שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יזכה? הבוקר דיון בעניין החזרי מס לנתניהו
צדק או תאוות בצע?
בועדת הכספים צפוים לדון היום על העברת חצי מיליון שקלים לכיסו של נתניהו כחלק מהחזרי מס ששילם במהלך השנים • ישנם מתנגדים אך מסתמן שיעבור עם רוב בליכוד
בנימין נתניהו | צילום: Alexandros Michailidis, שאטרסטוק

היום צפויה להתכנס ועדת הכספים בכדי לדון בהחזרי מס על סך של חצי מיליון שקלים שיועברו מקופת המדינה לחשבונו האישי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לעת עתה בינתיים, מסתמן רוב יציב לטובת הליכוד בוועדה, שחבריה קיבלו אתמול מסמך לאישור המפרט את התנאים.

בקואליציה שוקלים להסיר את הסעיפים הנוגעים לראש הממשלה החליפי בני גנץ. יצוין כי בתחילה חשבו לכלול גם את הוצאות מעון ראש הממשלה החליפי אך לאחר שבני גנץ הודיע כי הוא מוותר על הוצאות המעון החליפי שהוצעו לו, הנושא ירד מסדר היום.

הדיון על החזרי המס הם על הוצאות מינואר 2009 ועד דצמבר 2017 בהיקף של כחצי מיליון שקל, כלומר הטבה רטרואקטיבית בחסות ההסכם עם גנץ. בכך מבקש נתניהו מוועדת הכספים שהמדינה תממן מאות אלפי שקלים שהוא נדרש לשלם כמס על ההוצאות שהמדינה משלמת על ביתו הפרטי בקיסריה. לשאלה שנשאלו חברי כחול לבן האם יתמכו במהלך, ענו: "אם יהיה צדק, נתמוך".

על פי הבקשה, נתניהו ייהנה מהטבות מס רטרואקטיבית שאותן כבר ניסה לקדם בעבר. המסמך כולל סעיף המציע שהמדינה תבצע גילום מס עבור שדרוג רכב, שירותים שונים וטובות הנאה אחרת למעט משכורתו של ראש הממשלה – שכאמור יקבל החזר עבור התשלומים הללו.

יצוין כי נתניהו שילם מס על שימוש ברכב השרד הממוגן שלו מ-2009 ועד 2018. כמו כן, בשנים האחרונות הוא התבקש לשלם מס בגין השימוש במעון הרשמי ברחוב בלפור בירושלים. לפי הערכות, הוא שילם מס של כעשרת אלפים שקלים בחודש בגין הטבות אלו.

בליכוד הגיבו אמש ואמרו כי אין מדובר בהטבה מיוחדת: "ראש הממשלה נתניהו לא דורש שום תנאים מיוחדים. ועדת הכספים תחייב את נתניהו במס בדיוק כמו ראשי ממשלה קודמים. היה כאן ניסיון שערורייתי ופרסונלי לחייב את נתניהו במס שלא חייבו בו אף ראש ממשלה אחר. לא יהיה חוק אחד לנתניהו וחוק אחר לראשי ממשלה קודמים".

אך לא בכל רחבי הקשת של המפה אהבו את המהלך, במיוחד לא כשקופת המדינה נמצאת במצב כה מדולדל.
שר העבודה והרווחה איציק שמולי הסתייג: "אנו מסתייגים מהדבר הזה, שלא עונה בקנה אחד עם הערכים שלנו. זה לא מקרי שגנץ הודיע שהוא לא צריך את החוק והוא מוותר על הכול. האפשרות למשוך את החוק מונחת לפתחו של הליכוד – בטח בעיתוי הזה".

כמו"כ, 'חברו הטוב' של נתניהו מהאופוזיציה בצלאל סמוטריץ', החבר אף הוא בוועדה אמר כי יצביע נגד הטבות המס לנתניהו: "המשק הישראלי במשבר כלכלי מהקשים שידעה המדינה. מאות אלפי ישראלים איבדו את פרנסתם, ובזה הממשלה מעסיקה את הכנסת? אני קורא ליו"ר ועדת הכספים להוריד את הדיון מסדר היום ולהמשיך מחר את סדרת הדיונים החשובה על דחיית מועמדים בענייני מיסוי ויתר הנושאים שיקלו על אזרחי ישראל לצלוח את המשבר".

בוועדת הכספים חברים משה גפני, ינון אזולאי, רם בן ברק, קרן ברק, ניר ברקת, מיקי חיימוביץ', אחמד טיבי, אופיר כץ, בצלאל סמוטריץ', עודד פורר, שלמה קרעי, אנטאנס שחאדה, קטי קטרין שטרית, מיכל שיר סגמן, רם שפע ועאידה תומא סלימאן. די באחד מן המתנגדים שימנע או שיצביע בעד, בכדי שהדבר יעבור ברוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים