שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » יוסר הלעז מהמקווה – המכשיר כשר
ב'עדה' קבעו
סערת ה'מקווה ריין' באה לסיומה לאחר מכתבם של חברי בד"ץ העדה"ח בראשות הגר"מ שטרנבוך בו קבעו כי אין שום פקפוק וחשש במכשיר זה, וכי הבד"ץ אף יעניק לו הכשר
מקווה טהרה | צילום: דוד כהן, שאטרסטוק

בתקופה האחרונה יצאו רבנים המזוהים עם החוגים הסיקריקים במכתבים שונים לפסול את המקוואות שמימיהם עברו תהליך טיהור על ידי 'מקווה ריין', וזאת למרות שהמכשיר כבר נכנס לשימוש במאות מקוואות בארץ.

הסיקריקים אף פרסמו ברחבי הערים החרדיות פאשקווילים וכתבי פלסתר נגד המקווה ריין, ותקפו בחריפות את הרבנים המתירים בטענה כי המכשיר מהווה שינוי במסורת שמירת המקוואות.

בנוסף, לאחר שמכשיר המקווה ריין נכנס לשימוש ב'מקווה זופניק', המקווה המיתולוגי של העדה החרדית, תקפו הסיקריקים באלימות את רב המקווה הגאון הנודע רבי דוב בער ליטמנוביץ שליט"א וניסו לגזור את זקנו באופן מחפיר, ובהמשך אף חסמו את כניסת הנשים למקווה זופניק בעקבות השימוש במכשיר המקווה ריין.

מאידך, בתגובה לדברי המערערים ולפעולות הטרור על ידי אותם נערי שוליים, פרסמו בכירי הרבנים והדיינים מירושלים ובני ברק המקובלים על כלל החוגים, מכתב נוקב בו קבעו כי אין לערער מכשיר המקווה ריין שכבר נמצא בשימוש במאות מקוואות, והדגישו כי לאחר בירור המציאות מפי מומחים מתברר שכל הערעורים הם רק בעקבות טעות בהבנת המציאות של הרבנים המערערים.

חברי בד"ץ העדה החרדית שעד כה שמרו על שתיקה, שוברים השבוע שתיקה ומפרסמים מכתב מיוחד שככל הנראה תביא את הפרשה לסיומה.

את מכתבם פותחים חברי הבד"ץ בתיאור הבירור שנערך על ידם: "אנו הביד"צ הח"מ ישבנו ביום ג' אלול תשפ"א העעל"ט והוצג בפנינו מכשיר המקוה ריין, בדקנו אותו ואת אופן הפעלתו".

במרכז מכתבם כותבים חברי הבד"ץ בראשות זקן הפוסקים הראב"ד הגר"מ שטרנבוך כי אין שום חשש בשימוש במכשיר: "אחרי העיון בצדדי ההלכה והבנת מציאות הדברים גם מפי מומחים, אין הביד"צ הח"מ רואים שום פקפוק וחשש במכשיר זה, וביחוד במקומות שיש בהם מחסור להידור מ' או כ"א סאה מי גשמים, וכן אם יש בעיות בריבוי כלור או חומר חיטוי אחר שמכניסים למקוה (ויעוי' בתשו' מנח"י ח"ח סי' ע"ו).

בדבריהם מוסיפים חברי הבד"ץ כי מכשיר המקווה ריין לא יהיה בבור הטבילה בשעת הטבילה, וכמו כן הבד"ץ יעמיד 'פיקוח' והכשר על המכשיר: "ולמגדר מילתא ומהיות טוב, החלטנו שבעת הטבילה לא יהיה המכשיר בבור הטבילה, וגם מובן שהמכשיר צריך להיות בפיקוח קבוע שלא ישנו בו מכפי מה שהוצג בפנינו".

"ומקוה ישראל ה' מושיעו בעת צרה להתברך ברב טובה וברכה, והפורש סוכת שלום יפרוס סוכת שלומו עלינו ועל כל עמו ישראל ועל ירושלם, ונזכה שבקרוב יערה רוח טהרה ממרום בביאת גוא"צ הולך תמים בב"א.

"ולאות אמו"צ באעה"ח היום כ"ט תשרי תשפ"ב לפ"ק הביד"צ דפיעה"ק ת"ו, נאם: אברהם יצחק אולמן, נאם: יעקב מענדל יאראוויטש, נאם: יהודה במהגרי"י פישר.

ראב"ד העדה החרדית זקן הפוסקים וראש הישיבה הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, הוסיף את חתימתו בכתב ידו על המכתב, כשבדבריו הוסיף: "מאחר שהבית דין קובעים שאין שום פקפוק הריני מצטרף". לאחר מכן הוסיף כי בכדי להתחשב עם משפחות המערערים הנמנעים משימוש במכשיר המקווה ריין, הוחלט לייחד מקום במקוה בלא 'מקווה ריין' בכדי להשתיק את הרוחות ולהתחשב לפנים משורת הדין עם משפחות המערערים.

חתימה נוספת שמרעישה את הרוחות בעדה החרדית, היא חתימתו ההיסטורית של הדיין הגאון המפורסם רבי חיים אורי פריינד שליט"א, שלראשונה בהיסטוריה מאז מינויו לכהן כחבר הבד"ץ, ניאות לצרף את חתימתו, וזאת למרות הנהגתו הקבועה להשתתף בדיוני הבד"ץ בלא לחתום על המכתבים.

מקורביו אומרים כי הפעם הרב חרג מהרגלו בעקבות חשיבות המכתב וההכרעה הציבורית והגורלית, ובכדי להרגיע את סערת הרוחות ולבטא בבירור את דעת תורתו שאין שום חשש הלכתי בשימוש במכשיר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים