שיתוף
תגובות
חדשות » יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי בביקור רשמי בכנסת
ביקור ממלכתי
במהלך ההצהרה אמרה יו"ר בית הנבחרים האמריקאי כי: "ישראל היא ההישג הפוליטי הגדול ביותר במאה ה-20 וארה"ב גאה להיות בעלת בריתה הוותיקה ביותר"
יו"ר הכנסת מיקי לוי בטקס קבלת הפנים | צילום: דוברות הכנסת

למרות המתיחות בין רוסיה לאוקראינה ושיחות הגרעין עם איראן, יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב ננסי פלוסי יחד עם משלחת של חברי קונגרס אמריקאים הגיעה אמש לביקור לביקור בארץ.

פלוסי וחברי המשלחת מבקרים כעת במשכן הכנסת כאורחיו של היו"ר ח"כ מיקי לוי, ובהמשך היום ייפגשו עם נשיא המדינה יצחק הרצוג.

במהלך הצהרתו לתקשורת אמר יו"ר הכנסת, ח"כ מיקי לוי ליו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי: "מדינת ישראל מוקירה את מאבקך הבלתי מתפשר למען ביטחונה. את עומדת לצדנו גם בזמנים הקשים ביותר, כפי שראינו ממש לאחרונה במהלך מבצע שומר החומות בעזה. העברת החוק למימון הצטיידות לכיפת ברזל תירשם לעד על שמך, ולנצח כאחד ממצגי התמיכה הגדולים ביותר של העם האמריקאי ובית הנבחרים האמריקאי – במדינת ישראל. מדינת ישראל לא יכלה לבקש לעצמה חברה טובה יותר".

בדבריו התייחס יו"ר הכנסת גם למתיחות בגבול רוסיה-אוקראינה, ופנה ליו"ר פלוסי: "ביקורך כאן היום מתקיים כאשר רוחות מלחמה מנשבות במזרח אירופה.  אנחנו מביעים דאגה מהמשך ההסלמה ומקווים שארצות הברית, יחד עם שותפותיה האירופיות, תצליח להוביל להרגעת הרוחות באמצעים דיפלומטיים ותמנע אבדות בנפש כפי שהצליחה לעשות בעבר".

בנושא האיראני, אמר יו"ר הכנסת: "איראן איננה בעיה רק של ישראל, אלא בעיה אזורית ועולמית, אשר טיליה מגיעים עד אירופה, לכן אסור לאפשר לה לפתח יכולות גרעיניות"

יו"ר בית הנבחרים פלוסי אמרה בהצהרתה לתקשורת: "ישראל היא ההישג הפוליטי הגדול ביותר במאה ה-20 וארה"ב גאה להיות בעלת בריתה הוותיקה ביותר. תמיכתה של ארה"ב בביטחון ישראל וביציבות האזורית נותרה בלתי ניתנת לערעור. בית הנבחרים אישר בגאווה מימון נוסף לכיפת ברזל בספטמבר האחרון, ואנו מקווים לאשר זאת גם בסנאט בקרוב מאוד.

עוד הוסיפה פלוסי ואמרה כי "אנו ביחד במאבק כנגד הטרור שמציבה איראן, הן באזור והן בפיתוח הנשק הגרעיני. האיום של איראן גרעינית הוא עולמי, וקירבתה של ישראל לאיראן היא אחריות משותפת לכולנו.

"המשלחת שלנו פה להדגיש את מחויבות ארה"ב לפתרון ההוגן והמתמשך של שתי המדינות – פתרון המגביר את יציבותה וביטחונה של ישראל, הרשות הפלסטינית ושכנותיהן. ארה"ב תמשיך לעבוד עם ישראל לקידום פתרון זה ולסלול מסלול לעבר השלום. בכל האתגרים בהם אנו עומדים, היחסים בין הכנסת והקונגרס הם קריטיים ומתמשכים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים