שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » ימי הבידוד יורדים לעשרה בכפוף לשתי בדיקות
גמזו מפתיע
בתדרוך היומי התריע רוני גמזו מפני המשך העלייה בשיעור התחלואה במגזר הערבי והביע סיפוק מהמשך מגמת הירידה בציבור הכללי: "הנתונים מעניקים אור ירוק לקבינט"
פרופ' רוני גמזו מציג את תוכנית 'מגן לישראל' להתמודדות עם הקורונה | צילום: לע"מ

במסגרת העדכון היומי של משרד הבריאות, העניק אחר הצהריים ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו סיפוק מנתוני מצב התחלואה, המאפשרים לדבריו להתקדם לשלב השני בהקלת הגבלות הקורונה.

"מדינת ישראל ניצבת היום סביב ממוצע של 800 נדבקים חדשים ליממה. מדובר בנתון שעל פי היעדים שקבענו והמודלים שגיבשנו נותן אור ירוק לקבינט לעבור לשלב השני". עם זאת, הביע גמזו הסתייגות מהירידה במספר הבדיקות ליום ואמר כי ירידה זו מגבירה את הסיכוי לעלייה נוספת במספר הנדבקים, "יש את מי שבאים להבדק ויש את השאר שמסתובבים ומדביקים את היתר".

בדבריו התריע גמזו מפני המשך העלייה המסתמנת בקרב האוכלוסייה הערבית והסביר, כי בעוד מקדם ההדבקה באוכלוסייה הכללית עומד על קצת פחות מ- 0.8 ליום, הרי שבאוכלוסייה הערבית עומדים הנתונים על קרוב למקדם של 1.

גמזו התריע מפני הדבקה סמויה באוכלוסייה הערבית כאשר רק מיעוט מהם מגיעים להיבדק בפועל, הוא גם התריע על אי ציות להנחיות בחלק מהמקומות כמו חתונות המוניות.

עוד התייחס גמזו להורדת ימי הבידוד וסיפר: "החלטנו לקצר בידודים ל-10 ימים בכפוף לשתי בדיקות שליליות, מקבלי ההחלטות יכריעו סופית בעניין בזמן הקרוב".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים