שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » יוסרו כלל ההגבלות ממקומות עם תו ירוק
אדלשטיין לממשלה
שר הבריאות אדלשטיין עם הקלות נוספות – ביטול ההגבלות בתוך התו הירוק, העלאת מגבלת התקהלות בפנים ובחוץ, ועוד. "מקלים על הציבור כמה שאפשר"
יולי אדלשטיין יו"ר ועדת חוץ וביטחון | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין הודיע הערב (ראשון) כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה מתן הקלות משמעויות נוספות לציבור. ההקלות יכנסו לתוקף ביום חמישי הבא, 6.5.21, ככל שמצב התחלואה ימשיך להיות נמוך. על פי התכנית, אותה גיבשו בכירי משרד הבריאות, אלו יהיו ההקלות שיובאו לאישור:

  1. מקומות הפועלים בתו הירוק – יבוטלו מגבלות תפוסה, תנאים לפעילות והכנסת מזון.
  2. אטרקציות במבנה, בריכות שחייה וחדרי כושר – יפעלו בהתאם לתו סגול ולא רק לפי תו ירוק.
  3. התקהלות: עד 500 בשטח פתוח, עד 50 במבנה סגור.
  4. תחבורה ציבורית: תבוטל מגבלת התפוסה של 75%.
  5. בתו הסגול – מגבלת התפוסה תהיה אדם לכל 7 מטר.
  6. ילדים ומנועי חיסון יוכלו להיכנס לפעילויות תו ירוק בבדיקת PCR.

יודגש: עדיין תהיה חובה לעטות מסכות בחלל סגור ולשמור על מרחק של 2 מטר מאחד לשני.

שר הבריאות אדלשטיין: "בזכות החיסונים התחלואה בישראל הגיעה לשפל שכמותו לא היה מאז תחילת הקורונה, וזאת כאשר רוב מוחלט של המשק פתוח. במצב כזה ניתן להרחיב עוד את ההקלות על הציבור. הדאגה העיקרית שלנו היא מכניסת וריאנטים דרך נתב"ג ולכן שם לא נאפשר הקלות בשלב זה".

פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש ערך היום תדרוך לעיתונאים ואמר: "המגפה לא הסתיימה, אבל מצבנו טוב מאוד, בזכות החיסונים בראש ובראשונה ולצד זה ההתנהלות היומיומית החשובה שלנו גם בעת הזו. ברוח הימים האלה אפשר לומר שהחיסונים כמעט כיפת הברזל הבריאותית שלנו, מגינים על הפרט המתחסן ומאפשרים לציבור שגרת חיים כמעט מלאה למרות ההשתוללות בעולם".

הפרופ' התייחס לנושא ההתקהלויות ואמר: "אנחנו בוחנים אפשרות להרחיב את אפשרות ההתקהלות. גם תחת התו הסגול וגם הירוק. אני מקווה שתוך ימים אחדים נוכל לבוא עם תוכנית שתוצג לציבור. אנחנו בוחנים את מגבלות ההתקהלות. נגבש שינוי בימים הקרובים. בכל מקרה יהיו מגבלות. עצם זה שהיו אירועים ביום העצמאות והתחלואה עדיין יורדת זה מאד משמח אבל אנו רוצים להמשיך ולעשות את הדברים בזהירות, זה עדיין יהיה מנוהל".

הפחד במערכת הבריאות היא מהטסים לחו"ל: "התחלואה המיובאת מחו"ל מדאיגה אותנו. ככל שמספר המאומתים יקטן באופן מקומי, מספר החולים המאומתים לאחר שהגיעו מחו"ל יעלה. אנחנו קוראים לאנשים בעת הזו לצמצם את הטיסות לחו"ל. גם תהליך הטיסה בשדות התעופה וגם השהייה בחו"ל עלולה לגרום להדבקות. עדיף לדחות את הטיסה לזמנים בהם המחלה תרד במדינות שונות בעולם. אנחנו קוראים לאנשים להימנע מטיסות לא חיוניות", אמר הפרוייקטור.

לשאלה האם ילדים ידרשו להיכנס לבידוד בחזרה מחו"ל השיב: "מאחר שהתחלואה ברחבי העולם גבוהה, אנחנו רוצים למנוע כניסת וריאנטים דרך נמל התעופה. הבידוד הוא האמצעי החשוב ביותר וכל האנשים שאינם מחוסנים או מחלימים חייבים בחובה הזאת, ומכאן שגם ילדים ברובם הם כאלה ויצטרכו בידוד ואני לא רואה מתי זה עומד להתבטל בקרוב".

פרופ' אש הביא לדוגמא אירוע חריג של הדבקה בעיר פרדס חנה כרכור, במהלכו נדבקו עשרות אנשים, בהם כ-40 ילדים, בשרשרת אחת. התחלואה החלה משני הורים לא מחוסנים שהיו מאומתים והתנגדו לחיסונים. אחד הילדים לא שמר על בידוד ופגש את חבריו בבית הספר.

"עדיין ייתכנו הדבקות. הקפדה על כללי הבידוד במגע עם מאומת היא קריטית. זו שוב קריאה להתחסן. זה מגן על כולנו ומאפשר להמשיך בפעילויות השונות בלי צורך בבידודים נרחבים", אמר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים