שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » ייפגש עם בלינקן, אוסטין, סאליבן ואייפא"ק
גנץ בדרך לארה"ב
מטרת המפגשים לסכם על תקציב סיוע מיוחד למערכת הביטחון בסך מיליארד דולר. שר הביטחון צפוי גם לשוחח עם הבכירים האמריקנים על הסכם הגרעין המתגבש עם איראן
תגיות:
בני גנץ במטוס | צילום: דוברות

שר הביטחון בני גנץ המריא הלילה (רביעי) לארצות הברית, שם יפגוש בכירים אמריקנים וידון איתם בנושא חבילת סיוע ביטחוני לישראל. "אני יוצא עכשיו לארה"ב לנסיעה קצרה אבל מאוד חשובה כדי לדאוג לביטחון ישראל. אני משוכנע שאני אוכל לדאוג שם לביטחון ישראל, שכאן נוכל להקים ממשלת שינוי שבה נחזור ונדאג לאחדות בחברה הישראלית, לריפוי בחברה הישראלית ולביטחון מדינת ישראל על כל אזרחיה", אמר גנץ.

גנץ ייפגש במהלך ביקורו עם היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, בבית הלבן, עם מזכיר המדינה אנתוני בלינקן, בבית הלבן, עם חברי השדולה הפרו-ישראלית אייפא"ק, במלון וילארד אינרקונטיננטל, ועם מזכיר ההגנה לויד אוסטין, במשרד ההגנה, הצהרות לתקשורת יינתנו בפתח הפגישה.

מטרת המפגשים לסכם על תקציב סיוע מיוחד למערכת הביטחון בסך מיליארד דולר, שמיועד למילוי מאגרי החימוש של צה"ל לאחר מבצע שומר החומות. שר הביטחון צפוי גם לשוחח עם הבכירים האמריקנים על הסכם הגרעין המתגבש עם איראן, אך ההערכה בישראל היא כי היכולת של ירושלים להשפיע על הסכם הגרעין אינה גבוהה.

לפני צאתו מישראל נפגש גנץ עם המתאם המיוחד מטעם האו"ם לתהליך השלום במזרח התיכון, תור ונסלן, ביחד עם מתאם פעולות הממשלה בשטחים אלוף רסאן עליאן. גנץ ביקש להביע הערכה לונסלן על המאמצים שהוא עושה לשמירה על השקט והיציבות באזור. שר הביטחון הציג לשליח האו"ם את התוכנית שגיבש במערכת הביטחון להבאת שקט ארוך טווח מול רצועת עזה ולהשבת הבנים הביתה, בד בבד, עם שיקום עזה וחיזוק הרשות הפלסטינית והכוחות המתונים באזור. גנץ ביקש את סיועו של ונסלן במאמצים אלו, והשניים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר רציף.

גנץ נפגש גם עם ראשי ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארה"ב בהם יו"ר הוועידה דיאן לוב, סגן הנשיא מלקולם הונליין ומנכ"ל הוועידה וויליאם דארוף, ערב טיסתו לוושינגטון, ביחד עם שרת התפוצות עומר ינקלביץ'. גנץ הודה להם על תמיכתם המשמעותית בישראל. גנץ ציין כי כפי שהם תמיד עומדים לצד ישראל, גם מדינת ישראל תמשיך ותחזק את הקשר עם יהודי התפוצות ומנהיגי העם היהודי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים