שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » יצחק בוז'י הרצוג ניצח בבחירות לנשיאות המדינה
עם 87 קולות
הרצוג ניצח ברוב חסר תקדים וזכה ל-87 קולות מחברי הכנסת, לעומת 26 קולות של מרים פרץ, ונבחר לנשיא ה-11: "מקבל את הזכות לשרת את הציבור כולו בחרדת קודש"
יצחק הרצוג בכותל המערבי. | צילום: רענן כהן

יצחק הרצוג נבחר היום (רביעי) לנשיא ה-11 של מדינת ישראל. הרצוג גבר ברוב מוחץ של 87 תומכים, המספר הגבוה ביותר מקום המדינה, על 26 התומכים של יריבתו מרים פרץ.

הרצוג בן ה-60, יו"ר הסוכנות היהודית, שר וחבר כנסת לשעבר, ממשיך את השושלת המשפחתית של נשיאה בתפקידי ציבור בכירים, והופך לנשיא הרצוג השני, לאחר שאביו חיים היה הנשיא השישי של המדינה. סבו, הרב יצחק הלוי-הרצוג, היה הרב הראשי האשכנזי הראשון של מדינת ישראל.

הרצוג נשא נאום ניצחון לאחר הודעת יו"ר הכנסת על היבחרו: "בחרדת קודש ובהתרגשות גדולה, הנני העני ממעש, מקבל עלי את בחירת כנסת ישראל בי לתפקיד נשיא מדינת ישראל האחד עשר. אני מבקש להודות לכל אחת ואחד מחברותי וחבריי חברי הכנסת על האמון שנתתם בי. אני מקבל עלי את האחריות הכבדה שהטלתם על כתפיי. מקבל את הזכות לשרת את הציבור הישראלי כולו, בתפקיד רם ונישא זה".

"אני מודה לך חברי, יו"ר הכנסת יריב לוין, על ניהול מופתי של מערכת הבחירות. אני מודה לגברת מרים פרץ, גיבורה ישראלית, על היותה סמל והשראה לכלל אזרחיות ואזרחי ישראל, לקימה מכאב אין סופי ולבחירה בחיים. מרים, אני מושיט לך יד ומייחל לשיתוף פעולה פורה בינינו, למען החברה הישראלית".

יריב לוין ויצחק הרצוג | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

"אזרחיות ואזרחי ישראל, משך למעלה משני עשורים מילאתי את משימת חיי: שירות העם והארץ שלנו באהבה, במסירות ובמקצועיות. למדתי את החברה הישראלית לאורכה ולרוחבה, הכרתי מקרוב את המגוון והייחודיות של הפסיפס הישראלי, הנדיר והייחודי, המשלב לא רק את בני כל האמונות, הקבוצות והדתות, אלא את כל האוצרות האדירים שקיבלנו כאן יחד: עושר רוחני, עומק תרבותי, מחשבה ביקורתית, מסורת והתחדשות. אין אפילו אבן אחת בפסיפס היפיפה שלנו שהייתי מוכן או מעז לוותר עליה".

"זו הסיבה שבכוונתי להיות נשיא של כולם. להטות אוזן קשבת לכל עמדה ולכבד כל אדם. לסמן את הקווים המחברים ולבנות גשרים של הסכמות, כדי לקרב גם את הרחוקים שבניצים – כאן בתוכנו, כמו גם עם אחינו ואחיותינו בתפוצות; להעצים ולטפח את היצירתיות, היוזמה והמקוריות שלנו; למלא בכל יום את צידת האחדות, הערבות הדדית והזהות משותפת, הנחוצות לנו כל כך במסע שלנו להפוך לחברת מופת. להותיר מרווח נשימה לרוקמי הרוח, היצירה והחלומות. למלא את ישראל בתקווה".

"האתגרים רבים ואין להקל בהם ראש. חיוני לטפל בפצעים שותתי הדם שנפערו בחברה שלנו בתקופה האחרונה; עלינו להגן על מעמדה הבין-לאומי של ישראל ועל שמה הטוב במשפחת העמים; להיאבק באנטישמיות ובשנאת ישראל; לשמור על עמודי התווך של הדמוקרטיה שלנו; להתעלות אל גודל שעתה של האומה; ולצאת מן המיצר אל המרחב. זו המהות שלנו, החלוציות שלנו והמחויבות של כולנו לארץ הזו".

"אל המסע הזה אני מביא עמי את כל מרצי, ניסיוני ויכולותיי. את המחויבות ההיסטורית של שרשרת הדורות המשפחתית שלי לנצח ישראל. לנשיא העשירי של מדינת ישראל, ראובן רובי ריבלין, אני שולח מכאן את ברכתי ומאחל לו סיום מוצלח לכהונה מבורכת ולתרומתו הגדולה לעם ולמדינה שלנו. תחי מדינת ישראל", דברי הרצוג.

יו"ר הכנסת יריב לוין בירך את הרצוג: "אני מתרגש ושמח בשם הכנסת כולה, בשם אזרחי ישראל כולם לברך אותך אדוני עם היבחרך. אנחנו נמצאים בתקופה מורכבת ולא פשוטה, מדינת ישראל מתמודדת עם אתרים עצומים ויש בפניה הזדמנויות יוצאות דופן. עיני רבים נשואות למשכן הנשיא, שמסמל את ערכינו המשותפים ומבטא את המכנה המשותף שלנו. אני משוכנע שתגשים בכהונתך את תקוותם של רבים כל כך מאזרחי ישראל".

"נשיא המדינה הוא האזרח מספר אחד אבל הוא בן אדם. אני בטוח שאתה מאוד מתרגש. זכית לדבר נדיר, להיבחר לתפקיד הרם ביותר וללכת באותה הדרך שהלך אביך, חיים הרצוג, הנשיא השישי של מדינת ישראל. הלכת בעקבותיו אבל נבחרתך בזכות עצמך".

"אני משוכנע שיהיה בכוחך להפוך את בית הנשיא למקום של הזדהות ואחווה עבור כולנו, למשכן של כל אזרחי ישראל, של כל יהודי העולם. אני מברך אותך ומאחל לך הצלחה גדולה במילוי שליחותך זו", דברי לוין.

מרבית סיעות הכנסת החליטו על חופש הצבעה לחבריהן, בהן כחול לבן והליכוד. הציונות הדתית הודיעה על הצבעה לפרץ, בעוד יו"ר מפלגת העבודה הודיעה על הצבעתה להרצוג. שני המועמדים נפגשו עם ראש הממשלה ועם חברי הכנסת בניסיון לגייס תמיכה ולקבל את מרב הקולות. ההערכה היא כי הרצוג בעל הסיכוי הגבוה יותר להיבחר לנשיא, אולם מאחר ומדובר בהצבעה חשאית תיתכן בהחלט גם הפתעה.

כחול לבן וש"ס החליטו על חופש הצבעה לחבריהן. "שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ העניק חופש הצבעה לבחירות הנשיאות", מסרו בכחול לבן. מוקדם יותר, כ-30 ראשי סניפים מהליכוד ויותר מ-600 חברי מרכז חתמו על עצומה הקוראת לראש הממשלה וחברי הכנסת לתמוך במועמדותה של פרץ לנשיאות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים