שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » פיילוט לקיצור מספר ימי הבידוד ל-12 בלבד
בשורת אדלשטיין
שר הבריאות הודיע על קיצור ימי הבידוד למי שנחשפו לחולה מאומת יירד מ-14 ל 12 ימים • "המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור"
חה"כ יולי אדלשטיין | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הודיע הערב כי לאחר התייעצות עם אנשי המקצוע של משרד הבריאות, הוחלט על פיילוט לקיצור ימי הבידוד מ-14 ל-12 ימים.

המתווה המדויק ייצא בימים הקרובים לדרך, לאחר שיאושר על ידי שני הצדדים, ויתקיים עד 31.12.20.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הסביר: "לאחר סדרת ההתייעצויות עם אנשי המקצוע הנחיתי לקצר את ימי הבידוד ל 12 ימים. המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צבי האוזר ברך על ההחלטה ואמר כי "טוב מאוחר מאשר אף פעם".

"אני מברך את משרד הבריאות שקיבל את ההחלטה הנכונה והמתבקשת לקצר את ימי הבידוד ביומיים. מקווה שעם הצלחת הפיילוט יקוצר הבידוד לעשרה ימים", אמר האוזר. "אמשיך להיאבק בכל דרך כדי שהממשלה תקבל רק החלטות הגיוניות במאבק העיקש על הקורונה", הוסיף.

כזכור, לפני כשבועיים הודיע משרד הבריאות על הורדת ימי הבידוד לחולים מאומתים מ-14 ל-10 ימים, כאשר ימי הבידוד שנדרשו אותם אלו שרק נחשפו לחולה מאומת נותר 14 יום.

כעת מגיע שר הבריאות עם בשורת הורדת ימי הבידוד גם למי שרק היו בקרבת חולה מאומת, שכן ההנחה היא שכשהחולה אומת הוא כבר היה חולה כמה ימים קודם.

גורם במשרד הבריאות אומר ל'בחזית', כי לפי הפיילוט הניסיוני, אותם אלו שיידרשו להכניס את עצמם לבידוד, אם בשל איכונים מהשב"כ ואם בשל חשיפה לחולה מאומת, יקבלו הוראה בשלב ראשוני להיכנס לבידוד מקוצר יותר, כאשר משרד הבריאות יעקוב ויבדוק אם המהלך אכן מסייע להורדת התחלואה, ברגע שהבידוד קצר יותר ההתמודדות קלה יותר".

"יכול גם להיווצר מצב הפוך, או שהנתונים שיעלו על שולחן מקבלי ההחלטות יצביעו על כך שהיוזמה כלל אינה מסייעת להורדת התחלואה ממגוון סיבות. ימים יגידו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים