שיתוף
תגובות
בריאות » כושר ואיכות חיים » יין ישמח לבב אנוש? ברור, כי הוא שומר עליו
שתהיי בריאה
איך הצרפתים מצליחים לאכול תזונה עתירת שומן ולמות פחות ממחלות לב? • לידיעת חובבי היין: מסתבר שאפשר ליהנות משתיית יין ועל הדרך לספק הגנה בריאותית לגוף
תגיות:
יין | צילום: Africa Studio, שאטרסטוק

שמעתן פעם על הפרודקס הצרפתי? במשך שנים חוקרים לא הצליחו להבין איך הצרפתים, שניזונים מסגנון תזונה מאוד בעייתי וחיים על בסיס שומן רווי, אינם סובלים בהמוניהם מבעיות בלב. ככל שהתפתחו האפשרויות למחקרים, עלו על הכיוון: הנוהל הקבוע בבית צרפתי נורמטיבי, הוא שתיית כוס יין (אחת לפחות) בארוחה. מסתבר כי ליין האדום יש יתרונות בריאותיים ברמה שהוא מסייע על שמירת הלב וכך נהנו הצרפתים מאיזון בין מה שאכלו לבין ההשלכות על הלב. זה מה שנקרא בעיניי לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. גם ליהנות מארוחה עתירת שומן, גם ליהנות מכוס יין וגם לא להיות בהיסטריה על הבריאות.

יין אדום מתחיל את דרכו בענבים מלאים טריים בעלי גוון כהה. לאחר הריסוק הם מותססים על מנת לספק מגוון של טעמים וגוונים. סוגי יין אדום כוללים קברנה סוביניון, מרלו, זינפנדל, שיראז ופינו נואר.

במהלך שני העשורים האחרונים, נחקר נושא היין על היבטיו הבריאותיים. אולי אפשר לייחס זאת לעובדה שתרבות היין התפתחה מאוד בישראל בשנים הללו. יותר אנשים מבינים או אוהבים יין, יותר יקבים שנפתחו, יותר אנשים שהבינו את סוד היין שהופך אותנו לשמחים יותר ואין סיבה לא לדעת עליו קצת יותר. כך למשל השוו חוקרים את שיעורי התמותה בין שותי יין לבין הצורכים אלכוהול או בירה, ומצאו כי מספר נמוך יותר מבין צורכי היין מתו כתוצאה ממחלות לב, בהשוואה לאלו ששתו סוגי אלכוהול אחרים. 

בהתאם למחקרים אפידמיולוגיים ומטא-אנליזות, נמצא כי צריכה מתונה של יין אדום (1 כוס לנשים ו-2 כוסות לגברים, כלומר 150 ו-300 מיליליטר, בהתאמה) קשורה בסיכון נמוך יותר למחלות לב ולתמותה פחותה ממחלות לב וכלי הדם. באותה נשימה חשוב לזכור כי כמות גדולה מדי של שתיית יין, יכולה דווקא להעלות את הסיכון.

יתרונותיו הבריאותיים של יין אדום מקושרים לרוב עם כמות נוגדי החמצון הרבה המצויה בענבים, המסייעים במניעת סרטן ומחלות לב, וכמורידי נפיחות ומונעי סיכון לקרישי דם. מלבד היין, אין עוד משקה אלכוהולי שמיוחסים לו אלמנטים מעודדי בריאות. 

מחקרים מצביעים על כך שגברים בגיל העמידה יכולים להוריד את הסיכון לשבץ מוחי על ידי שתיית יין אדום במינון של 1-3 כוסות, 3 או 4 פעמים בשבוע. משתתפים במחקר נוסף שתו 1-3 כוסות של יין אדום דל-אלכוהול ביום, רשמו ירידה משמעותית ברמות לחץ הדם.

בקרב קשישים בגיל העמידה שצרכו בין 2 ל-7 כוסות יין, נרשמה ירידה בסיכון לפתח דיכאון ואלו שצרכו בין 1-3 כוסות ביום, רשמו ירידה בסיכון לפתח מחלות אלצהיימר ודמנציה.

בנוסף, חוקרים הבחינו בירידת רמת העמידות לאינסולין במטופלים אשר שתו במשך חודש 2 כוסות של יין רגיל או נטול-אלכוהול ביום.

כאמור, בכל הנוגע ליין אדום, צריכים להיזהר משתיה מופרזת שיכולה להוביל לדיכאון, מחלת שחמת כבד, מחלות לב ועוד. כמו בכל דבר בחיים – איזון זה שם המשחק. 

לחיים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים