שיתוף
תגובות
בריאות » ילדים קטנים וניקיון פסח – היזהרו!
לקראת פסח
בשבועות שלפני פסח כשעם ישראל מנקה את הבית לקראת החג, ישנם אחוזים גבוהים של פגיעת כימיקלים וחומרים מסוכנים בילדים קטנים, ממה ואיך כדאי להיזהר?
מוצרי ניקיון | צילום: Ustynchenko Iryna, שאטרסטוק

בתקופה זו של השנה, עם ישראל עסוק בלקרצף, לנקות את הבית לפסח ולהעלים את החמץ. בעקבות כך כמעט בכל בית בישראל יככבו בשבוע הבא חומרי ניקוי, מטליות ודליי מים. – ואלה עלולים להוות בעיה, אם יש לכם ילדים קטנים בביתכם.

מנתוני המרכז הארצי למידע בהרעלות במרכז רפואי רמב"ם, עולה שמדי שנה בשבוע שלפני חג הפסח עולה מספר החשיפות לרעלים. בשנת 2020, כשבוע לפני פסח היו 992 פניות, עליה של כ-35 אחוזים ביחס לממוצע השבועי בשנת 2020. כמחצית מהפניות היו בנוגע לפעוטות ולילדים מתחת לגיל 6 שנים.

מניתוח של הנתונים נראה כי 51 אחוזים מהפניות בשבוע שלפני חג הפסח היו עקב חשיפה לכימיקלים ו-39 אחוזים עקב חשיפה לתרופות. הפניות עקב חשיפה לכימיקלים היו לרוב עקב פגיעה מחומרי ניקוי, חיטוי והדברה ביתיים, כמו אקונומיקה, סבון, חומרים לניקוי שומנים, מסירי אבנית, קוטלי חרקים, חומצות ותזקיקי נפט. במקרים רבים הפגיעה היא עקב ערבוב חומרי ניקוי הגורם לשחרור גזים שמגרים את דרכי הנשימה.

בשבוע הזה של לפני פסח יש התנגשות בין כמה אלמנטים מסוכנים – ילדים בחופשה, הורים עסוקים והרבה מאוד חומרים רעילים בהישג יד. פעולות אלה נעשות תוך שימוש בחומרי ניקוי וכימיקלים, צבעים וחומרי הדברה, ולעיתים קרובות נמצאים החומרים בהישג ידם של הילדים, באריזות פתוחות, בתפזורת ואף מועברים לבקבוקי וכוסות משקה.

בבתים רבים גם נוהגים לנקות ולסדר את ארון התרופות הביתי לפני פסח, ואז תרופות רבות נותרות ללא השגחה, מושלכות לפח, ומשם קצרה הדרך לילד.

בארגון בטרם לבטיחות ילדים חברו השנה לרכז הארצי למידע בהרעלות ופרסמו כללים לשימוש ביתי בטוח בחומרי ניקוי ובתרופות. אלה הכללים שאתם חייבים לזכור:

יש לאחסן חומרי ניקוי ביתיים בארון סגור ללא גישה לילדים.

לאחר השימוש בחומרי ניקוי וחיטוי יש לסגור היטב ולהחזיר מיד למקום. ילדים רבים נפגעים כאשר ההורים מנקים והחומרים בקרבת מקום, יש להשאיר חומרי ניקוי באריזתם המקורית. אין להעביר למכלים לא מסומנים, כוסות, בקבוקי שתיה או אריזות מזון.

חשוב לשמור על חומרי חיטוי (כגון אלכוג'ל) הרחק מהישג ידם של ילדים.

אין לאפשר לילדים להשתמש בעצמם בחומרי ניקוי וחיטוי.

יש להשתמש בחומרי ניקוי למטרה להם נועדו. לקרוא בקפידה את הוראות השימוש. אין לערבב חומרים.

אין לתת לילדים לשחק באריזות חומרי ניקוי, ריסוס, חומרי חיטוי או תרופות, גם אם הם סגורים היטב.

אחסנו תרופות הרחק מהישג ידם ומטווח הראיה של ילדים. לאחר השימוש סיגרו היטב החזירו מיד למקום. תרופות המאוחסנות במקרר יש לאכסן בתוך קופסא סגורה היטב ומסומנת.

אין להשאיר תרופות שנועדו לאדם אחר על השולחן/שיש במטבח או מקום נגיש אחר. ילדים רבים נפגעים עקב נטילת תרופות שיועדו לאח/אחות/סבא/סבתא והושארו לשימושם לא השגחה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים