שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ימינה ותקווה חדשה נגד הצעת הימין
לראשונה
מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת החוק של יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר נגד ארגוני השמאל. תמכו בהצבעה 41 חברי כנסת מול 57 שהתנגדו
תגיות:
שר התרבות והספורט מיקי זוהר | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק-יסוד: השפיטה (תיקון – הגבלת זכות העמידה) של חבר הכנסת מכלוף מיקי זוהר. לאחר הצבעה שמית תמכו בהצבעה 41 חברי כנסת מול 57 שהתנגדו. חברי ימינה ותקווה חדשה הצביעו נגד.

מוצע כי זכות העמידה בפני בית המשפט תוגבל למקרים בהם האינטרס האישי של מגיש העתירה נפגע או עלול להיפגע. פגיעה המשותפת לכלל הציבור או לקבוצה בלתי מסוימת בו אינה נחשבת פגיעה באינטרס אישי.

בדברי ההסבר נכתב: "בשנים האחרונות אנו עדים לשחיקה הולכת וגוברת של "זכות העמידה", המגבילה את היכולת לעתור לבית המשפט למי שנפגע או שקשור לנושא העתירה בלבד. התוצאה היא התרבותן של עתירות המוגשות על ידי ארגונים ופרטים בנושאים פוליטיים, מדיניים וכלכליים, כאשר לעותר עצמו אין כל קשר לעניין נשוא העתירה ולא נגרמת לו פגיעה אישית בשלה הוא מבקש סעד. עתירות אלו נועדות להוביל להתערבות שיפוטית בעניינים שאינם נמצאים ברגיל בתחום עניינו של בית המשפט, ובכך לעקוף את סמכות הדרג הנבחר ואת הכרעות הבוחר".

"מצב דברים זה מאפשר לגורמים בעלי עניין פוליטי לאלץ את הרשות המבצעת לפעול בניגוד לסדרי העדיפות שלה ולמטרות לשמן נבחרה, ולהכתיב למעשה את סדרי עבודת הרשות באמצעות עתירה לבית המשפט הגבוה לצדק, תוך עקיפת רצון הבוחר. התערבות זו אין לה דבר עם מטרתו של בית המשפט להעניק סעד למי שנפגע, ויש בה משום פגיעה חמורה בעקרון הפרדת הרשויות".

יאיר לפיד ובני גנץ | צילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

ח"כ זוהר: "הצעת החוק הזו הובאה במחשבה כי האידאולוגיה היא שקובעת, לא הכיסאולוגיה. הצ"ח מבקשת להגביל את זכותן של עמותות שמאל לעתור בשם בעלי קרקעות אלמונים ביו"ש לבג"צ ולגרש יהודים מאדמתם. הזהרנו שהולכת לקום פה ממשלת שמאל רדיקלי, והנה הצעת חוק חשובה להתיישבות הולכת ליפול בעזרתם של ימינה ותקווה חדשה. לא תצליחו להעביר כלום, ממשלת השמאל תפגע בכל דבר ימני, זו הממשלה החדשה שלכם".

"אני פונה לחברים בתקווה חדשה וימינה, אתם תצטרכו לתת דין וחשבון בפני אנשי הימין, אל תמכרו את האידיאולוגיה שלכם, הצביעו בעד הצעת החוק. אל תהיו קורבן של השמאל. אני קורא לכם חברי ימינה ותקווה חדשה התעשתו, הצביעו בעד הצעת החוק ואל תפגעו בהתיישבות, אל תגרמו לגירוש יהודים מביתם".

ח"כ אפרת רייטן התנגדה: "מדובר במעשה קיצוני מבחינה השוואתית. תפקידו של בית המשפט הוא לא רק להעניק סעד למי שנפגע ולהיות בורר בסכסוכים, יש לו גם תפקיד של הגנה על שלטון החוק. אסור לתת יד לניסיון בלתי ראוי לשחוק ולהקטין את כוחו של בית המשפט העליון".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר על ההצבעה כעת במליאת הכנסת: "הצבעת חברי ימינה ותקווה חדשה נגד החוק להגבלת זכות העמידה היא בבחינת גט כריתות לימין ויריקה בפרצוף של מתיישבי יהודה ושומרון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים