שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יצחק הרצוג הודיע על מועמדותו לנשיאות
בעל הסיכוי הגבוה
לדברי יו"ר הסוכנות היהודית, טופס מועמדותו חתום על ידי 30 ח"כים ממרבית סיעות הבית, ממרצ ועד הציונות הדתית. הבחירות לנשיאות המדינה יתקיימו בעוד 14 ימים
תגיות:
יצחק הרצוג | צילום: Mati Milstein/The Israel Project
בוז'י הרצוג |

יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית, השר וחבר הכנסת לשעבר, יצחק (בוז'י) הרצוג, הודיע הבוקר כי יציג את מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה ה-11 בפני הכנסת ה-24. יודגש כי היום הוא המועד שנקבע על פי חוק להגשת מועמדויות לכהונת נשיא המדינה.

בהודעה מיוחדת שפרסם היום, כתב הרצוג: "אזרחיות ואזרחי ישראל, זה ימים ארוכים שהארץ הטובה שלנו מותקפת ובוערת. אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק ליבי למשפחות השכולות, איחולי החלמה ומזור לפצועים, חיזוק לצה"ל ולכוחות הביטחון ולגורמי ההצלה כולם וחיבוק מיוחד לתושבי הדרום. ברגע זה של משבר, כולנו חייבים להתייצב למען המדינה".

"היום הוא המועד שנקבע על פי חוק להגשת המועמדויות לכהונת נשיא מדינת ישראל האחד עשר. אני מאמין שהנשיא הבא של מדינת ישראל יידרש לחבר מחדש את הקרע בינינו; לסמן יעד ולהתוות דרך אל מעבר למחר; לתכנן ולבנות את הפרק הבא בסיפור של כולנו: החזון למדינת ישראל בשנת ה-100 לעצמאותה; לשמר ולטפח את הגשר המחבר בינינו, היושבים בציון, לבין העם היהודי בתפוצות; לבצר את מעמדה הבין-לאומי של ישראל; להגן על שמה הטוב במשפחת העמים ולהיאבק בשנאת ישראל ובשונאיה; לשמור על החיים המשותפים של כולנו כאן ועל עמודי התווך של הדמוקרטיה שלנו ולהבטיח שכל אזרחית ואזרח במדינה – מכל דת, מגדר, לאום או גיל, יחושו ויהיו שייכים ושווים".

"אין ספק שהמציאות מורכבת, ויתכן שלא נצליח לחבר את כל הקרעים, אבל אנחנו יכולים – וחייבים – להקטין את המתחים, להנמיך את החומות ולקרב את המרחקים בינינו, באהבה, אחווה, שלום ורעות בתוכנו".

"לכן, בחרדת קודש ובכובד ראש אני מודיע על כוונתי להתמודד לתפקיד נשיא מדינת ישראל האחד עשר. מועמדותי תוצג היום בפני הכנסת העשרים וארבע, ואבקש את תמיכת חבריה בבחירות שיתקיימו בעוד שבועיים".

"ההיסטוריה המשפחתית הפרטית שלי והניסיון הציבורי רב השנים שאני מביא עימי, לימדו אותי לעולם לא לראות את נס קיומה של מדינת ישראל כדבר המובן מאליו. המחויבות לנצח ישראל היא נחלת אבותיי, מוקד חיי והמורשת לבניי, ותפילה אחת: ברכנו השם, כולנו כאחד, יחד באור פניך", דברי הרצוג.

הרצוג הודיע ליו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית על יציאה לחופשה ללא תשלום עד לאחר הבחירות לנשיאות.

בשני העשורים בהם היה בזירה הפוליטית והציבורית יצחק הרצוג מילא שורה של תפקידים ציבוריים מרכזיים: הוא כיהן כמזכיר הממשלה ה-28; חבר כנסת בכנסות ה-16-20 (2003-2018); שר בממשלות ישראל ה-30-32, בתפקידים: שר הרווחה והשירותים החברתיים, שר הבינוי והשיכון, שר התיירות והשר לתפוצות, חברה והמאבק באנטישמיות; חבר הקבינט המדיני-בטחוני; יו"ר מפלגת 'העבודה' ומועמד 'המחנה הציוני' לראשות הממשלה, ראש האופוזיציה; כיום מכהן כיו"ר הנהלת הסוכנות היהודית לארץ ישראל.

יצחק הרצוג נשוי למיכל, עו"ד ומגשרת העוסקת בפעילות חברתית רבת שנים, ולהם שלושה בנים. הרצוג בנו של נשיא המדינה השישי חיים הרצוג ז"ל ונכדו של הרב הראשי לישראל הרב אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל.

הרצוג הגיש את החתימות הנדרשות, ביניהם גם שלושה ח״כים מהליכוד 2 מימינה ו-1 מהציונות הדתית. מרים פרץ, יהורם גאון, מיכאל בר זוהר ושמעון שטרית ממשיכים לאסוף חתימות בכנסת, דליה איציק יו״ר הכנסת לשעבר ביקשה גם לאסוף חתימות, אך אינה צפויה להתמודד.

ביום שני שעבר קיבלה נשיאות הכנסת את הצעתו של יו"ר הכנסת יריב לוין, וקבעה כי הבחירות לנשיאות המדינה יתקיימו בעוד שבועיים מהיום (רביעי), השני ביוני. בכך, נשיא המדינה ראובן ריבלין, יסיים את כהונתו בת שבע השנים בתשעה ביולי הקרוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים