שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "לא אפגש עם ליברמן, אני נגעל ממנו"
גפני מצהיר
יו"ר יהדות התורה: "לא נלך לממשלת שמאל, נתייעץ עם גדו"י" • אשר: "לא מוכרים את הערכים שלנו בשביל כסאות" • פינדרוס: "גדו"י הכריעו לאורך השנים לא ללכת עם השמאל"
ישיבת סיעת יהדות התורה בהשתתפות רה"מ נתניהו | צילום: באדיבות המצלם

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני התייחס הערב (רביעי) בראיון ל'קול חי' לפלונטר הפוליטי ואמר כי "אני עדיין לא יו"ר וועדת הכספים, יכול להיות שאחזור לשם. התוצאות אומרות שיש 65 מנדטים של ימין, ונכנסו דברים שהם לא טובת המדינה. זה עניינים אישיים בין הפוליטיקאים. אני מכבד את זה, אבל זה לא הגיוני".

"אנחנו לא מחויבים לכל דבר, כמו הכהנים שמסרו את מפתחות בית המקדש לשמיים. נתייעץ עם גדולי התורה, ומקסימום נהיה באופוזיציה. היינו כבר שם, ועשינו מה שצריך כדי להפיל אותה. היינו מגיעים כל בוקר להילחם בוועדת הכספים. יש איזה יחצ"ן שכל פעם שאני אומר שאנחנו מקשיבים לגדולי התורה, הוא אומר "הנה גפני לא בטוח יצביע כך". בחיים לא הייתי בממשלת שמאל, ואני לא מדור היח"צנים".

ח"כ גפני מדבר על כל התקופה האחרונה ועל הסיבה לכך שהם תומכים בליכוד: "חיינו בהרגשה שאנחנו כל יכולים, ועכשיו הכול התערער. ישבתי בימים האחרונים עם ביבי, ושאלתי אותו למה הציבור לא מכיר לו טובה על החיסונים של פייזר. הוא ענה לי שמרדכי היהודי הציל את עמו מהשמדה מוחלטת, ובסוף המגילה כתוב שהיו שלא אהבו אותו. המסרותיים בליכוד, ולכן אנחנו הולכים איתם. המצביעים של בנט וסער הם לא ברורים. אנחנו חברים, אבל מצביעיהם רוצים להפיל את נתניהו. וכמובן יש את העבודה, מרצ ולפיד שאנחנו לא איתם".

לגפני חשוב להבהיר ולעשות סוף לשמועות: "לא נלך לממשלת שמאל, זה לא יחזיק רגע. אנחנו לא רוצים אופוזיציה, אבל הכול תלוי בגדולי התורה. אני מעריך כבר מה התשובה, אופוזיציה. יש לי הרבה טענות לנתניהו, כגון תקציבי הישיבות והכיתות. אבל רוב התקציב עבר, וכבר אמרתי בוועדת הכספים שנעביר הכול. באמת בעיית הדיור לא נפתרה. אבל על אף שלא עשינו מספיק, כגון נושא הגיוס ובתי המשפט, זה היה ממשלה יחסית טובה. למדנו שהשונה מפעם, בכל קואליציה אתה צריך להעביר הכול מיד בהתחלה".

ח"כ גפני מדבר על הסערה סביב המפגש עם לפיד: "אני נפגש עם לפיד, כי אני מכבד ונפגש עם כולם. גם בוועדת הכספים, אני מדבר עם כולם כולל טיבי. כל פעם שלפיד רצה להיפגש איתי נפגשנו, אם ליברמן היה מבקש הייתי מסרב. אני נגעל ממנו. לפיד ביקש הרבה, ולכן הסכמתי".

"מאז ומתמיד ליצמן ואני משדרים ביחד שלא נשב עם לפיד. יש הבדל בינינו, שליצמן מסיר כאילו אבק מהכתף כשלפיד נוגע בו, אני לא עושה את זה. ליברמן יכול להיות שר האוצר, ואנחנו רוצים רק ש-'תן לי את יבנה וחכמיה'. לא אתערב במפלגות אחרות, נלך עם מי שבראש, ולכן אנחנו עם נתניהו. אחרים הם כופרים ומתווכחים איתנו על יהדות".

"אתמול דיברתי עם בנט, אני חבר שלו. המציאות היא שיש שתי מפלגות של הציונות הדתית. זה מזכיר את הסיקרקים, שהלכו ושרפו את כל מחסני האוכל. כוונתם הייתה טובה עם עקרונות, אבל גדול הדור דאז ביקש לשמור על יבנה וחכמיה. וזה מה שקורה עם סמוטריץ', הוא יביא לנו ממשלת שמאל. אין לי איך לבוא בטענות לאלו מאיתנו שהצביעו לו", אמר ח"כ גפני.

ח"כ יעקב אשר חשף בראיון לגל"צ את סדר העדיפויות של יהדות התורה: "אנחנו לא מוכרים ולא ממסחרים את הערכים שלנו בשביל כסאות ותפקידים יהיו אשר יהיו, גם לא בשביל תקציבים למרות שהם חשובים, ובטח לא בשביל נקמות אישיות. אני רואה בדאגה רבה את האפשרות שתוקם פה ממשלה שהיא אנטי מסורתית, שתאבד הרבה מהסמלים היהודים של המדינה, זו דאגה שמשותפת לציבור גדול במדינה, לא רק של החרדים".

"ההרכב המסתמן של מה שנקרא בפיהם 'ממשלת השינוי' לא יכול להתגבש סביב סטטוס קוו, מי היה חולם שגדעון סער שהיה איש ימין יצטרף לדבר שכזה?. הדומיננטיות של מרצ, לפיד וליברמן תהיה הרבה יותר חזקה מ-14-15 ח"כים מהימין. מה שמאחד היום את כל הקבוצה הזאת זה להזיז את נתניהו, מה מחזיק אותם ביחד?", טען ח"כ אשר.

אשר התייחס בראיון לפגישת גפני-לפיד: "לפגישה אין משמעות דרמטית כפי שאתם מנסים לצייר, אלו פגישות שגם הוא וגם אני מקיימים בסדיר עם כולם. גפני אמר גם שאנחנו לא חוששים מאופוזיציה. אני קורא לרה"מ נתניהו ולגדעון סער, תקבעו עוד היום פגישה, כנסו יחד לחדר סגור, לבנו את כל העניינים האישיים והלא אישיים ביניכם וצאו עם בשורה לרוב עם ישראל".

יו״ר סיעת יהדות התורה ח״כ יצחק פינדרוס אמר בראיון ל'קול ברמה׳ כי "הייתה החלטה בעבר של מועצת גדולי התורה שלא לשבת עם לפיד בממשלה. גדו״י הכריעו לאורך כל השנים שלא ללכת עם השמאל. אני לא רואה איך תקום ממשלת בנט לפיד. וגם לרעיון הבחירות הישירות אין סיכוי כעת, אנחנו במבוי סתום. אני לא רואה איך סער ובנט מתגברים על הפערים מול מרצ והעבודה. המרחק בינינו לבין אלעזר שטרן מיש עתיד גדול יותר מהמרחק בינינו למירי רגב ודוד אמסלם".

ח"כ מיכל וולדיגר ממפלגת הציונות דתית בראיון לקול חי מסבירה למה הם מתנגדים לממשלה עם מפלגת רע"מ: "אנחנו לא יכולים להכניס את עבאס לממשלה, נצטרך אותו לכל ההצבעות, ויהיה לנו כל הזמן בעיות עם היהדות. עם הוא בפנים, אפשר לשכוח משלטון, נהיה תמיד באופוזיציה. אני רואה בדיוק הפוך מגפני. בגלל עולם הישיבות והתורה א"א את עבאס. חייבים ממשלת ימין יציבה, שאר הממשלות זה יתפרק בחמש דקות"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים