שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השר יזהר שי פורש מכחול לבן ומצטרף ליעלון
הרשימה נחשפת
גם פרופ' חגי לוין ועוה"ד גונן בן יצחק הודיעו היום על חבירה למפלגתו של יעלון. כמו כן, הודיעה תל"ם על הצטרפותו של מועמד ערבי-מוסלמי, עו"ד איימן אבורייא
יזהר שי | צילום: ישכר זלמנוביץ', יום ליום

משה יעלון מגבש את רשימת מפלגת תל"ם לכנסת ב-24 והיום (ראשון) נודע כי במסגרת הסיעה ירוצו השר יזהר שי, שפרש מכחול לבן, עורך הדין גונן בן יצחק, אחד ממובילי המחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל וחבר לשעבר בקבינט המומחים של ממונה הקורונה, הפרופסור חגי לוין, עו"ד איימן אבורייא, וכן קרין מאיר רובינשטיין המכהנת כמנכ"לית האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות. עוד ברשימת תל"ם: אורלי פרומן ואנדריי קוז׳ינוב.

השר שי מסר כי ״המסע שהחל לפני כשנתיים נמשך. המחנה הליברלי-דמוקרטי במדינת ישראל מחפש עדיין את הדרך לחזק את הדמוקרטיה, להחזיר את הערכים למרכז העשייה הציבורית, לאחות את הקרעים בחברה הישראלית, לחבר את כולנו לשיח מכבד ומכיל".

"הגיע זמנו של המחנה שלנו להתאחד מחדש. אדם אחד, העומד למשפט בגין כתבי אישום חמורים, לקח את סדר היום הציבורי כבן ערובה, מנע את העברת התקציב בזמן המשבר הכלכלי החמור ביותר שחווינו אי פעם, לא איפשר מינויים של בכירים בשירות הציבורי וגרר בציניות מדינה שלמה לסבב בחירות נוסף, על מנת להפר הסכם עליו הוא חתום. עכשיו התפקיד של כולנו הוא להתאחד מחדש, להתחזק ולגבש את הכוחות הפוליטיים שיאפשרו למדינת ישראל לצעוד קדימה ולהשאיר את הזיכרון הרע הזה הרחק מאחורינו".

"אני גאה להצטרף היום לשר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון, על מנת לשמש כיד ימינו ביצירת בית פוליטי למחנה הליברלי-דמוקרטי בישראל. יחד נפעל כדי להפוך את תל״ם לכתובת עבור הציבור הרחב הנמצא במרכז המפה הפוליטית, שרואה בדמוקרטיה ערך ולא מכשול, שמאמין בחיבורים ולא בשבר ושיסוי, שרוצה לבנות עתיד בטוח ואיכותי עבור הילדים שלנו. אנחנו נבקש את אמון הישראלים שדורשים מנהיגות ערכית ומחברת, שלא נרתעת מהחלטות קשות ושמסוגלת לייצר את שיתופי הפעולה הפוליטיים הנדרשים למען החלפת השלטון וריפוי השסעים בחברה הישראלית".

"עבורי הפוליטיקה היא בחירה בשליחות, ולא דרך חיים. בימים האחרונים שקלתי האם לחזור לעשייה שאהבתי כיזם וכמשקיע בתעשיית החדשנות הישראלית. לא הייתי בוחר להצטרף לתל״ם לו הייתי מאמין שגורל המחנה שלנו חתום. בעולם ממנו באתי, כל משבר הוא הזדמנות גדולה, כל קילקול הוא אפשרות לתיקון אמיתי. אני מאמין שלצידו של בוגי אוכל לקדם את הערכים שלמענם נכנסתי לפוליטיקה מלכתחילה. לפעול למען שוויון הזדמנויות לכל. לחזק ולבסס את כלכלת החדשנות הישראלית. לקדם שיח מחבר, סובלני ומכיל בין כל חלקי החברה הישראלית. האתגרים שבדרך רבים, אבל ביחד נעשה ונצליח".

יעלון הציג במהלך היום את אנשי מפלגתו: "פרופ' חגי לוין, יו"ר איגוד רופאי בריאות הציבור בישראל, שומר על עמוד שדרה מקצועי נוכח ניהולו החובבני של משבר הקורונה. לוין הוא מחלוצי הרפואה הקהילתית המודרנית ולוחם גדול למען איכות החיים והסביבה. לוין מגלם את היושרה הנדרשת מנבחרי ציבור, את האומץ האינטלקטואלי שכה חסר וצועד בדרכה של תל״ם כדי להחזיר את הביטחון והתקווה לישראל".

"ח״כ אורלי פרומן היא שותפה וותיקה לדרכנו הפוליטית בתל״ם. אשת חינוך ותרבות מובילה, זוכת פרס החינוך הארצי מטעם נשיא המדינה ובפרס המצוינות בשירות המדינה. אורלי מייצגת באישיותה את ההכרה בהון האנושי, את החתירה לכך שכל ילד יזכה לזכות שווה ולא ישכח מאחור. אורלי היא מודל של מצוינות ערכית ומקצועית, דוגמא לכל אשת ואיש ציבור באשר הוא. לוחמת במערכה על המחר. משרתת את הציבור בדרכה של תל״ם. גאה בדרכינו המשותפת ויחד נחזיר את ישראל למסילה".

"תודה לגונן על ההצטרפות למסע חיינו למען המדינה. כיף לצעוד במסע הזה לצידך. עו"ד גונן בן יצחק לוחם חברתי ודמוקרטי, נציג המחאה, נציגם של אלה היוצאים מדי שבוע לרחובות כי הם אוהבים את המדינה. נציגם של כל מי ששואפים לחיות בישראל יהודית ודמוקרטית, בטוחה, משגשגת, ולא פחות חשוב מכך – מוסרית, ישרה וצודקת. זו דרכה של תל״ם".

"ח״כ אנדריי קוז׳ינוב עלה לישראל בגפו להגשים את חלומו הציוני. שירת כקצין אקדמאי בצה״ל וככתב לענייני צבא וביטחון במשך כעשור. כיהן בתפקידים שונים בתחום ההסברה הבינלאומית, במאבק נגד ה – BDS וכאנליסט מחקר. אנדריי משקף באישיותו ובהוויתו את הכמיהה להגשמת חזון המופת של הרצל ואת היותה של מדינת ישראל בית לאומי ומרכז העם היהודי. השתלבותו של אנדריי בחברה הישראלית היא ביטוי לקליטת העלייה ולשילובם של העולים במסע הקוממיות של עם ישראל. זו דרכה של תל״ם".

ברשימה גם אזרח ערבי: "ברוך הבא איימן. עו"ד איימן אבורייא, אזרח ישראלי, ערבי-מוסלמי, שאינו נרתע להשמיע את קולם של ערביי ישראל, שמכירים בזכות העם היהודי לבית לאומי, ושואפים להשתלב במדינה תוך מאבק על הזכות המוקנית לשוויון. נציג הדור הצעיר, היזמי ופורץ הדרך של אזרחי ישראל הערבים. בשם השילוב וההליכה ביחד לעיצוב פניה של ישראל – ברוך הבא לתל״ם".

פרופ' לוין כתב על הצטרפותו בחשבון הטוויטר שלו: "אני מאמין במנהיגותו המוכחת של הרמטכ"ל לשעבר משה יעלון והנבחרת המצוינת של תל"ם. המפלגה מייצגת ופועלת למען המטרות והערכים שאני חותר אליהם: ממלכתיות תוך הצבת האינטרס הציבורי מעל לכל ודאגה לרווחת כלל הציבור בישראל בכל תחומי החיים. אנו זקוקים לכוח פוליטי שמקדם את הערכים הללו". עוד הוסיף: "הצטרפתי לתל"ם על מנת להיות השינוי שאני רוצה לראות בעולם ובמטרה להשתלב בהנהגה הלאומית ולהגן על בריאות הציבור והסביבה".

יזהר שי הודיע ביום שישי ליו"ר כחול לבן בני גנץ על כוונתו לפרוש מהממשלה. השניים שוחחו וסיכמו ביניהם על תהליך פרישה מסודר וחפיפה, במיוחד בהקשר של קבינט הקורונה וצוות 19. "בימים הקרובים יודיע השר שי על הצטרפות למסגרת פוליטית אחרת. כמו שנהג בכל מהלך הקריירה שלו בעולם העסקי, השר מאמין בהליך מסודר של הודעה, חפיפה ופרישה מסודרת, ללא קשר לשיוך פוליטי כזה אחר. בתור שר בממשלה השתדל השר שי לעבוד באופן מקצועי ונקי עם כל שרי הממשלה, למרות חילוקי הדעות הפוליטיים ולמרות פערים אידאולוגיים. מסיבות אלו, שי החליט להודיע על פרישתו מהממשלה בטרם ההצטרפות למפלגה אחרת", נמסר מטעמו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים