שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » יותר מ-2 מיליון מתים ברחבי העולם
שנה למגפה
מספר המתים העולמי בעקבות נגיף הקורונה הגיע אתמול לשני מיליון איש. חברת התרופות פייזר אישרה אתמול כי היא מצמצמת באופן זמני את משלוחי החיסונים לאירופה
תגיות:
קבורת חולה קורונה בעולם | צילום: KAISARMUDA, שאטרסטוק

מעט יותר משנה לאחר שחולה הקורונה הראשון אותר בוואהן שבסין, מספר המתים מהנגיף ברחבי העולם עלה ליותר משני מיליון איש. הנתון העגום מתפרסם קצת יותר משנה לאחר שהתגלה לראשונה הנגיף בווהאן שבסין. שמונה חודשים לקחו כדי להגיע למיליון מתים מאז, ופחות מארבעה חודשים לאחר מכן הגיע המיליון הבא.

מזכ"ל האו"ם, אנטוניו גוטרס, הגיב לידיעה ואמר במהלך מסיבת עיתונאים: "חשוב לזכור שמאחורי כל המספר הנורא מסתתרים שמות ופנים". לדבריו, המספרים עלו בעקבות "היעדר שיתוף פעולה עולמי. המדע הצליח, אבל הסולידריות נכשלה".

במקביל, חברת התרופות פייזר אישרה שהיא מצמצמת באופן זמני את משלוחי החיסונים לאירופה למרות שהגדילה את הייצור לשני מיליארד מנות בשנה. דוברת החברה אמרה לסוכנות הידיעות AP כי המחסור יורגש במדינות אירופה עד לתחילת פברואר.

שש מדינות החברות באיחוד האירופי שלחו מכתב חריף בתגובה, במטרה ללחוץ על פייזר וחברת ביונטק "להבטיח יציבות ושקיפות במשלוחים המתוזמנים". על המכתב חתמו שרי הבריאות של שבדיה, דנמרק, פינלנד, ליטא, לטביה ואסטוניה, אחרי שהחברה עדכנה אותם כי כמות החיסונים עליה סיכמו תפחת בשבועות הקרובים.

בשבוע החולף גדל ב-50% מספר המתים מקורונה בבריטניה. עד כה, גבה הנגיף את חייהם של יותר 86 אלף בריטים – המספר הגדול ביותר במדינה אירופית. עם זה, ממוצע הנדבקים השבועי ירד ב-7% אחוזים. מספר הנדבקים בבריטניה מתקרב ל-3.3 מיליון.

גם בספרד המספרים מזנקים, והיום דווח על שיא של 40,197 מקרי קורונה חדשים ביממה האחרונה, בעוד ששכיחות המחלה כפי שנמדדה במהלך 14 הימים האחרונים, הגיעה לשיא חדש של 575 מקרים לכל 100,000 אנשים, ועלתה מ-522 מקרים ביום הקודם. איטליה דיווחה היום גם היא על 477 מקרי מוות, לעומת 522 יום קודם לכן, ואילו המספר היומי של נדבקים חדשים ירד ל-16,146 לעומת 17,246 יום קודם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים