שיתוף
תגובות
משפחה » ילדים מסתגלים לקורונה יותר מהורים
זווית משפחתית
לימור כהן מסבירה על הדרכים בהן אפשר לשתף את הילדים בלבטים שעוברים עלינו בתקופת הקורונה ויחד אתם להפוך את המצב בבית להרבה יותר מעניין
משפחה חרדית | צילום: Karkas, שאטרסטוק

תקופת הקורונה היא מצב מאתגר, בזאת אין ספק. לימור כהן, פסיכותרפיסטית זוגית ומשפחתית, מנחת הורים מוסמכת, מסבירה כי מתוך שיחות שקיימה ומקיימת עם בני נוער, היא מגלה כי הם מעלים את כל קשת הרגשות – ממש כמו מבוגרים. "הם יכולים להתעורר בוקר אחד במצב רוח טוב, לחוות שינויים במהלך היום ופתאום להרגיש אחרת לגמרי. ממש כמונו".

"תתפלאו לגלות כי הילדים הרבה יותר סתגלנים מאיתנו", היא אומרת. "בתקופה של חוסר ודאות אנחנו זקוקים למנהיג, מישהו שיקנה לנו אמונה, ביטחון, אהבה, לכן אנחנו נדרשים להיות מנהיגים של המשפחה הפרטית שלנו. אם נרגיע את עצמנו ונתייחס לעצמנו בסלחנות – כך נתייחס גם אל הילדים". לימור כהן מזכירה דווקא בתקופה זו, כמה חשוב לזכור שלא כל מה שאנחנו רואים אצל השכנים או בתמונות ברשת, זו האמת, וגם אם נדמה לנו שזווית הצילום מושלמת, אנחנו לא יודעים מה הקולות שמתרחשים מאחורי התמונה.

"לפני שאתם מתבלבלות, חושבות על עצמכן שאתן לא משהו, זכרו שהחובה היא לסלוח לעצמכן. אמרו לעצמכן שאתן טובות – וכך יהיה לכן קל יותר מול הילדים, זו מציאות", היא אומרת.

שאלתי את לימור, ואיך אפשר להפוך את השבת ליום יותר ייחודי כאשר המציאות מאתגרת?

והיא עונה כי שיח שיתופי והכנה מוקדמת הם מתכון מעולה. "בימים אלו אני מציעה לצאת מהמקום הפאסיבי. כשאנחנו לא עושים כלום, או נמצאים הרבה יותר בבית בלי העשייה הרגילה שלנו, אנחנו נכנסים למצב יותר מדוכדך. לכן זה הזמן לשבת ולשמוע. להעלות מקום של אתגר משפחתי, לבדוק יחד כיצד ניתן יחד ליצוק תוכן לשבת כדי שתיראה אחרת. תתפלאו, אבל לילדים יש רעיונות נהדרים. הם יכולים להעלות רעיונות למשחקים משותפים, יש ביטוי ליצירתיות, יש סיעור מוחות, והילדים מעלים ומשתתפים ויש להם גם יותר מחויבות כי הם חלק מהתהליך", כך לימור. 

"לקראת שבת אני שואלת את הילדים איך אנחנו יכולים לעשות משהו אחר? ואז לדוגמה ילד שאוהב לבשל, עוזר בהרכבת תפריט ומשנים תבשילים. כל אחד עושה סוויצ' חשיבתי שמשנה לנו את המחשבה ושם אותנו במקום טוב יותר. 

"גם חלוקת תפקידים יכולה להיות אחרת. כך לדוגמה נבדוק מה נוח לכל ילד לעשות בבית? כל אחד בוחר תפקיד משלו על מנת להוסיף להכנות לשבת, וכמובן מומלץ להשמיע שירים ברקע להרגשה הטובה. זכרו כי אם יש ילד קטן בבית – הוא תמיד בודק תחושת שייכות מול הגדולים, אז לתת גם לו תפקיד שמתאים לגיל שלו, גם אם זה לקחת ספר לימוד לסידור מפיות ולתת לו להיות שותף". 

נזכור כי שבת היא מתנה, והזדמנות לשיחה, הזדמנות לשמוע על רגע מיוחד שהיה לכל אחד במהלך השבוע, הזדמנות להגיד תודה על דברים שקרו לנו. וככל שנסגל הרגלים טובים וחיוביים שכאלו – נראה שגם שגרת הקורונה, יכולה להביא איתה הרבה ברכה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים