שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » יו"ר הכנסת: "לחקור את פרשת טיבי והחייל"
התקרית בחברון
במכתב לשר לבטחון פנים כתב לוי "בבקשה שיבחן את התנהלות החייל בחברון שלא נתן לח"כ אחמד טיבי לעבור למרות החסינות שיש לח"כים"
החייל וטיבי | צילום: מתוך הטוויטר של אבי דיכטר

יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי פנה במכתב לשר לבטחון פנים עומר בר לב בבקשה שיבחן את התנהלות החייל בחברון שלא נתן לח"כ אחמד טיבי לעבור למרות החסינות שיש לח"כים. ח"כ לוי אמר: "איני ממעיט מחשיבות המשימה שהוטלה על החייל, עם זאת האופן בו התנהל האירוע מחייב בדיקה מעמיקה והפקת לקחים בהקשר לממשק בין הכוחות השונים הפועלים בשטחי יהודה ושומרון לבין ח"כים לאור תפקידם כנבחרי".

הסיפור ארע במהלך השבת האחרונה בעת שח"כ טיבי הגיע בליווי משלחת למערת המכפלה בחברון, בהגיעם למחסום עמד חייל גולני שטען כי קיבל הוראה לא לאפשר מעבר לאף אחד. טיבי טען לחייל כי עליו לאפשר לו לעבור היות והוא ח"כ ויש לו חסינות, החייל חסם את מעבר הח"כ והמשלחת, והתפתח בינם צעקות וטיבי אף טען כי החייל נתן לו מכה.

בתיעוד שהתפרסם מהאירוע – שומעים את טיבי צועק לחייל "על מי אתה צועק?" החייל השיב "מי אתה בכלל?", בסרטון אף רואים את ח"כ טיבי דוחף את ידו של החייל.שוטר שהיה במקום, רץ להפריד ביניהם.

אביו של החייל ניגש לתחנת משטרת חברון כדי להגיש תלונה נגד ח"כ טיבי בשם בנו. ‎"אני מבקש להתלונן כנגד ח"כ טיבי על זה שהוא תקף את הבן שלי. ח"כ טיבי החל לצעוק על הבן שלי ולקרוא לו חצוף ובכך הוא פגע והעליב עובד ציבור – חייל שמשרת בצבא הגנה ישראל הצבא של כולנו" כתב האב בתלונה.

טיבי הגיש גם תלונה במשטרה דרך קצין הכנסת, בטענה כי החייל תקף אותו באלימות, והפר את החסינות הניתנת לחברי כנסת. טיבי אמר כי "לא יעלה על הדעת שחברי כנסת יהיו חשופים לאלימות חיילים או שוטרים תוך מילוי תפקידם".

חה"כ שלמה קרעי, הליכוד, בתגובה למכתבו של יו"ר הכנסת לשר הבטחון על אחמד טיבי וההתגרות שלו בחברון בחיילי צה"ל: "מיקי, במכתבך חסר סעיף מאוד חשוב לגבי הבהרה לטיבי על "משמעות תפקידם של לוחמי צה"ל ועל חשיבותו וכבודו של צה"ל בכלל במדינת ישראל".

"כידוע לך, זו אינה הפעם הראשונה שהפרובוקטור הזה מעליב ומשסה כנגד כוחות הביטחון. צר לי שבחרת לעמוד לצד תומך הטרור הזה באופן שכזה עד כדי הטפת מוסר ללוחמי צה"ל".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה למכתבו של יו"ר הכנסת: "לתשומת ליבו של יו"ר הכנסת מיקי לוי. כשאני רציתי לעלות להר הבית או שער שכם ומנעו ממני, לא שמענו ציוץ ממיקי לוי. יו"ר הכנסת צריך להיות דמות אובייקטיבית וממלכתית ולא אמור לעשות איפה ואיפה. אני מצפה לנהוג בח"כ מהימין, לפחות כמו שנוהגים בתומכי טרור מהרשימה המשותפת".

ח"כ שמחה רוטמן הגיב בחריפות: "מישהו ראה את ההתגייסות שלו (מיקי לוי) כאשר הושמעו התבטאויות חריפות, ואף מסיתות, כנגד חברי כנסת מימין? יש מצב שהתגלה זן חדש של חסינות לחברי הכנסת, שעובד רק למי שצריכים את האצבע שלו לתקציב?".

ח״כ משה אבוטבול התייחס אף הוא למקרה, וכתב בחשבון הטוויטר שלו ליו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי: "עמידתך לצידו של אחמד טיבי נגד לוחם צה״ל המוסר נפש על הגנת עיר האבות חברון הינה אות קלון על שמך. ממך, כמי שעמד שנים רבות כמפקד על הגנת ירושלים בתקופות הכי קשות, מצופה שלא תפקיר לוחמים בשטח. חוק חסינות הוא לא רישיון לעלוב בלוחמי צה״ל ולקרוא לסילוקם מעיר האבות".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. אחמד טיבי מחבל מי שבחר בו עשו לינץ ביפו ובלוד ובירושלים. ימח שמו ויאבד זיכרו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים