שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סנוואר הודח בבחירות מהנהגת חמאס בעזה
דרמה בעזה
ברשת אל-מיאידין דווח שאיש מבין המועמדים בסיבוב הראשון לא הצליח לגייס מחצית מהקולות הדרושים, וכעת מתנהל סיבוב מכריע בין סינוואר לנזאר עוודאללה
תגיות:
יחיא סנוואר | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

ניזאר עוודאללה יחליף ככל הנראה את יחיא סנווארכמנהיג חמאס ברצועת עזה – כך דווח היום (רביעי) באל-מיאדין הלבנוני, המקורב לחיזבאללה. לפי הדיווח, החילוף בצמרת ארגון הטרור יעשה במסגרת הבחירות הפנימיות להנהגת חמאס הנערכות כעת ברצועה. עם זאת, הבחירות עדיין לא הוכרעו סופית, משום שאף אחד מהמועמדים לא עבר את ה-50%.

ניזאר עוודאלה היה כלוא בישראל לשש שנים, בין 1989 ל-1995 בגלל פעילותו בארגון חמאס. הוא התקדם בארגון עד שנהיה ב-2009 לחבר בלשכה המדינית – הגוף הבכיר של התנועה. ביתו הופצץ פעמיים על ידי ישראל במבצע עופרת יצוקה ב-2009 וצוק איתן ב-2014. עוודאלה השתתף בשיחות שבהן נרקמה עסקת שליט ואף עמד בראש המשלחת שהגיע מדמשק, שם שהה באותה תקופה.

מקור פלסטיני, מתוך חמאס, צוטט באתר אל קודס ואמר כי "התוצאות בבחירות שנערכו היום להנהגת חמאס, מראות כי עוודאללה מנצח בינתיים". על פי המקור, לא נרשמו תקריות אלימות במהלך יום הבחירות וכי התוצאות הסופיות ייקבעו בעוד מספר ימים, מכיוון שהם נערכות גם מחוץ לרצועת עזה.

בחירות לחמאס, המתרחשות בכל ארבע שנים, הן תהליך מורכב, ארוך וחשאי. הן באות ברקע התקרבות הבחירות לפרלמנט ברשות הפלסטינית ב-22 במאי והבחירות לנשיאות הרשות ב-31 ביולי, עליהן הכריז יו"ר הרשות אבו מאזן לפני כחודשיים בפעם הראשונה זה 11 שנה בה מפורסם צו נשיאותי על מועד מוגדר לבחירות.

חמאס נחלק לארבעה אזורים – רצועת עזה, הגדה המערבית, חו"ל ובתי הכלא בישראל. כל אזור בוחר לעצמו מנהיג באמצעות מועצה מייעצת אזורית, שנבחרת גם היא בשלב הראשון של הבחירות ושמה "מועצת השורא". בתקופה הקרובה צפויות להיערך בחירות גם לראש הלשכה המדינית של חמאס, בהן אסמאעיל הנייה צפוי להתמודד מול סגנו ג'מאל אל-עארורי וקודמו בתפקיד חאלד משעל.

בפברואר 2017 נבחר סנוואר בבחירות פנימיות למנהיג חמאס ברצועת עזה והחליף את אסמאעיל הנייה, שמילא תפקיד זה. בין השניים נוצר נתק שמשפיע על הארגון. הוביל את העימותים בגבול עם ישראל שהחלו במרץ 2018 ואף השתתף בהן בעצמו. עליית השפעתו סימנה את חזרת מוקד תנועת החמאס לעזה, שבה צמחה, על חשבון חמאס חו"ל בהנהגת ח'אלד משעל ומוסא אבו מרזוק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים