שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ילדים שחוסנו בבוסטר מוגנים פי 4
למה כדאי לחסן?
בנוסף, לאור ההחלטה לשחרר מבידוד מאומתים לאחר ביצוע בדיקות אנטיגן בימים הרביעי והחמישי, מעלים קמפיין שמטרתו לסייע בשיפור דיוק הבדיקה הביתית המהירה
חיסון ילדים | צילום: דוברות מד"א

על רקע הדיווחים מרחבי העולם לפיהם חלה עליה משמעותית בהופעת דלקת רב-מערכתית (PIMS) בקרב ילדים שאינם מחוסנים, מטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה והמטה החרדי של משרד הבריאות, מבקשים להגביר את קצב חיסוני הילדים ומעלים קמפיין ייעודי, המציג נתונים המוכיחים כי ילדים ובני נוער מחוסנים מוגנים יותר גם מפני הדבקה בזן האומיקרון.

בקמפיין שמתפרסם בתקשורת החרדית תחת הכותרת 'הנתונים מוכיחים: גם מהדבקה באומיקרון, ילדים מחוסנים מוגנים יותר!' מוצג הנתון ולפיו ילדים בני 5-11 שחוסנו בשתי מנות מוגנים פי 2 מלא מחוסנים וצעירים בגילאי 12-15 שחוסנו במנת הדחף (בוסטר) מוגנים פי 4 (!) לעומת לא מחוסנים.

המידע המוצג בקמפיין מבוסס על ניתוח נתוני התחלואה שבוצע על ידי צוות חוקרים ממשרד הבריאות, מכון ויצמן למדע, הטכניון, האוניברסיטה העברית, ומכון גרטנר במרכז הרפואי שיבא. הנתונים אשר בחנו את מועילות החיסונים בקרב ילדים ובני נוער, מצאו שגם בתקופת גל האומיקרון, חיסון "טרי" הניתן בשלושת החודשים האחרונים – בין אם מדובר בשתי המנות הניתנות בתחילה ובין אם במנת הבוסטר השלישית – מקנה הגנה טובה יותר כנגד הדבקה לעומת לא מחוסנים או מתחסנים שפג תוקף חיסונים.

בנוסף, לאור ההחלטה לשחרר מבידוד מאומתים לאחר ביצוע בדיקות אנטיגן בימים הרביעי והחמישי, במטה ההסברה למאבק בנגיף הקורונה והמטה החרדי של משרד הבריאות מעלים קמפיין נוסף שמטרתו לסייע בשיפור דיוק הבדיקה הביתית המהירה (אנטיגן).

בפרסום מצויין כי בדיקות האנטיגן מהימנות ואמינות ובלבד שמבצעים אותן לפי ההנחיות. כך למשל מועד ביצוע הבדיקה צריך להיות לאחר לאחר 72 שעות מאז החשיפה למאומת – למעט במקרים של הופעת תסמינים.

"בדיקת האנטיגן היא כרגע הכלי הכי שימושי בהתנהלות היומיומית שלנו, וחשוב שנדע לבצע אותה באופן מיטבי שיספק לנו אינדיקציה מדוייקת ויאפשר לנו לקטוע שרשראות הדבקה" אומרים במטה ההסברה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים