגי השמאל לגיבוש פלטפורמות פוליטיות שונות להתמודדות בבחירות לכנסת, בניסיון לאחד את המחנה ולהוות כח שובר שוויון לימין
יונה יהב | צילום: צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

בצל השיח הפוליטי על פיזורה האפשרי של הכנסת והליכה לבחירות, נבחנים בימים אלו על ידי גורמים פוליטיים בכירים בשמאל מספר פלטפורמות לגיבוש רשימה פוליטית חדשה – שתאחד את השורות במחנה ותביא להביא לניצחונה בבחירות הבאות.

לאחר שראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי כבר רמז בשבועות האחרונים כי בכוונתו לעמוד בראש מפלגה חדשה שתתמודד בבחירות הבאות לכנסת, היה זה אתמול ראש עיריית חיפה לשעבר, יונה יהב, שבראיון ל'רדיו צפון' רמז כי הוא בוחן מאחורי הקלעים הקמת מפלגה ערבית – יהודית משותפת.

"זה כרגע סוד, אסור לקלקל את הדברים", הגיב יהב כשהתבקש לאשר או להכחיש דיווחים שהיו בנושא. "התקשרתי הבוקר ליונה יהב – הוא לא מכחיש. בהתחלה הוא אמר שכרגע זה סוד, אך הוא חזר בו והדגיש שהוא לא מוכן להתייחס", אמרה עורכת התכנית בה שודרה הידיעה, רותם קבסה, ששוחחה עם יהב.

לפי הדיווח, מי שאמורים להוביל את הרשימה הם ראש עיריית נצרת עלי סלאם וראש עיריית חיפה לשעבר יונה יהב.

"זה כרגע סוד, אסור לקלקל את הדברים. כשזה יהיה יותר אקטואלי אנחנו נעדכן אתכם. למרות שזה משהו שמדברים עליו בקהילה הערבית, זה לא לפרסום וזה עוד מוקדם מלהרוס הזה", אמר. יהב הוסיף ואמר: "בקהילה הערבית אני היהודי הכי פופולרי".

יצוין, כי כראש עיריית חיפה במשך 14 שנים זכה יהב להערכה רבה בקרב תושביה הערבים של העיר, כך שקשירת שמו לשיתוף פעולה ערבי יהודי איננו מפתיע איש.

כזכור, אתמול דווח על מפלגת גמלאים חדשה שמתגבשת לקראת הבחירות הבאות, אותה יוביל ראש המוסד לשעבר דני יתום.

במקביל, הצהיר הבוקר שר המשפטים לשעבר ואיש מפלגת העבודה חיים רמון על הצורך בהתמודדות רשימה חדשה לכנסת שתוביל מאבק בתיקון עוולות מערכת המשפט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים