שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "יכולתי להיות רה"מ אם הייתי ממצמץ"
גנץ בסיעה
לפי גורמים ששוחחו עם יו"ר כחול לבן, הוא חש תסכול ומרגיש כי אינו מקבל הכרה כמי שסלל את הדרך לסיום שלטון נתניהו: "אני השטיח שעליו בנט הולך להיות ראש ממשלה"
תגיות:
בני גנץ | צילום: ערוץ כנסת

"סיימתי שבוע שעבר ביקור בזק בארה"ב ונפגשתי עם מזכיר ההגנה, מזכיר המדינה והיועץ לביטחון לאומי. היו שיחות חשובות שהוסיפו רבות לביטחון ישראל. אנחנו נמשיך בהן. אני משרת את ישראל 40 שנה בביטחון- ואמשיך לעשות זאת בגאווה ובשליחות. בימים אלו, של תנודות פוליטיות, וטלטלות ביטחוניות ומדיניות, נדרשת יותר מתמיד יד יציבה על ההגה, ומצפן שלא מזגזג".

"ממשלת השינוי קום תקום. על אפו וחמתו של מי שניסה להונות את אזרחי ישראל פעם אחר פעם, והצליח לדרדר אותנו לכאוס משילותי בתקופת משבר. אם יש דבר שמבטא טוב יותר מכל את המשבר החמור שבו נמצאת החברה הישראלית- הוא העובדה שהחלטות ביטחוניות, נחשדות על ידי חלקים בציבור, כמונעות משיקולים פוליטיים גם אם לא כך המצב. זהו מצב שלא היה בהיסטוריה הישראלית".

"כשר הביטחון אני קורא לכל פקידי הציבור, לבצע את מלאכתם, ללא פחד וללא מורא – אימרו את האמת המקצועית שלכם, שרתו את מי ומה שנשבעתם לשרת. קבלו את ההחלטות הנכונות, גם אם הן קשות. ההחלטה המסתמנת של המשטרה לגבי המועד ותוואי מצעד הדגלים היא כזו. אויבינו נמצאים במצוקה, ואני לא חושש ביטחונית. אם נצטרך להילחם-נילחם. נעמוד על מה שהבטחנו- שמה שהיה הוא לא מה שיהיה".

"במהלך השנה האחרונה הייתי זה שספג את האש- למען השינוי שבדרך. שמנע השתלטות על מערכת אכיפת החוק, ופיטורים של היועמ"ש. שלקח על עצמו את מלאכת הבלימה והקריאה לאחדות. בעת הזו, אנו נמצאים במציאות מסוכנת קודם כל פנימה- ניסיון ללבות את אש ההסתה מטעמים פוליטיים, מתרחש לנגד עינינו. מי שיסית וידליק מדורות לא יוכל להגיד ידינו לא שפכו את הדם הזה. ההיסטוריה היהודית הרחוקה והקרובה, מלאה במסקנות, שאסור לשכוח".

"אם נתניהו יחליט לשרוף את המועדון, הוא פוגע במדינה ויפגע במורשת שלו, ובדברים הטובים שעשה עבור אזרחי ישראל. אני קורא לו מכאן, לקבל את התוצאות הדמוקרטיות ולכבד את ההליך הדמוקרטי כפי שתמיד עשינו, גם כשזה היה קשה מאוד עבור חלקים גדולים בחברה הישראלית".

"בממשלת השינוי נצטרך כולנו לקבל החלטה- לעבוד יחד, ברצון טוב, ומתוך מטרה לשרת את העם, ובכללם את אלו הפועלים כנגד הקמת הממשלה. אם ננהג כך- נתגבר על כל הקשיים והמחלוקות. אם ניתן למחלוקות לנהל אותנו, נתפרק לגורמים מהר מאוד".

"מולנו אתגרים עצומים- המדינה בהמתנה. מדינה שבה אין תקציב, ויש לה איומים ביטחוניים מכמה חזיתות. מדינה שצריכה לעבור ממנהיג אחד- למנהיגות מאחדת. אם ננהג כך, ראשי גוש השינוי, ניקח אחריות- נזכה להוביל את מדינת ישראל על כלל מרכיביה האזרחיים ועם ישראל לעבר אחדות, פיוס וצמיחה, שאנו זקוקים להם כמו אוויר לנשימה".

"אני מאמין שזה אפשרי, שה-80% המחברים יכולים לנצח. שמנהיגים יוכלו להנהיג- ולא רק לריב, או לחתור האחד תחת השני. עם האמונה הזו, נצא לדרך- נשמור על הביטחון, נדאג לדמוקרטיה, נביא לפיוס, ונשקם את הכלכלה לאחר שנת הקורונה ולמעלה משנתיים של שיתוק. אם רק נצליח בכך- יהיה זה ניצחון גדול למדינת ישראל ולחברה בישראל", דברי גנץ.

ב'וואלה' דווח כי גנץ אמר השבוע בשיחה סגורה ש"אני השטיח שעליו בנט הולך להיות ראש הממשלה". לפי גורמים ששוחחו עמו, גנץ חש תסכול מהקמת ממשלת בנט-לפיד, ומרגיש כי אינו מקבל בה את המקום הראוי לו ואינו מקבל הכרה כמי שסלל את הדרך לסיום שלטונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. מכחול לבן לא נמסרה תגובה.

"הוא חושב שבנט, לפיד וסער לוקחים אותו כמובן מאליו, למרות שהוא המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה, ולמרות שוויתר על הצעות מפליגות מנתניהו עד הרגע האחרון להקים איתו ממשלה שוב", אמר אחד הגורמים. גם בישיבת ראשי הקואליציה העתידית שהתכנסה אתמול חלק מראשי המפלגות הבחינו כי גנץ מרוחק ולא מתלהב מהמאורע.

כשנשאל לגבי הדברים היום בישיבת הסיעה של כחול לבן, השיב גנץ: "הייתי יכול להיות ראש ממשלה אם רק הייתי ממצמץ. הוצעו לי הצעות יותר מפעם אחת לעמוד בראשות ממשלה עכשיו ולא לקחתי אותן, כדי לאפשר את הקמת ממשלת שינוי. ברמה האישית יש תחושות מעורבות, כשאתה יודע שאתה כל כך קרוב אבל כל כך רחוק. אם למדינת ישראל יצא טוב מהמהלך הזה ונוכל לשקם את הכלכלה יהיה זה שכרי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים