שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » אריה שיף הורשע בהמתה בקלות דעת
מְקוֹם הַמִּשְׁפָּט שָׁמָּה הָרֶשַׁע
ח"כ איתמר בן גביר הגיב: "במקום לבטל את כתב האישום, פרקליטות המדינה רודפת אחרי שיף ומנסה שוב ושוב לפגוע בהרתעה המחוררת גם ככה. יום שחור לפרקליטות המדינה"
מעצר. אזיקים. אילוסטרציה | צילום: FOTOKITA, שאטרסטוק

בית המשפט המחוזי בבאר שבע הרשיע היום (שני) את אריה שיף בהמתה בקלות דעת של מחמד אלאטראש. מחמד פרץ עם מספר חשודים לביתו של שיף לפני כחצי שנה, שיף שחש מאויים ביצע ירי לעבר קבוצת הפורצים, מחמד נפגע מהירי ונהרג.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה פרסם הודעה בזמנו: "גנב מהפזורה הבדואית, שזוהי לו איננה עבירה ראשונה (ישב במאסר בעבר) ניסה לגנוב את רכבו. מה רשויות החוק מצפות מאזרח למופת שכזה שיעשה? שיאפשר לגנב לגנוב את רכושו? שיצעק? שיחסום את הרכב בגופו? והלא ברור שכל עימות עם הגנב עלול לסכן את חייו. מי כמו המשטרה יודעת זאת".

אריה שיף הורשע, על סמך הודאתו, בעובדות המלאות של כתב האישום שהוגש נגדו ובעבירה המקורית שיוחסה לו בכתב האישום, וזאת לאחר הליך גישור שהתקיים בפני כב' נשיאת בית המשפט המחוזי ב"ש רויטל יפה- כץ. כזכור, כתב האישום הוגש לאחר שפרקליט מחוז דרום (פלילי), אלון אלטמן, על דעת המשנה לפרקליט המדינה, שלמה (מומי) למברגר, דחה את כל טענותיו של אריה שיף בשימוע, לרבות טענת ההגנה העצמית.

שיף הודה במסגרת ההסדר, כי מעשיו לא היו דרושים באופן מיידי כדי להדוף את כניסתם של הפורצים לקרוואן, ובכך לא עומד לזכותו הסייג לאחריות פלילית של הגנת בית מגורים, בית עסק ומשק חקלאי מגודר, כפי שקובע החוק. בין הצדדים הוסכם, כי שיף פעל תוך קרבה לסייג, שכן כאשר יצא מהקרוואן, סבר כי בכוונתם של מי מהפורצים להיכנס לקרוון שהיה צמוד לרכב ואשר שימש למגוריו ואשתו באותה העת, בכדי לבצע עבירה.

על פי ההסדר, אין הסכמה לעניין העונש והצדדים יטענו באופן חופשי, למעט ההגבלה כי ההגנה לא תהיה רשאית לטעון לאי הרשעת הנאשם. ההסדר נערך על דעתה ובהסכמתה של משפחת הפורץ, נמסר מהפרקליטות.

בתגובה להסדר הטיעון והרשעתו של אריה שיף בעבירת המתה בקלות דעת מוסר ח"כ איתמר בן גביר: "הסדר הטיעון המביש בו נאלץ שיף להודות פוגע פגיעה נוספת בתושבי הדרום. אוזלת היד של המשטרה, הפרקליטות ורשויות החוק מתגלה שוב במלוא עוצמתה, ולא רק שרשויות החוק לא מספקות לאזרחים את הביטחון הנדרש, הן גם קושרות את ידיהם של תושבי הדרום".

בן גביר הוסיף: "במקום לבטל את כתב האישום, פרקליטות המדינה רודפת אחרי שיף ומנסה שוב ושוב לפגוע בהרתעה המחוררת גם ככה. יום שחור לפרקליטות המדינה".

מהועד להצלת הנגב המלווה ע"י תנועת 'אם תרצו' נמסר בעקבות הרשעתו של אריה שיף כי: "מדובר במקרה הזוי בו הקורבנות הופכים לאשמים. מדינת ישראל מאבדת את הנגב ומעניקה אותו בהדרגה על מגש כסף לפורעי חוק המבקשים להטיל את חיתתם על כלל אזרחי הדרום. אנשים ישרים הפכו שק החבטות של פושעים לאומניים ומערכת משפטית מנוונת וחלשה. הרשעתו של שיף היא אות קלון למערכת אכיפת החוק, הצדק והמשפט במדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

3 תגובות

  1. הזוי!!!!!לא הוגן!!!!!!!!!!!!!!! מרשיעים קורבנות וקובלים את ידם של המאוימים ונמצאים בסכנה.
    לא אמיתי!!!!

  2. גזענות סמוטריץ – אם ערבי היה הורג "בקלות דעת" גנב יהודי סמוטריץ היה מזמר שיר אחר… ממציא תרוצים אחרים, היה דורש בחרוף נפש להוציא אותו להורג

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים