שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » יירוטים ראשונים של 'כיפת מגן' ימית • צפו
נחשף
משרד הביטחון, צה"ל ורפאל השלימו בהצלחה סדרת ניסויים מורכבת במערכת ההגנה "כיפת מגן", מערכת שהופעלה לראשונה על ספינת סער 6 אח"י "מגן"
כיפת מגן בפעולה | צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון
כיפת מגן |
צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

זרוע הים בצה"ל ומנהלת 'חומה' במפא"ת (המנהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית) של משרד הביטחון, יחד עם חברת רפאל והתעשייה האווירית, השלימו בהצלחה סדרת ניסויי יירוט של מערכת "כיפת מגן" בתצורה ימית מספינת מגן, סער 6, אל מול מגוון איומים מתקדמים. לוחמי שייטת הסטי"לים (ספינות הטילים) הובילו את הפעלת המערכת בניסוי, לקראת הכרזת יכולת מבצעית ראשונית בספינות המגן.

בניסוי נבחנו מספר תרחישים המדמים איומים קיימים ועתידיים שעימם עשויה המערכת להתמודד בזמן עימות, כגון: רקטות, טילי שיוט וכטב"מים. הצלחת הניסוי הינה אבן דרך חשובה ביכולת המבצעית להגן על הנכסים האסטרטגיים והאינטרסים החיוניים של מדינת ישראל, כנגד איומים קיימים ועתידיים הצפויים בזירה.

יכולת "כיפת מגן" הינה נדבך משמעותי ביכולת ההגנה העצמית והמרחבית של ספינות המגן ומהווה קפיצת דרך משמעותית הן ליכולות הקיימות בהגנת הנכסים והאינטרסים הכלכליים של מדינת ישראל, והן לעליונות הימית של מדינת ישראל בזירה.

שר הביטחון, בני גנץ: "אני מברך את מפא"ת, צה"ל ורפאל על השלמת הניסוי חסר התקדים. הטכנולוגיה שאנו מפתחים במערך ההגנה הרב שכבתי על מדינת ישראל, מאפשרת לנו חופש פעולה חיוני מול שלוחי איראן באזור והאמצעים שברשותם, שהולכים ומתפתחים. אנחנו ממשיכים להיות שני צעדים לפניהם ונמשיך לפעול ולשדרג את היכולות שלנו בהגנה ובהתקפה, כדי לשמור על העליונות הביטחונית של ישראל במרחב, על אזרחי ישראל ועל הכלכלה הישראלית".

"כיפת מגן" בספינות סער 6 מבוססת על מערכת "כיפת ברזל" ומשולבת במערך הארצי להגנה אווירית. המערכת הינה נדבך נוסף במערך ההגנה הרב שכבתית, מערך הכולל גם את מערכות "חץ" ו"שרביט קסמים", ושאת פיתוחו מוביל משרד הביטחון באמצעות מנהלת "חומה" שבמפא"ת . חברת רפאל הינה המפתחת של מערכת הנשק "כיפת ברזל". התעשייה האווירית, באמצעות חטיבת אלתא, פיתחה את מכ"ם ה'אדיר' הימי וחברת mPrest המפתחת את מערכת השליטה והבקרה של מערכת "כיפת מגן".

ראש מפא"ת, תא"ל (מיל') ד"ר דניאל גולד: "ההצלחה בניסוי זה מהווה פריצת דרך טכנולוגית נוספת בתחום מערכות ההגנה מפני טילים, וזאת בזכות חזון טכנולוגי שמובל ע"י מפא"ת בשיתוף צה"ל והתעשיות הביטחוניות".

ראש מנהלת 'חומה' במפא"ת, משה פתאל: "מערכת כיפת ברזל רושמת היום ציון דרך היסטורי נוסף- השלמת סדרת ניסויי יירוט בים למערכת בתצורתה הימית, שמותקנת לראשונה על ספינת המגן, סער 6. באמצעות המכ"מ העוצמתי, שפותח במיוחד למשימת ההגנה, המערכת זיהתה בהצלחה את האיומים ששיגרנו אליה, רקטות, כטב"מים וטילי שיוט ושיגרה לעברם מלב ים את מיירטי כיפת ברזל ימית, שהשמידו אותם בדיוק מושלם. הצלחת הניסוי מחזקת עוד יותר את הביטחון שלנו במערכת וביכולתה להגן על שטחים נרחבים ונכסים אסטרטגיים של מדינת ישראל".

ראש חטיבת יבשה וים ברפאל, ד"ר רן גוזלי: ״רפאל גאה להודיע על סיום מוצלח של סדרת הניסויים של מערכת כיפה ימית ע״ג ספינת המגן. סדרת הניסויים הינה למעשה סיום של תהליך פיתוח והתאמת מערכת כיפת-ברזל לים, ועמידה בדרישות מנהלת חומה במפא"ת וזרוע הים בצה"ל. בסדרת הניסויים הזו הודגמה היכולת ההנדסית המתקדמת של רפאל בפיתוח ושילוב מערכות ימיות ברמה הגבוהה ביותר״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים