שיתוף
תגובות
חדשות » יו"ר ההסתדרות הקים ועדת מעקב לבחינת יוקר המחיה
בוחנים את המחיר
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "בכל פעם שגוף מסחרי רווחי ירצה לדחוף את ידו עמוק יותר לתוך כיסם של משקי הבית, נהיה כאן כדי להתריע"
יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד | צילום: אגף הדוברות בהסתדרות

חיזוק משמעותי נוסף למאבק ביוקר המחיה: יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, שפנה השבוע לראש הממשלה, לשר האוצר ולמנכ"לים של החברות הגדולות במשק, מרחיב את פעילות ההסתדרות בנושא ומקים ועדת מעקב לבחינת יוקר המחיה בישראל. 

"הבלימה הזמנית של מגמת ההתייקרויות, שהשגנו יחד באמצעות לחץ ציבורי, לא תימשך זמן רב אם לא נהיה תמיד עם יד על הדופק. היצרנים והיבואנים שחלקם הסכימו להקפיא את כוונתם להעלות מחירים, כבר לוטשים עיניים להזדמנות הבאה. הם צריכים לדעת שהחברה הישראלית תמיד צופה בהם ותדע להגיב בהתאם", כך אמר היום יו"ר ההסתדרות במעמד הקמת הוועדה.

הוועדה שמונתה על ידי בר-דוד, תפעל כדי לפקח על השינויים במדדי המחירים במשק תוך תקנונם לכוח הקנייה המקומי, והשוואת מצבה של מדינת ישראל למדינות מפותחות אחרות. בתוך כך, קצב עליית המחירים ייבחן באופן קבוע אל מול השינויים בשכר הריאלי, על מנת למנוע את שחיקת השכר ולאזן את הפער בין ההכנסות וההוצאות של משקי הבית.

המעקב והניטור שתבצע הוועדה יהיה במגוון קטגוריות, תוך בניית סלי מוצרים שמשקפים את כל שכבות האוכלוסייה. בנוסף, הוועדה התבקשה על ידי יו"ר ההסתדרות לגבש מדד חלופי למדד המחירים לצרכן באופן שיישקף בצורה נאמנה יותר גם את העשירונים התחתונים.

כחלק מתפקידיה לבדיקת הסדרים בשווקים אשר מביאים לפגיעה בציבור הצרכנים, הוועדה גם תבחן את הריכוזיות בשרשרת הערך. זאת על מנת להתריע על עליות מחירים שקשורות לכוח מונופוליסטי שצברו חלק מהגופים המסחריים, שבמקביל לפעילותם כיצרנים או יבואנים, פועלים גם כמשווקים; כמו כן, הוועדה תבחן את השפעתם של הורדת המכסים בענפים השונים, ואת שיעור הרווחיות העודף של חברות ציבוריות ביחס לעולם.

לצד המעקב על עליית מחירי המוצרים, הוועדה תבחן בהשוואה בינלאומית גם את השקעות הממשלה בשירותים ציבוריים ובתשתיות אזרחיות, במטרה לבדוק האם הממשלה מקדמת את פריון העבודה וההון האנושי באופן שיבטיח את הורדת יוקר המחיה גם בטווח הארוך.

במסגרת פעילותה, הוועדה תפרסם מסמכי המלצות למקבלי ההחלטות וסקירות תקופתיות לציבור.

ועדת המעקב לבחינת יוקר המחיה בהסתדרות תפעל בראשות מנכ"ל ההסתדרות, עו"ד אופיר אלקלעי, וכוללת מומחים ואנשי מקצוע מתחומי החברה והכלכלה, בהם: סמנכ"ל כלכלה ומדיניות אדם בלומנברג, מנכ"ל פורום ארלוזורוב עמית בן צור, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות עו"ד ירון לוינסון, מנהלת מחלקת מאקרו ומדיניות באגף הכלכלה בהסתדרות הילה שינוק, יו"ר ועד עובדי משרד הרווחה מזל גולן, סטטיסטיקאים ורואי חשבון בכירים ויועצים חיצוניים נוספים מהאקדמיה והתעשייה.

יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, הוסיף: "בכל פעם שגוף מסחרי רווחי ירצה לדחוף את ידו עמוק יותר לתוך כיסם של משקי הבית בישראל, נהיה כאן כדי להתריע ולוודא שלכל התנהגות חזירית יהיו השלכות. ההסתדרות במשמרת שלי, הוכיחה כבר יותר מפעם אחת שאנו יודעים לנהוג באחריות ולהיות שותפים בכירים לפתרונות שעוזרים לייצב את הכלכלה המקומית ולחזק את העובדים והמשק. אנו נשקיע בפעילות שתסייע להתמודד עם יוקר המחיה, ונמשיך למלא תפקיד מוביל בהגנה על העובדים, גם בהיותם צרכנים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים