שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » יעילות גבוהה לחיסון בקרב נשים בהיריון
97% הצלחה
נתונים שמציגה קופת החולים מכבי מלמדים כי 8.1% מהנשים ההרות שלא חוסנו חלו בקורונה. עוד מתברר: כל הנשים בהיריון שאושפזו לאחר שנדבקו – לא היו מחוסנות
חיסון | צילום: Billion Photos, שאטרסטוק

ממצאים מעודדים מנתוני האמת של קופת החולים מכבי: גם בקרב נשים בהיריון יעילות החיסון מרשימה מאוד ולא נופלת מזו שבקרב האוכלוסייה הכללית – כך דווח ב'ישראל היום'. מסיכום נתוני ההתחסנות של כשני שלישים מהנשים בהיריון בקופה, עולה כי יעילות החיסון עומדת בשלב זה על 97%.

לפי הדיווח של מיטל יסעור בית-אור, שיעור החולות בקורונה בקרב נשים שלא חוסנו גבוה משמעותית: 8.1% מהנשים בהיריון שלא חוסנו חלו בקורונה (914), לעומת 0.05% בלבד בקרב הנשים בהיריון שחוסנו (שלוש נשים). כל הנשים שנדבקו ונזקקו לאשפוז בבית חולים היו לא מחוסנות – 62 נשים שמהוות 7.5% מקרב אלו שנדבקו.

ד"ר ענת עקה-זהר, מנהלת אגף מידע ובריאות דיגיטלית במכבי אומרת: "נתוני הנשים ההרות מראים תמונה ברורה: אישה בהיריון שמתחסנת מגינה על עצמה. ההשוואה מציגה את ההבדלים הגדולים בתחלואה בכלל ובתחלואה הקשה בפרט, בין נשים מחוסנות ללא מחוסנות".

"בימים האחרונים נוכחנו לדעת עד כמה מסוכן לנשים הרות לא להתחסן. המחלה מופצת ופוגעת בכולם, והסיכון של נשים הרות גבוה מאוד וניתן למניעה. אני קוראת לנשים ההרות להתחסן כדי להגן על עצמן ועל העובר שלהן".

עד כה, שיעור הנשים בהיריון המחוסנות עדיין נמוך יותר משיעור ההתחסנות בקרב כלל בני 40-20 שנע בין 70% ל-82%. בכללית חוסנו כבר קרוב ל-33 אלף נשים הרות – 55% מכלל הנשים ההרות.

במכבי ובמאוחדת חוסנו 63% מהנשים ההרות בכל אחת מהקופות, ובלאומית 45% מהנשים ההרות כבר קיבלו מנת חיסון ראשונה. בבתי החולים מאושפזות 24 נשים הרות עם קורונה ועוד 17 יולדות מאומתות. ארבע מהן מונשמות ואחת מחוברת לאקמו.

מבין הנשים ההרות והיולדות, אף אחת לא היתה מחוסנת באופן מלא. שתיים קיבלו מנת חיסון אחת, אחת קיבלה מנה שנייה אך טרם חלף שבוע ו-39 לא היו מחוסנות כלל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים